Kijött az új Panamera, és meg is mutatta nekünk a Porsche, mi az, amitől igazán vonzó a második generáció. És mi az, ami miatt te is erre fogsz vágyni. Máris mondjuk.

Két világot egyesít magában a Panamera, és éppen ez a Porsche-luxuslimuzin sikerének titka. Miért csináltunk volna egy hagyományos limuzint, mint a többiek, amikor sportkocsikat gyártó cég vagyunk? – tehették fel a kérdést a Porschénél, és az eredmény tényleg valami igazán egyedi lett, amiből eddig 150 ezret adtak el. Prágába invitált minket a Porsche, hogy élőben is megnézzük a Panamera második szériáját, és ha nem követted élőben a videós bejelentkezésünket, akkor összefoglaljuk, mi az, amitől máris imádjuk az autót, és amitől te is rá fogsz kattanni.

Mindenekelőtt ez egy igazi Porsche.

Le sem tagadhatná. És bár felületesen nézve azt mondanád, hogy alig változott, valójában csak a stílusát tartotta meg, a második generációs Panamera a legapróbb részletekig vadonatúj. Erről azonnal meggyőződhetsz, ha megnézed hátulról, ahol széles lámpákat és rafináltan nyíló légterelő szárnyat láthatsz. A 20 vagy 21 colos kerekek fölött éppen úgy domborodik a hátsó sárvédő, mint a 911-esen, de az alacsonyabb tetővonal is arra hasonlít. Szemből pedig nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy a hibrid szuperautó 918 Spyder is eszedbe jusson róla.

Ugyanakkor kiváló luxuslimuzin is.

A Panamera továbbra is hatalmas autó, a hossza meghaladja az öt métert, három és fél centivel az elődjén is túltesz. A tengelytávját is megnövelték három centivel, és nincs olyan utas, aki panaszkodna, ha hátulra kell ülnie, te sem tennéd. Főleg azért, mert nem csak külön szabályozhatod a négyzónás klímaberendezés rád eső részét, hanem egy érintőképernyőn az előtted lévő ülést is előretolhatod, hogy több hely jusson a lábadnak. A minőségérzet tökéletes, az utasteret nappal panorámatető, este hangulatfények világítják be, a hátadat masszázsüléssel, a füleidet pedig Burmeister hifivel kényeztetheted. Kell ennél több?

És egy igazi high-tech csúcsmodell.

Porsche-hagyományok szerint balra a gyújtás és öt számlapból áll a műszeregység, középen a nagy fordulatszámmérővel, de jól figyelj: ez az egyetlen hagyományos műszer az összes közül. A többit két darab hétcolos képernyő mutatja, így kedved szerint alakíthatod, mit mutasson meg rajta. A középső konzolra érintőgombok kerültek, de a 12,3 colos érintőképernyős infotainment fogja igazán elakasztani a szavad. Nem csak éles és csodaszép a képe, de elég okos is: kiteheted rá az iPhone ikonjait, de minden Panamerában széria az internetelérés, így az autót bemutató Porsche-munkatárs pillanatok alatt kikereste a menüből, hogy mikor és melyik kaputól indul vissza a járatunk Budapestre. Soha jobban nem akartunk inkább autóval menni.

Sportkocsinak sem utolsó.

Három motorral vezeti be a Panamerát a Porsche, és bármelyiket kapnád meg, nem panaszkodnál miatta. Már a Panamera 4S-ben is 2,9 literes biturbó V6-os van 440 lóerővel és 550 Nm-rel, ami akár 4,2 másodperc alatt gyorsít nulláról százra és 289 km/órás végsebességet tesz lehetővé. De ott egy vadonatúj dízel is, ami nyolchengeres, és ez a kivitel is összkerékhajtású. A 422 lóerős és – most figyelj – már percenként 1000-es fordulattól 850 Nm-re képes 4S Dieselnek is csak egy tizeddel több kell a százas sprinthez, és 285 km/órával is hasíthat. De a Panamera Turbo az igazi álomautó, 4 literes biturbó V8-asa 550 lóerős és 770 Nm a maximum nyomatéka, ami szintén több, mint az elődé. Sport Chrono csomaggal 3,6 másodperc alatt gyorsul százra és 306 km/óra a végsebessége, amivel új rekordot futott a Nürburgringen. De ez még nem minden: később hibrid is lesz a Panamerából!

Őrület, de a mindennapokra is tökéletes.

Nem túl gyakran tűnik fel a praktikum és a variálhatóság egy sportkocsi sajtóanyagában, de az új Panamera esetén ez a helyzet. A hatalmas ötödik ajtó, ami természetesen motorosan nyílik és csukódik, 495 literes csomagteret rejt, ami a hátsó ülések előredöntésével 1304 literesre növelhető. Nem is rossz, ugye? Sőt, mivel a támlák három részre osztottak, ezért akár négyen is utazhattok a sípályára. Nincs több érvünk, de meglepődnénk, ha ezek alapján ne lenne újabb sikermodell a második Panamera, amit már megrendelhetsz, csak a szállítására kell várnod egy kicsit.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés