Újabb modellváltozatok érkezését jelentette be a BMW, például a népszerű 320d-ből mild hibrid lesz, a 3-as sorozatba pedig visszatér a 318i, méghozzá nem háromhengeres motorral.

A BMW-nél az utóbbi időben megszokhattuk, hogy a típusjelzés száma már nem a motor lökettérfogatára utal, hanem inkább abban segít, hogy a teljesítménye alapján el tudjuk helyezni a kínálatban. A 30i-ben tehát nem háromliteres, hathengeres motor van, és a 18i-ben is egy háromhengeres erőforrás dolgozik. De mostantól már ez sem biztos.

A német márkánál bejelentették, hogy visszatér a kínálatba a 318i, de ezúttal egy kétliteres, turbós négyhengeres motort kap.

A teljesítménye 156 lóerő, a legnagyobb nyomatéka 250 Nm, hozzá egy nyolcfokozatú automata sebességváltó jár, ami a hátsó kerekekre továbbítja a hajtást. A 318i ezzel 8,4 másodperc alatt gyorsul százra és 223 km/óra a végsebessége.

A kínálat újdonsága, hogy a 320d, az X3 és az X4 is megkapja a kétliteres turbódízel mild hibrid változatát,

ami az 520d-ben jelent meg. A 48 voltos hibrid rendszert még egy 11 lóerőre képes elektromotorral szerelik, amivel akár 160 km/óráig leállítható a dízelmotor, és így gurul tovább az autó. A dízel 15 km/óra alá lassítva is leáll, és sokkal finomabban indul újra.

A nemrég megjelent 1-es sorozatban még nincs benne ez a mild hibrid, de a 120d eddig csak összkerékhajtással volt kapható, így is teszteltük, most pedig megjelent elsőkerekes változatban is.

Kipróbáltuk a legendagyilkos 1-es BMW-t – 120d-teszt

Hátsókerék-hajtás? Hosszmotor? Sorhat? Nem, nem és nem. Lehet ettől még igazi BMW az új 1-es?

A 190 lóerős dízelhez fronthajtással is mindenképp széria a nyolcfokozatú automata, ezzel 7,3 másodperc alatt gyorsul százra és 231 km/óra a végsebessége.

Ez is érdekelhet:

A konnektorról tölthető hibrid lenne a legjobb 3-as BMW?

Kipróbáltuk a zöld rendszámos BMW 330e-t.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés