A legújabb BMW-modelleken sokan nem tudják elfogadni a nagy hűtőmaszkot, pedig a márka már a kilencvenes években hasonlót tett volna a 7-es sorozatra egy most megmutatott koncepcióautó szerint.

Nem minden tanulmányautót lepleznek le nagy nyilvánosság előtt, a koncepciók időnként nem jutnak ki a formatervező stúdiók kapuján, és nagyon izgalmas látni, ha később mégis megmutatják őket a gyártók. A BMW is így tett azzal a prototípussal, amit 1996-ban készítettek, hogy a 7-es sorozat jövőjét tanulmányozzák vele.

A BMW legújabb videójában a márka korábbi dizájnere, Joji Nagashima mutatja meg a prototípus érdekes részleteit.

A japán dizájner 1988-ban csatlakozott a bajor márkához, és a nevéhez olyan klasszikusan szépnek tartott modellek megtervezése fűződik, mint az E36-os és E90-es 3-as sorozat, az E39-es 5-ös sorozat és a Z3 roadster.

Ismerd meg a dizájnert, aki a kedvenc BMW-idet tervezte

Talán nem tudtad, de ő rajzolta a Bangle előtti korszak legszebb BMW-it.

A ZBF névre keresztelt prototípussal nem volt könnyű dolguk, hiszen az egyik legszebbnek tartott 7-es, az E38-as utódját kellett megalkotni vele,

és jobban megnézve tényleg felfedezhető rajta néhány részlet az évekkel később, 2001-ben bemutatott E65-ös 7-es sorozatról, ami már Chris Bangle munkájaként született meg.

Mai szemmel érdekes látni, hogy a BMW már akkor kísérletezett a nagyméretű álló hűtőmaszkkal,

amit végül csak mostanában vezettek be a kínálatban. Az utastérben pedig már ott volt az iDrive előfutárának tekinthető rendszer a középső forgókapcsolóval, ami szintén csak az E65-ös 7-es sorozatban jelent meg.

A jövőt előrevetítő, de a klasszikus autók mintájára kézzel formált karosszériájú prototípus nagyobb volt az akkori 7-esnél, amit jól mutatnak az óriási, 20 colos kerekek is. Akkoriban egyszerűen nem kaptak ekkora gumit, a 19-es volt a legnagyobb, ezért az autón lévő abroncs mintázatát is kézzel kellett kialakítani. Kíváncsian várjuk, milyen érdekességek lapulnak még a BMW raktárában!

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában