Bátran csapott bele a jövőbe a BMW: nem elég, hogy rendkívül megosztó formájú autókat mutatott be, de a reklámjuk is meglehetősen szókimondó lett.
Mire már éppen megbarátkoztál a gondolattal, hogy a BMW új 4-es sorozata méretes hűtőmaszkot kapott, a müncheni gyártó bemutatta a következő elektromos autóját, és az iX újra felrúgott mindent, amit a BMW-ről eddig gondoltál. De a németek nem ijedtek meg a kritikus hangoktól, hanem egyenesen felhasználták azokat az autó reklámozásához.
„Gyártsatok újra BMW-ket.”
A közösségi médiában és a reklámfilmekben olyan hozzászólásokat idéznek, mint a „Hadd ne lássam ezt.”, vagy a „Normális embereknek is gyártotok még autót?”. A legtöbben az iX futurisztikus formájába kötöttek bele, mint a következő: „Nem lehetne, hogy az elektromos autók úgy nézzenek ki, mint a normális autók?”, más szóval: „Úgy néz ki, mint egy ’80-as évekbeli kis költségvetésű sci-fi.”
„Ez nem BMW.”
A legrövidebb komment annyira bejött a BMW-nek, hogy szinte a szlogenje lett az iX-nek. Persze nem maradt el a válasz sem: „Fogadjunk?” A márka a Twitteren is szorgalmasan és bátran válaszolgat a kritikusoknak, legyen szó akár a furcsa dizájnról, a nagy hűtőmaszkról vagy az elektromos hajtásról.
So, you wanna bet on?
The first-ever BMW iX.https://t.co/NhWosxWcxK#NEXTGen #THEiX pic.twitter.com/ZjRqGnVswv— BMW (@BMW) November 11, 2020
OK, Boomer.
And what’s your reason not to change?The first-ever BMW iX.https://t.co/NhWosxWcxK#NEXTGen #THEiX pic.twitter.com/5Fvndzlzvi
— BMW (@BMW) November 15, 2020
„Mérföldkőnek számító autót tervezni nem egyszerű feladat, de a dizájncsapat a szívét és lelkét is beletette, hogy a semmiből megalkossák ezt a modellt” – szól az egyik válasz, és ebben egy percig sem kételkedünk.
Az iX kampányának üzenete a „Mi a te mentséged a változás ellen?”
és valóban sok mindenhez hozzá kell szoknunk a BMW legújabb elektromos autójával kapcsolatban. A márka ezzel minden rajongónak felteszi a kérdést: miért érzik magukat kényelmetlenül, ha számukra újat látnak, miért nem nyitottak az újdonságra? És tényleg, a bemutatásuk idején szintén szokatlannak kikiáltott i3 és i8 után miért ne lehetne rendhagyó a BMW következő elektromos autója is?
Erre keresi a választ az iX bemutató rövidfilmje:
Persze a BMW nem volt mindig ilyen megengedő a változással kapcsolatban, a boomerek emlékeznek még a „hajtott kereket kormányozni?” reklámra, sokáig ez határozta meg a kínálatát a hagyományaiból élő márkának. De az idők változnak, egy márka is változhat, és úgy tűnik, hogy a BMW-nél bátran beleállnak ebbe a változásba.