A Honda inkább elégedett, mintsem elragadtatott azzal a folyamattal, amin a McLarennel dolgoztak együttműködve 2016-ban.

A japán gyártó folyamatosan fejlődött ebben az évben a katasztrófális 2015-ös visszatérése után a Forma-1-be, habár a Mclaren-Honda küzdött, hogy lépést tartson az irammal otthon, Suzukaban.

A Honda Forma-1-es főnökét, Yusuke Hasegawat kérdezték, hogy mi a véleménye arról a folyamattól és fejlődéstől, amit a márka vitt véghez 2016-ban.

“Nem mondhatnám, hogy el vagyunk ragadtatva. Inkább csak elégedettek vagyunk – mondta a japán, a francia Auto Hebdo magazinnak. – Sok mindent értünk el, de még mindig messze vagyunk a célkitűzésünktől. A motor fejlesztése jó volt, de nem elég jó.”

Hasegawa elismerte, hogy a 2015-ös katasztrófa és a Yasuhisa Arai-tól való átvétel után, ezen az éven volt a nyomás.

“Nincs eszközünk arra, hogy megmérjük a nyomást, – mondta – de nyilvánvalóan nagyon nagy. Először nagyon ideges volt a légkör, de most, köszönhetően a fejlesztéseknek, sokkal jobb. Volt néhány buzdító eredmény, úgyhogy most több motivációt érzünk, mint feszültséget, és ez teszi a különbséget.”

Hasegawa azt mondta, a Honda legnagyobb nyeresége 2016-ban, az energetikai hasznosítás területén volt.

“A rendszer a versenytársaink szintjén van, és némely tekintetben még azokénál is jobb – mondta. – De a belső égésű motor még mindig gyengébb. Tehát bizonyos mértékig igen, van megkönnyebbülés – ismerte el Hasegawa. – És bár a “token-rendszer” eltűnik jövőre, az nem mondható, hogy a probléma is eltűnik. A technológiai korlátok meg fognak maradni.”

Azt gondolja, hogy végülis az összes motorgyártó a Forma-1-ben teljesíteni fogja az egyenlő versenyfeltételeket.

“Tekintettel az egyenlőségre, azt hiszem, hogy idővel ez majd jön magától, és ennek következtében nem kellene, hogy mesterséges korlátozások legyenek” – mondta a japán.

Arra hogy a Hondának milyen céljai vannak még hátra 2016-ra, azt mondta, sokkal nagyobb motor hatékonyságot várhatnak.

“A hátralévő versenyeken mindkét autónak el kellene jutnia az időmérő végső szakaszába és pontot szereznie és akkor jó hangulatban mehetnénk el a téliszünetre. Nekem többre van szükségem, mint ez, de nincs értelme túl magasra tenni a lécet. Szükséges, hogy a szezon végére biztos legyek, hogy van egy jó alapunk felkészülni 2017-re.”

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Ez történik, amikor 320 km/órás sebességgel rámegy egy meglazult csatornafedélre egy F1-es autó

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés