Minden idők legizgalmasabb Escortja volt a kilencvenes években az RS Cosworth. Az utolsóként elkészült példány tulajdonosa most, hogy 80 éves lett, úgy döntött, ideje eladni.

A Ford a rali-világbajnokságban induló versenyautó engedélyeztetéséhez építette meg az Escort RS Cosworth változatát, amiből 1992-től több mint hétezer közúti példányt is készítettek. A kétliteres, 227 lóerős turbómotorjával, összkerékhajtásával és hatalmas hátsó szárnyával igazi legendává vált a Ford kilencvenes évekbeli sportkompaktja.

A többi Escorttól eltérően az RS Cosworth a kisszériás modellek gyártására specializálódott Karmann műhelyében készült,

ahonnan 1996-ban gördült ki az utolsó példány. A sorozatgyártás végeztével még két autóra elegendő alkatrész maradt az üzemben, ezért ezeket is összerakták, az egyiket Wilhelm Karmann Jr., a cég akkori vezetőke vette birtokba.

A másik, tényleg utolsó RS Cosworth két évig a Karmann gyárban szolgált, ideiglenes rendszámtáblával, majd különleges engedéllyel került forgalomba 1998-ban, amikor nem akárki vette meg. Dieter Hahne, a Ford Special Vehicle Engineering részlegének akkori vezetője lett az első igazi tulajdonosa, és egészen mostanáig nagy becsben tartotta.

Hahne idén nyolcvan éves, ezért úgy döntött, hogy ideje megválnia szeretett Fordjától.

Az Escort RS Cosworth egy időben fekete fóliát hordott, és amikor eltávolították, megsérült a fényezés, ezért az egész karosszériát újrafestették az eredeti Auralis kék színben. A fekete Recaro bőrüléseken a korának megfelelő kopást látni.

1998-ban 48 ezer kilométerrel került a gazdájához az Escort RS Cosworth, és még most is csak 98 ezer alaposan dokumentált kilométer van benne. A kivételes Fordra a Collecting Cars oldalán lehet licitálni, és másfél nappal a vége előtt már 50 ezer euró fölött jár az aukció, ami azt jelenti, hogy több mint húszmillió forintnak megfelelő összeggel kell készülni rá.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű ez a Ford Escort RS Turbo, ami Lady Dianáé volt

Csak fehérben lehetett rendelni ezt a modellt, de Diana számára gyártottak egy feketét.

A Mustang kistestvére volt ez a kevésbé ismert Ford

Az olajválság keltette életre a kétüléses amerikai kupét.

Minden álmunk egy ilyen finoman tuningolt Escort RS Cosworth

Még jobbá tették a kilencvenes évek élményautóját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés