A Lexus a legújabb tanulmányautójával azt mutatja meg, hogy milyenek lesznek a következő években a japán márka modelljei, amelyek közt plug-in hibrid és tisztán elektromos típusok is lesznek.

Sok más gyártóhoz hasonlóan a Lexus is elárulta, hogy mivel készül a jövőre. A japán márka hamarosan teljesen megújul, a következő öt évben összesen 20 modellt mutatnak be, amelyek közt lesznek felfrissített és vadonatúj típusok is. A Lexus elsőként vezette be a hibrid hajtást a teljes kínálatában, most pedig érkeznek a plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtású modellek is.

A japán márka megújult stílusának előzetese a most leleplezett, LF-Z Electrified névre keresztelt tanulmányautó,

2025-től ehhez hasonló formát öltenek majd a Lexus modelljei. Az RX-nél nem sokkal rövidebb, 4,88 méter hosszú szabadidő-jármű az elektromos autóknak szánt padlólemezre épült, ezért a megszokottnál jóval hosszabb, 2,95 méteres lehet a tengelytávja.

Nem szakít teljesen a jelenlegi stílusával a Lexus, a hűtőmaszk formájáról továbbra is felismerhető,

de a burkolt maszkot már az elektromos hajtás igényeihez igazították. A hátsó rész karcsú fénycsíkja megfelel a legújabb divatnak, a kilincsek a karosszériába simulnak, mint a Lexus LC-n, és a visszapillantó tükröket kamerával helyettesítik, ez a Lexus ES-hez már most is rendelhető.

Az elektromos autóknál látott koncepcióval ellentétben az LF-Z Electrified nem két, hanem egy elektromotort kapott hátra beépítve, az 544 lóerőre és 700 Nm-re képes egység osztóművön keresztül hajtja a négy kereket. Az üresen is több mint kéttonnás tanulmányautó ezzel

3 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni, a végsebességét azonban 200 km/óránál korlátozzák.

A futurisztikus formájú kormánykerék érdekessége, hogy nincs mechanikus kapcsolata a kerekekkel, a Lexus ezen kívül gombnyomásra elektrokromatikusan sötétíthető üvegtetővel, zajszűrős Mark Levinson hifivel és négy kagylóüléssel szerelte a koncepciót,

az utasok kedvenc beállításait mesterséges intelligenciával működő fedélzeti rendszer segít kiválasztani.

A padlóba épített 90 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével az LF-Z Electrified 600 kilométert is képes megtenni

a Lexus szerint, a töltés pedig akár 150 kilowattal is mehet. A Lexus jelenleg a kompakt crossover UX-ből kínál elektromos autót, de a következő években rákapcsolnak, és további 10 teljesen elektromos hajtású modellt mutatnak be.

Ez is érdekelhet:

Itt a Lexus első teljesen elektromos hajtású autója

A kompakt crossover UX-ből készült.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés