A Lexus a legújabb tanulmányautójával azt mutatja meg, hogy milyenek lesznek a következő években a japán márka modelljei, amelyek közt plug-in hibrid és tisztán elektromos típusok is lesznek.
Sok más gyártóhoz hasonlóan a Lexus is elárulta, hogy mivel készül a jövőre. A japán márka hamarosan teljesen megújul, a következő öt évben összesen 20 modellt mutatnak be, amelyek közt lesznek felfrissített és vadonatúj típusok is. A Lexus elsőként vezette be a hibrid hajtást a teljes kínálatában, most pedig érkeznek a plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtású modellek is.
A japán márka megújult stílusának előzetese a most leleplezett, LF-Z Electrified névre keresztelt tanulmányautó,
2025-től ehhez hasonló formát öltenek majd a Lexus modelljei. Az RX-nél nem sokkal rövidebb, 4,88 méter hosszú szabadidő-jármű az elektromos autóknak szánt padlólemezre épült, ezért a megszokottnál jóval hosszabb, 2,95 méteres lehet a tengelytávja.
Nem szakít teljesen a jelenlegi stílusával a Lexus, a hűtőmaszk formájáról továbbra is felismerhető,
de a burkolt maszkot már az elektromos hajtás igényeihez igazították. A hátsó rész karcsú fénycsíkja megfelel a legújabb divatnak, a kilincsek a karosszériába simulnak, mint a Lexus LC-n, és a visszapillantó tükröket kamerával helyettesítik, ez a Lexus ES-hez már most is rendelhető.
Az elektromos autóknál látott koncepcióval ellentétben az LF-Z Electrified nem két, hanem egy elektromotort kapott hátra beépítve, az 544 lóerőre és 700 Nm-re képes egység osztóművön keresztül hajtja a négy kereket. Az üresen is több mint kéttonnás tanulmányautó ezzel
3 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni, a végsebességét azonban 200 km/óránál korlátozzák.
A futurisztikus formájú kormánykerék érdekessége, hogy nincs mechanikus kapcsolata a kerekekkel, a Lexus ezen kívül gombnyomásra elektrokromatikusan sötétíthető üvegtetővel, zajszűrős Mark Levinson hifivel és négy kagylóüléssel szerelte a koncepciót,
az utasok kedvenc beállításait mesterséges intelligenciával működő fedélzeti rendszer segít kiválasztani.
A padlóba épített 90 kilowattórás lítiumion akkumulátor egy feltöltésével az LF-Z Electrified 600 kilométert is képes megtenni
a Lexus szerint, a töltés pedig akár 150 kilowattal is mehet. A Lexus jelenleg a kompakt crossover UX-ből kínál elektromos autót, de a következő években rákapcsolnak, és további 10 teljesen elektromos hajtású modellt mutatnak be.