Még az is lehet, hogy kevesebbet fogjuk hallani panaszkodni a Mercedest.

Még csak kilenc futam ment le az idényből, de a Mercedes nagyon messze került az újabb konstruktőri címvédéstől, miután nem igazán tudtak mit kezdeni az idén életbe lépő technikai szabályok egy nem várt hatásával, az autók fel-le ugrálásával az egyenesekben. A mezőnyből a Mercedes szenved leginkább a delfinezésnek elnevezett jelenségtől, panaszáradatuk pedig elért az FIA-ig, ami után múlt hét csütörtökön, a Kanadai Nagydíj versenyhétvégéjének sajtónapján bejelentette, hogy változtat a szabályokon.

Hétfőn, azaz néhány nappal az új direktíva kiadását követően, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff már közölte is, hogy megoldották a problémát és többé nem szenvednek a delfinezéstől, mert ők már csak pattognak:

„Úgy gondolom, bizonyos szempontból elkülöníthetjük, mit nevezünk delfinezésnek és mit pattogásnak. Az autó aerodinamikai okokból történő mozgását, vagyis a delfinezést szerintem megoldottuk. A pilóták már inkább a rossz rugózásra panaszkodnak. Túl merevek az autók, rossz velük ráhajtani a kerékvetőkre. (...) Ha megnézzük a két élmenő Red Bull és a Ferrari, valamint az Alpine lassításait, láthatjuk, mennyire keményen lepattannak a kerékvetőkről.”

(Forrás: Independent, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Romániában több új villany- és hibrid autót adtak el idén, mint dízelt