Még az is lehet, hogy előbb jött rá, mint a maranellóiak.
A Ferrari a téli teszteken utolérhetetlennek tűnt, azonban rögtön a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon jókora pofonba szaladt bele. Bahreinre ismét összeállt az olaszok autója, visszajött a tempó, ám a komolyabb eredmény elmaradt Sebastian Vettel egyéni hibája, illetve Charles Leclerc műszaki problémája miatt. A hétvégén Sanghajban aztán megint utolérhetetlen volt a Mercedes, a maranellóiaknak sansza sem volt, pedig a szabadedzéseken még hasítottak.
Mindezekből nagyon úgy tűnik, hogy a Ferrari kevésbé van tisztában a probléma okával, ám a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff előállt egy elmélettel, ami viszont magyarázatot adhat a maranellóiak hullámzására, vagyis a folyamatosan felmerülő, rejtélyes problémákra:
„Bahreinben a Ferrari nem vesztett sok időt a kanyarokban, mert az egyenesekben a gumiknak volt elég idejük lehűlni. Melbourne-ben és Sanghajban viszont kanyar kanyart követ, ennek pedig az a kockázata, hogy a gumik túlhevülnek. Ha ilyenkor nagyobb a leszorítóerő, mint például nálunk, akkor könnyebb a helyzet. Ha azonban a motor arra kényszerít, hogy visszavegyél a teljesítményből, akkor sok időt vesztesz.”
Eközben a Ferrarinál...
(Forrás / fotó: motorsport.com / Getty Images)