Elképesztően kívánatos és nagyszerű japán sportkupé a Nissan Skyline GT-R M-spec Nür, mely hathengeres turbómotorral, kézi váltóval és összkerékhajtással igazi örömautó.

Legendáját számtalan film és játék polírozza fényesre, de az internettel együtt tényleg minden autót szerető emberhez eljutott már, hogy a Nissan Skyline GT-R egy fergeteges sportkupé, aminek sorhatos turbómotorja jóval többet tud annál a 280 lóerőnél, amit a japán gentleman's agreement megenged. Az ikonikus Bayside blue és a Midnight purple mellett éppen a Millennium Jade színű, limitált szériás GT-R M-Spec Nür az egyik legfinomabb falat a Skyline-ok között.

Ebből az autóból legalább annyira nehéz gyárit találni, mint Opel Calibrából vagy Toyota Suprából, de ez a 2002-es R34-es tökéletes.

Ezt az autót eredetileg Japánban helyezték forgalomba 2002-ben, majd tizenegy évvel később került Hong Kongba, mert ott bőven van pénz az ilyen befektetőknek és gyűjtőknek való autóra, mint ez. Rengeteg tuningolt Skyline GT-R van, ezért az ilyen látványosan gyári megjelenésű autók tudnak kiemelkedni a tömegből. Nincs ültetve, nincs alatta az egyébként remekül mutató TE37-es felni, de a kiállása eredeti formájában is ütős.

Kiszélesített sárvédői és agresszív arca van, haragosan néző lámpákkal és ritka rácsozású hűtőnyílásokkal. Az ötküllős felnik mögött megvillannak a Brembo fékek arany nyergei, hátul ott izzanak a GT-R védjegyének számító kerek lámpák, felettük magasodik a hátsó szárny, a lökhárító alatt pedig két kipufogócsövön át szól a sorhatos turbómotor. A Nürburgring után elnevezett M-spec Nür változatból mindössze 258 darab készült.

Nem véletlenül szokás Godzillának hívni a Skyline GT-R-t, ez egy 4,6 méteres és közel 1,6 tonnás autó, de baromi erős és nagyon gyors.

2002-ben sem volt ott a legerősebb autók között a 280 lóerősnek mondott Nissan Skyline GT-R, de ezt ebben az esetben illik úgy kezelni, mintha kacsintva mondták volna a japánok. Ennél már gyári formájában is jóval többet tudott a két turbófeltöltővel megfújt, 2,6 literes sorhatos motor, amit csak RB26DETT-nek hívnak. Ezt már megerősített blokkal, dugattyúkkal, hajtórudakkal és egy sor apró változtatással tette ütősebbé a Nismo. Az M-spec Nür-t már 320 lovasnak ígérik, de erre is könnyen rálicitál. Hatfokozatú kézi váltó és egy okos összkerékhajtás (ATTESA) csatlakozik a motorhoz.

Utasterében sportülések és háromküllős kormány van, a műszerfal tetején pedig egy 5,8 colos LCD kijelző, melyen különböző adatok jelenhetnek meg. Japánban az egyezmény szerint az autók végsebessége egységesen 180 km/óra, de ebben az autóban 300-ig van skálázva a műszer. Mivel a 2002-es Nissan Skyline GT-R M-spec Nür-ben csak 14 785 kilométer van, ezért nem csoda, hogy 150 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.

Ez is érdekelhet:

Megépítették volna a legjobb Nissan Skyline GT-R-t?

A GT-R ezen generációjának két legritkább változatát vették alapul, és egy kicsit még jobbá tették.

Stílusos sportkupé a Toyota GR86 Hakone Edition

Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Először szólalt meg Sergio Pérez, mióta a Red Bull kirúgta

„A Mercedes Bottasszal fedezné a seggét”

További cikkeink a témában
Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?
Hirdetés