Elképesztően kívánatos és nagyszerű japán sportkupé a Nissan Skyline GT-R M-spec Nür, mely hathengeres turbómotorral, kézi váltóval és összkerékhajtással igazi örömautó.

Legendáját számtalan film és játék polírozza fényesre, de az internettel együtt tényleg minden autót szerető emberhez eljutott már, hogy a Nissan Skyline GT-R egy fergeteges sportkupé, aminek sorhatos turbómotorja jóval többet tud annál a 280 lóerőnél, amit a japán gentleman's agreement megenged. Az ikonikus Bayside blue és a Midnight purple mellett éppen a Millennium Jade színű, limitált szériás GT-R M-Spec Nür az egyik legfinomabb falat a Skyline-ok között.

Ebből az autóból legalább annyira nehéz gyárit találni, mint Opel Calibrából vagy Toyota Suprából, de ez a 2002-es R34-es tökéletes.

Ezt az autót eredetileg Japánban helyezték forgalomba 2002-ben, majd tizenegy évvel később került Hong Kongba, mert ott bőven van pénz az ilyen befektetőknek és gyűjtőknek való autóra, mint ez. Rengeteg tuningolt Skyline GT-R van, ezért az ilyen látványosan gyári megjelenésű autók tudnak kiemelkedni a tömegből. Nincs ültetve, nincs alatta az egyébként remekül mutató TE37-es felni, de a kiállása eredeti formájában is ütős.

Kiszélesített sárvédői és agresszív arca van, haragosan néző lámpákkal és ritka rácsozású hűtőnyílásokkal. Az ötküllős felnik mögött megvillannak a Brembo fékek arany nyergei, hátul ott izzanak a GT-R védjegyének számító kerek lámpák, felettük magasodik a hátsó szárny, a lökhárító alatt pedig két kipufogócsövön át szól a sorhatos turbómotor. A Nürburgring után elnevezett M-spec Nür változatból mindössze 285 darab készült.

Nem véletlenül szokás Godzillának hívni a Skyline GT-R-t, ez egy 4,6 méteres és közel 1,6 tonnás autó, de baromi erős és nagyon gyors.

2002-ben sem volt ott a legerősebb autók között a 280 lóerősnek mondott Nissan Skyline GT-R, de ezt ebben az esetben illik úgy kezelni, mintha kacsintva mondták volna a japánok. Ennél már gyári formájában is jóval többet tudott a két turbófeltöltővel megfújt, 2,6 literes sorhatos motor, amit csak RB26DETT-nek hívnak. Ezt már megerősített blokkal, dugattyúkkal, hajtórudakkal és egy sor apró változtatással tette ütősebbé a Nismo. Az M-spec Nür-t már 320 lovasnak ígérik, de erre is könnyen rálicitál. Hatfokozatú kézi váltó és egy okos összkerékhajtás (ATTESA) csatlakozik a motorhoz.

Utasterében sportülések és háromküllős kormány van, a műszerfal tetején pedig egy 5,8 colos LCD kijelző, melyen különböző adatok jelenhetnek meg. Japánban az egyezmény szerint az autók végsebessége egységesen 180 km/óra, de ebben az autóban 300-ig van skálázva a műszer. Mivel a 2002-es Nissan Skyline GT-R M-spec Nür-ben csak 14 785 kilométer van, ezért nem csoda, hogy 150 millió forintnak megfelelő összegért cserélt gazdát.

Ez is érdekelhet:

Megépítették volna a legjobb Nissan Skyline GT-R-t?

A GT-R ezen generációjának két legritkább változatát vették alapul, és egy kicsit még jobbá tették.

Stílusos sportkupé a Toyota GR86 Hakone Edition

Élesebb gázreakcióval, áthangolt futóművel és stílusos limitált szériával tökéletes élményautó a Toyota GR86 Hakone Edition.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
28% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés