Minden idők legjobb japán sportautója a Honda NSX, és ez már örökre így is marad. Nem a bukólámpa vagy a vadászgép ihlette utastér miatt, hanem azért, mert itt nem a gyorsulás vagy az erő volt a cél, hanem a tökéletesség.

Már akkor sem a Honda NSX volt a leggyorsabb vagy a legerősebb sportautó, amikor megjelent, mégis szinte minden másra árnyékot vet a kilencvenes évekből. A Hondánál a mindennapokban is használható, megbízhatóan működő és élvezetesen vezethető sportautó volt a cél, és megcsinálták. Méghozzá úgy csinálták meg, ahogy senki más, ezért olyan baromi jó az NSX.

Ayrton Senna hangolta finomra, az NSX pedig annyira jól sikerült, hogy a McLaren F1 atyja, Gordon Murray is ezzel járt.

Rengeteg ötlet született a Honda mérnökeinél, ilyen volt az a középmotoros Honda City prototípus, mely az első lépés volt az NSX felé. Az autó fejlesztéséhez a 348-as Ferrari adta a referenciát, a kabin kialakítása pedig az F-16-os vadászgépet idézi, mert a vezető a vékony oszlopokkal és a nagy üvegfelületekkel láthatja a legjobban az autó dimenzióit.

1984-ben a Honda megbízta az olasz Pininfarina stúdiót, hogy a 2,0 literes, dupla vezérműtengelyes V6-os benzinmotor köré tervezzenek egy tanulmányautót. A Torinóban bemutatott futurisztikus sportautó neve a HP-X lett, mely a két vállalat együttműködéséből adódik, tehát Honda Pininfarina eXperimental.

Könnyű alumínium karosszéria, fantasztikus karakterű V6-os szívómotor, pontos kézi váltó és menő bukólámpa.

Mindent kipipál a Honda NSX, amitől egy autó poszterre kívánkozik. A poszter egyébként egy papír alapú formátum, amit az újságok közepéből lehetett kinyerni, hogy aztán a falunkra ragasztva álmodozhassunk Cindy Crawfordról vagy a Honda NSX-ről. Ez az autó abból a korból származik, amikor még nem volt Facebook, ez a piros itt 1992-ből már veterán, de ez nem látszik rajta. Szédítően gyönyörű.

Kétszemélyes kabinja mögött a Honda 3,0 literes, szívó V6-os benzinmotorja van, ami több mint 270 lóerejét 7300-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 285 Nm. A motorhoz egy ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik (volt automata is, de arra gondolni is bűn) és hátsókerék-hajtás. Ebben az autóban nem a gyorsulás vagy a végsebesség a lényeg, hanem a vezetési élmény, abban pedig még mindig az NSX a legjobb.

Ez is érdekelhet:

Kortalan tökéletesség a Honda NSX

Ez a valaha volt legjobb japán sportautó.

Az álmok japán sportautója ez a fehér Honda NSX-R

Olyan, amilyen csak egy Honda NSX-R lehet, szóval tökéletes.

160 lóerővel repít a 90-es évekbe ez a Honda Civic

Egyszerű, de nagyszerű japán kisautó a Honda Civic, melynek éke a 8000 fölé forgó motor.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés