Minden idők legjobb japán sportautója a Honda NSX, és ez már örökre így is marad. Nem a bukólámpa vagy a vadászgép ihlette utastér miatt, hanem azért, mert itt nem a gyorsulás vagy az erő volt a cél, hanem a tökéletesség.
Már akkor sem a Honda NSX volt a leggyorsabb vagy a legerősebb sportautó, amikor megjelent, mégis szinte minden másra árnyékot vet a kilencvenes évekből. A Hondánál a mindennapokban is használható, megbízhatóan működő és élvezetesen vezethető sportautó volt a cél, és megcsinálták. Méghozzá úgy csinálták meg, ahogy senki más, ezért olyan baromi jó az NSX.
Ayrton Senna hangolta finomra, az NSX pedig annyira jól sikerült, hogy a McLaren F1 atyja, Gordon Murray is ezzel járt.
Rengeteg ötlet született a Honda mérnökeinél, ilyen volt az a középmotoros Honda City prototípus, mely az első lépés volt az NSX felé. Az autó fejlesztéséhez a 348-as Ferrari adta a referenciát, a kabin kialakítása pedig az F-16-os vadászgépet idézi, mert a vezető a vékony oszlopokkal és a nagy üvegfelületekkel láthatja a legjobban az autó dimenzióit.
1984-ben a Honda megbízta az olasz Pininfarina stúdiót, hogy a 2,0 literes, dupla vezérműtengelyes V6-os benzinmotor köré tervezzenek egy tanulmányautót. A Torinóban bemutatott futurisztikus sportautó neve a HP-X lett, mely a két vállalat együttműködéséből adódik, tehát Honda Pininfarina eXperimental.
Könnyű alumínium karosszéria, fantasztikus karakterű V6-os szívómotor, pontos kézi váltó és menő bukólámpa.
Mindent kipipál a Honda NSX, amitől egy autó poszterre kívánkozik. A poszter egyébként egy papír alapú formátum, amit az újságok közepéből lehetett kinyerni, hogy aztán a falunkra ragasztva álmodozhassunk Cindy Crawfordról vagy a Honda NSX-ről. Ez az autó abból a korból származik, amikor még nem volt Facebook, ez a piros itt 1992-ből már veterán, de ez nem látszik rajta. Szédítően gyönyörű.
Kétszemélyes kabinja mögött a Honda 3,0 literes, szívó V6-os benzinmotorja van, ami több mint 270 lóerejét 7300-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka pedig 285 Nm. A motorhoz egy ötfokozatú kézi váltó kapcsolódik (volt automata is, de arra gondolni is bűn) és hátsókerék-hajtás. Ebben az autóban nem a gyorsulás vagy a végsebesség a lényeg, hanem a vezetési élmény, abban pedig még mindig az NSX a legjobb.
Ez is érdekelhet: