Kézzel összeszerelt négyhengeres motorral és sportos részletekkel igazi különlegesség a BMW 320si, mely a WTCC-s versenyautó utcai változata.
Klasszikus sportautót nem gyártanak a BMW-nél, de a sportos arculathoz elengedhetetlen, hogy a motorsport valamelyik ágában ott virítsanak. Az ezredforduló környékén többek között a WTCC-ben (World Touring Car Championship), tehát a túraautó világbajnokságban még futottak 3-as BMW-k. Magyarországon az egyik legemlékezetesebb szereplése Michelisz Norbihoz kapcsolódik. Akik azon az esős futamon kint voltak, azok sosem felejtik, amikor amikor a Hungaroringen a korábban törött, aztán kölcsönkért alkatrészekből összeragasztott BMW-vel megfutotta a magyar pilóta a leggyorsabb kört.
Nincs kiszélesített karosszériája, nincs hátsó szárnya és bukócső sem, a 320si inkább a hírhedt motorja miatt különleges.
Valószínűleg ez az autó minden idők legelfeledettebb homologizációs változata, hiszen a Mitsubishi Lancer Evót vagy a Toyota GR Yarist népszerűvé teszik a sikerek és a látvány, a fantasztikus technika, ami alatta van. Ezzel szemben a 320si-t csak a rajongók ismerik fel a WTCC-s autóéra hasonlító BMW Motorsport alufelnikről, az ültetett sportfutómű kiállásáról és más olyan apróságokról, amik akár egy M Sport csomagos 318d-n is lehetnének.
Utasterében az állítható laphosszúságú, határozottabb oldaltartású sportülések kárpitozása alcantara és szövet, hiszen ezek jobban tapadnak a ruhához, így a vezető is biztosabb pozíciót tud felvenni. Háromküllős, vaskos karimájú M-es kormány és bőr M-es váltógomb van a 320si-ben, a műszerfalon pedig alumínium dekorbetétek. Ebben az autóban nincs benne az akkoriban újdonságnak ható iDrive, ezért a műszerfala is üdítően letisztult.
Versenyautó az utcán
2005-ben mutatta be a BMW a WTCC-s versenyautó utcai változatát, a 320si-ből 2600 darabot gyártottak, melyből 500-at a virágzó autós kultúrájú Egyesült Királyságban adtak el. Ekkoriban a sima 320i még 150 lóerős volt, ezzel szemben a 320si-be az angliai Coventry melletti gyárból érkezett a 7000-es fordulatnál 173 lovas és 200 Nm maximális nyomatékú, szívó négyhengeres benzinmotor. Hengerfejét a Forma-1-es motorok mellett, a BMW landshuti fémöntödéjében készítették, a szénszálas fedéllel pedig 10 kilogrammot spóroltak.
Szakítva az évtizedes hagyományokkal, az E90-esben a 320i már nem egy E46-ból átvitt, 2,2 literes sorhatost, hanem egy négyhengeres motort jelöl. A 320si-ben nagyobb szívó- és kipufogó szelepek vannak, a furatát 85 milliméteresre növelték, a löketét pedig 88 milliméterre csökkentették, valamint megemelték a sűrítési arányt.
Igazán szívdöglesztő látvány van a gépháztető alatt, de árnyalja a szépségét, hogy a 320si N45-ös kódú négyhengerese ott van minden idők legrosszabb motorjai között. Vékonyka hengerfalai átrepedhetnek, átugorhat a vezérlés, töredezhetnek benne a dugattyúk. Ebben az esetben ez a ritkaság borsos ára.
Ez is érdekelhet: