Kézzel összeszerelt négyhengeres motorral és sportos részletekkel igazi különlegesség a BMW 320si, mely a WTCC-s versenyautó utcai változata.

Klasszikus sportautót nem gyártanak a BMW-nél, de a sportos arculathoz elengedhetetlen, hogy a motorsport valamelyik ágában ott virítsanak. Az ezredforduló környékén többek között a WTCC-ben (World Touring Car Championship), tehát a túraautó világbajnokságban még futottak 3-as BMW-k. Magyarországon az egyik legemlékezetesebb szereplése Michelisz Norbihoz kapcsolódik. Akik azon az esős futamon kint voltak, azok sosem felejtik, amikor amikor a Hungaroringen a korábban törött, aztán kölcsönkért alkatrészekből összeragasztott BMW-vel megfutotta a magyar pilóta a leggyorsabb kört.

Nincs kiszélesített karosszériája, nincs hátsó szárnya és bukócső sem, a 320si inkább a hírhedt motorja miatt különleges.

Valószínűleg ez az autó minden idők legelfeledettebb homologizációs változata, hiszen a Mitsubishi Lancer Evót vagy a Toyota GR Yarist népszerűvé teszik a sikerek és a látvány, a fantasztikus technika, ami alatta van. Ezzel szemben a 320si-t csak a rajongók ismerik fel a WTCC-s autóéra hasonlító BMW Motorsport alufelnikről, az ültetett sportfutómű kiállásáról és más olyan apróságokról, amik akár egy M Sport csomagos 318d-n is lehetnének.

Utasterében az állítható laphosszúságú, határozottabb oldaltartású sportülések kárpitozása alcantara és szövet, hiszen ezek jobban tapadnak a ruhához, így a vezető is biztosabb pozíciót tud felvenni. Háromküllős, vaskos karimájú M-es kormány és bőr M-es váltógomb van a 320si-ben, a műszerfalon pedig alumínium dekorbetétek. Ebben az autóban nincs benne az akkoriban újdonságnak ható iDrive, ezért a műszerfala is üdítően letisztult.

Versenyautó az utcán

2005-ben mutatta be a BMW a WTCC-s versenyautó utcai változatát, a 320si-ből 2600 darabot gyártottak, melyből 500-at a virágzó autós kultúrájú Egyesült Királyságban adtak el. Ekkoriban a sima 320i még 150 lóerős volt, ezzel szemben a 320si-be az angliai Coventry melletti gyárból érkezett a 7000-es fordulatnál 173 lovas és 200 Nm maximális nyomatékú, szívó négyhengeres benzinmotor. Hengerfejét a Forma-1-es motorok mellett, a BMW landshuti fémöntödéjében készítették, a szénszálas fedéllel pedig 10 kilogrammot spóroltak.

Szakítva az évtizedes hagyományokkal, az E90-esben a 320i már nem egy E46-ból átvitt, 2,2 literes sorhatost, hanem egy négyhengeres motort jelöl. A 320si-ben nagyobb szívó- és kipufogó szelepek vannak, a furatát 85 milliméteresre növelték, a löketét pedig 88 milliméterre csökkentették, valamint megemelték a sűrítési arányt.

Igazán szívdöglesztő látvány van a gépháztető alatt, de árnyalja a szépségét, hogy a 320si N45-ös kódú négyhengerese ott van minden idők legrosszabb motorjai között. Vékonyka hengerfalai átrepedhetnek, átugorhat a vezérlés, töredezhetnek benne a dugattyúk. Ebben az esetben ez  a ritkaság borsos ára.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű sportkupé ez a Mercedes-Benz CLK 55 AMG

Nyolc henger és hátsókerék-hajtás az egyik legszebb Mercedes kupéban.

Őrületes, hogy a BMW megcsinálta a Need for Speed ikonikus M3 GTR-jét

Rengetegen nőttek fel a Need For Speed Most Wanted-on, aminek a BMW M3 GTR a sztárja.

Igazi kincs ez a ritka BMW 320is

Egyszerűen csak az olasz M3-asnak szokás hívni.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Miért gondolunk máshogy a férfiak szexuális örömszerző eszközeire?
Hirdetés