Szívdöglesztő formájú autó a Mercedes-Benz CLK, mely a kétezres évek elején jelent meg, mégsem öregedett egyetlen percet sem. A CLK 55 AMG ráadásul egy fantasztikus sportkupé, amiben a négy ablakot lehúzva nemcsak a szabadságérzet húz be az utastérbe, hanem a V8-as motor hangja is.
Nehéz időszakát élte a Mercedes-Benz az ezredforduló körül, hiszen a híresen tartós modelleket olyan autók váltották, melyeken néhány éven belül is érezni lehetett, hogy nem az örökkévalóságnak készültek. A C209-es kódú CLK azonban üde színfolt ezek között, különösen a CLK 55 AMG, aminek csodálatos kupé sziluettje a klasszikus ezüst színben a V8-as motor egyik legszebb ruhája.
Szép harmóniában vannak a tradicionális és a modern elemek a Mercedes-Benz CLK 55 AMG-n.
Dupla kerek lámpái úgy olvadtak össze, mint a tükörtojás, a laposan induló gépháztetőtől pedig egészen a faráig finoman emelkedik az övvonala. Mivel nincs középső tetőoszlopa, ezért végtelenül elegáns és könnyed látvány a CLK, az oldalsó ablakokat leengedve és a napfénytetőt kinyitva pedig tökéletes élményautó a Mercedes valaha volt egyik legjobb kupéja. Nagyon jól állnak a CLK 55 AMG-nek a sportosabbra szabott lökhárítók és a kis hátsó szárny, valamint az oldalanként két króm kipufogóvég.
Gépházteteje alatt a belépőmodellben egy kompresszoros négyhengeres van, még öthengeres turbódízellel is készült, de a CLK 55 AMG egy másik kávéház. Ebben az M113-as kódú, 5,4 literes, V8-as benzinmotor van 367 lóerővel és 510 Nm maximális nyomatékkal. Hozzá ötfokozatú automata váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás, ahogyan egy igazi izmos Mercedeshez illik. A CLK 55 AMG nem olyan huligán, mint az M3-as BMW, ez egy komolyabb karakterű autó.
Klasszikus ezüst és decens fekete kombinációjában is ütős az AMG-nél edzett nyolchengeres CLK.
Ekkoriban a Mercedesnél még nem kellett mindenre AMG emblémát ragasztani, ezért 306 lóerővel a CLK 500 volt a visszafogottabb V8-as, a CLK 55 AMG pedig az őrültebb sportkupé. Ebben az ezüst autóban minden benne van, amit csak 2004-ben kívánni lehetett, hiszen navigáció mutatja az irányt, a hatlemezes CD tárban pedig elfért annyi zene, amennyi egy elnyújtott utazáshoz kell. A nyitás és zárás kulcs nélküli, a lökhárítókra parkoló szenzorok segítenek vigyázni, a sebességet tartja a tempomat, a klíma pedig automata.
Friss Michelin Pilot Sport gumik feszülnek a felniken, a rendszeres szervizekkel pedig fitten tartották az autót, szóval a V8-a bármikor készen áll füstöt csinálni a hátsó gumikból. Húsz év alatt valamivel kevesebb, mint 81 ezer kilométert tekertek bele ebbe a CLK 55 AMG-be, melyen csak néhány kőfelverődés van, de ezen kívül olyan, mintha új volna.
Ez is érdekelhet: