Szívdöglesztő formájú autó a Mercedes-Benz CLK, mely a kétezres évek elején jelent meg, mégsem öregedett egyetlen percet sem. A CLK 55 AMG ráadásul egy fantasztikus sportkupé, amiben a négy ablakot lehúzva nemcsak a szabadságérzet húz be az utastérbe, hanem a V8-as motor hangja is.

Nehéz időszakát élte a Mercedes-Benz az ezredforduló körül, hiszen a híresen tartós modelleket olyan autók váltották, melyeken néhány éven belül is érezni lehetett, hogy nem az örökkévalóságnak készültek. A C209-es kódú CLK azonban üde színfolt ezek között, különösen a CLK 55 AMG, aminek csodálatos kupé sziluettje a klasszikus ezüst színben a V8-as motor egyik legszebb ruhája.

Szép harmóniában vannak a tradicionális és a modern elemek a Mercedes-Benz CLK 55 AMG-n.

Dupla kerek lámpái úgy olvadtak össze, mint a tükörtojás, a laposan induló gépháztetőtől pedig egészen a faráig finoman emelkedik az övvonala. Mivel nincs középső tetőoszlopa, ezért végtelenül elegáns és könnyed látvány a CLK, az oldalsó ablakokat leengedve és a napfénytetőt kinyitva pedig tökéletes élményautó a Mercedes valaha volt egyik legjobb kupéja. Nagyon jól állnak a CLK 55 AMG-nek a sportosabbra szabott lökhárítók és a kis hátsó szárny, valamint az oldalanként két króm kipufogóvég.

Gépházteteje alatt a belépőmodellben egy kompresszoros négyhengeres van, még öthengeres turbódízellel is készült, de a CLK 55 AMG egy másik kávéház. Ebben az M113-as kódú, 5,4 literes, V8-as benzinmotor van 367 lóerővel és 510 Nm maximális nyomatékkal. Hozzá ötfokozatú automata váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás, ahogyan egy igazi izmos Mercedeshez illik. A CLK 55 AMG nem olyan huligán, mint az M3-as BMW, ez egy komolyabb karakterű autó.

Klasszikus ezüst és decens fekete kombinációjában is ütős az AMG-nél edzett nyolchengeres CLK.

Ekkoriban a Mercedesnél még nem kellett mindenre AMG emblémát ragasztani, ezért 306 lóerővel a CLK 500 volt a visszafogottabb V8-as, a CLK 55 AMG pedig az őrültebb sportkupé. Ebben az ezüst autóban minden benne van, amit csak 2004-ben kívánni lehetett, hiszen navigáció mutatja az irányt, a hatlemezes CD tárban pedig elfért annyi zene, amennyi egy elnyújtott utazáshoz kell. A nyitás és zárás kulcs nélküli, a lökhárítókra parkoló szenzorok segítenek vigyázni, a sebességet tartja a tempomat, a klíma pedig automata.

Friss Michelin Pilot Sport gumik feszülnek a felniken, a rendszeres szervizekkel pedig fitten tartották az autót, szóval a V8-a bármikor készen áll füstöt csinálni a hátsó gumikból. Húsz év alatt valamivel kevesebb, mint 81 ezer kilométert tekertek bele ebbe a CLK 55 AMG-be, melyen csak néhány kőfelverődés van, de ezen kívül olyan, mintha új volna.

Ez is érdekelhet:

235 ezer kilométerrel is csodálatos sportkupé ez az ezüst M3-as BMW

Joggal érett vágyott klasszikussá az E36-os BMW M3.

Gyönyörű ez az 1993-as Toyota Supra Turbo

Vezeti jó volna, de inkább gyűjtői darab ez az 1993-as Supra.

Egyenesen 1992-be visz ez a gyönyörű Volkswagen Corrado VR6

Egyszerűen csodálatos ez a bordó hathengeres Corrado.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Autók abból a korból, amikor még a V6 nem a legnagyobbak kiváltsága volt

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés