Mindennél édesebben simogatja a szépérzéket és mindennél ízesebbet lehet autózni egy ilyen szédítően gyönyörű sportkupéval, mint a BMW M440i xDrive Coupé. Mert ebben minden ott van, amitől egy autó messze több lesz szimpla közlekedési eszköznél, ez már rendesen élvezeti cikk.

Tömény öröm egy ilyen klasszikus kupé, mert minden millimétere azt üzeni, hogy ezzel mosolyogva lehet átvillanni a világ legszebb hágóin, hogy ebben kényelemben és nyugalomban lehet falni a kilométereket az autópályán, hogy bárhol és bármikor megtanít értékelni és megőrizni a szépet. Ezért annyira csodálatos autó BMW M440i xDrive Coupé.

Szép hagyományok

Teljesen más miatt lehet rajongani egy kupéért, mint az elegáns szedánért vagy a praktikus kombiért, és ezt nagyon jól mutatja meg az M440i Coupéval a BMW. Mert egy tradicionális kétajtósból sugárzik a dinamizmus, lapos és áramvonalas, hogy a vezető közel ülhessen az autó tömegközéppontjához, lehessen érezni a mozgását és valós legyen a sebességérzet, de elférjen benne négy utas a csomagokkal együtt. Közben a kedvező aerodinamika miatt csak suttog körülötte a szél, hogy teret nyerjen a daloló sorhatos motor vagy a zene a Harman Kardon hifiből.

Magabiztos öncélúsága rendre és tisztaságra nevel. Mert egy kupéban pontosan annyi hely van, amennyi kell, nem több. Megtanítja, hogy nem kell kabátot vinni a napfényes francia riviérára, hogy nincs szükséged azokra az emberekre, akik panaszkodnak, ha az előre hajtott üléseken át kell beszállni hátra, hogy kilincs helyett véletlenül sem fogod meg a keret nélküli ablakokat, mert ott éktelenkednek majd rajta az ujjlenyomatok, hogy egy kupét mindig illik tisztán tartani, mert ez méltó az esztétikai magasságához.

Egészen a hatvanas évek közepéig nyúlik vissza a 4-es története, hiszen ez az autó egyenes ági leszármazottja annak a 02-esnek, ami egyszerre mentette meg a pénzügyi nehézségekkel küzdő BMW-t a Mercedes karmai közül és adta meg azt a képet, hogy Münchenben minőségi és sportos autók készülnek. Erre rímel az M440i függőlegesen álló hűtőmaszkja és a kerek fényszórók króm keretének csillogására halványan utaló LED-es menetfények.

Eszelősen jó a kiállása a tűzpiros M440-esnek, hogy rendesen ráfeszül az útra. Hosszan elnyúló motorházteteje van, döntött szélvédője és lágy ívben lejtő tetővonal simul csomagtérfedéllé. Dupla száras karbon tükörházai és más szénszálas részletek díszelegnek rajta, légiesek a keret nélküli ajtók, a hátsó ablakok fekete kerete hokiütő motívumba fordul, Gyönyörűen domborodnak a sárvédők a BMW M440i-n, a hátsó kerekek fölött rendesen látszik rajta az izom. Hátsó lámpáiban egymás mögé fűzött, vékonyka lézeres szálak világítanak, mint az M4 CSL-en.

Digitális gombok

Két kijelzőn néz velem szembe a rengeteg pixel. A kormány mögött egy 12,3 colos képernyő van, melyen a hagyományosan négyórás műszeregység skálái és a vezetéshez szorosan kapcsolódó információk jelennek meg. Ahogyan az E36-osban és az E46-osban, úgy itt a G22-esben is a vezető felé fordul a középkonzol, melyen már csak a hangerőállító és néhány gomb van, a tetején a 14,9 colos érintőkijelző trónol. Mögötte olyan menüvel és ikonokkal, ami inkább való iPhone-hoz, mint iDrive-hoz.

Ez is egy remek utastér, de a modellfrissítés előtt ezerszer kellemesebben használható és minőségibb volt a 3-as és 4-es BMW beltere. Nagyon hiányzik a szellőzők közé integrált klímapanel a sorba rendezett gombjaival együtt, mert az érintőképernyős kezelés több figyelmet kíván. Váltókar helyett már csak egy kristályüveg pöcök van az M440i-ben, mely szintén egy lépéssel távolabb esik a BMW-s gépélménytől. És még ezzel együtt is messze ez a legjobb utastér a modern autók között.

Alapvetően kétszemélyes műfaj a kupé, de a 4-esben négyen is jól megférnek, amennyiben nem négy ​​Michael Jordanről van szó. Az első ülések a kar meghúzása után előzékenyen előrébb csúsznak, ezért könnyebb beszállni hátra. Tisztességes utazóautó a 440 literes (tehát 40 literrel szűkebb egy M340i Limousinénál) csomagtartóval, szóval bőven férnek bele bőröndök és más cuccok, de még a sílécet is át lehet bújtatni középen.

Magamra csukom a súlyos ajtót, az ablak visszacsúszik zárt pozícióba, előttem ott az M-es sportkormány vaskos karimája, finom bőrbe kötve, piros jelzéssel tizenkét óránál, szoborszerű középső küllővel lent és fémes ezüst váltófülekkel az ujjak alatt. Ez a tökéletes üléspozíció, ahol a lábak kis lejtéssel futnak a pedálokhoz, a kormány szinte függőlegesen simul bele a vezető kezébe, az ülések pedig feszesen fognak, mert a BMW M440i-t merész tempóval rá lehet tűzni a kanyarcsúcspontra.

Élmény vezetni

Megnyomom az indítógombot a vastagon lakkozott karbonnal keretezett ezüst betétben, a fordulatszámmérő digitális tűje felszökik a skálán, a tűzfal mögött pedig finoman duruzsol a sorhatos turbómotor. Nagyon halkan morog a kipufogó, a motor pedig annyira kiegyensúlyozott puhasággal jár, ahogy egy BMW-hez illik. Mégis van benne valami bizsergés, amitől a kormányon és az üléseken átszivárog a mechanikai érzet. Mivel már a kar előre nyújtotta, ezért megragadom az M-es trikolórral varrt biztonsági övet, egyetlen trükkös gombnyomással kikapcsolom a sebességhatárokra figyelmeztető pittyegést, kattintok egyet a váltón és rásimítok a gázpedálra. A világ innentől szűretlen harmónia.

Könnyűek és kevésbé szürkék a mindennapok az M440i-vel, hiszen mindent tud, amit egy modern BMW tudhat. Remek applikáció (My BMW) kapcsolódik hozzá, az Apple CarPlay is gyorsan megjelenik az iDrive kijelzőjén. Az adaptív tempomat és a sávtartó szépen folyatja a formás kupét az autópályán, a holttérfigyelő és a 360 fokos kamera pedig a városi forgalomban segít, hogy makulátlanok maradjanak a fantasztikus rajzolatú 19 colos felnik. A 48 voltos mild hibrid rendszer klasszul működik, már guruláskor leállítja a motort, aztán észrevétlenül indítja, amikor kell.

Mesterien hangolt futómű (elöl MacPherson, hátul ötlengőkaros) van az M440i alatt, ami feszesen, de megengedően rugózik, kanyarban pedig betámaszt és el nem ereszti az ívet. Sosem lesz már olyan a BMW-k kormányzása, mint a hőskorban, de a szimulátorosan tompa lecsengésével együtt is az M440-esnek éle van. Érezni lehet a kormányon, hogy az engedékeny őrangyal és az aszfaltba taposott rágóként tapadó Michelin Pilot Sport 4 S-ek mikor engedik táncba a fenekét, és ettől lesz igazán széles a vigyor az arcomon.

500 newtonméter van már 1900-as fordulattól egészen 5000-ig, szóval az M440-es irgalmatlanul tol, a villámgyors nyolcfokozatú automata váltóval, a nyomatékot grammra mérő összkerékhajtással és az elektronikusan vezérelt önzáró differenciálművel rendesen kirántja maga alól az utat az autó, ha megrebben a lábam a gázpedálon. Mágikus módon ez a 374 lóerős sportkupé pontosan úgy harapja a féket, olyan dühösen gyorsít, annyira érzékien mozog és kegyetlenül zúz végig az íven, ahogy gondoltam, amikor megláttam a kanyart. Ezért imádom a dupla lamellás maszktól a trombitáló kipufogókig az egészet.

Igazi meseautó

Hatfokozatú kézi váltóval és hátsókerék-hajtással a 480 lóerős BMW M4 Coupé igazi vadóc, az 530 lóerős összkerekes M4 Competition pedig 3,5 másodperces gyorsulással már rendesen szakít. Ezeknél olcsóbb és finomabb holmi az M440i, amivel szintén lehet olyat autózni, hogy örök emlék lesz.

16,9 millió forinttól indul a 184 lovas 420i Coupé, ettől 7,7 millióval távolabb van az M440i xDrive, a hasonlóan zseniális és gyors, de bőségesebb hatótávú M440d alapára 24,8 millió forint. Vadító fényezéssel, gusztusos felnikkel, valódi bőr kárpitozással, M-es ülésekkel, karbon elemekkel már közel 33 millió forint a 374 lovas kupé. Nagyon szívesen fogadnám a garázsomban.

Bármennyire is messze van egy pezsgőarany és bézs belsős kabrió eleganciájától, a tűzpiros BMW M440i xDrive nagyon megragadó gép.

Gyönyörű sziluettje, 3,0 literes, sorhatos benzinmotorja, kiváló összeszerelési minősége, az egész autó működési kultúrája mesés. Voltak olyan idők, amikor szinte bárhol lehetett csinos kupét kapni, de mostanra a pont elég erős 4-es BMW-hez hasonló autókat csak olyan ínyencek választják, akik tudják, mekkora kincs ez.

Ez is érdekelhet:

Mézédes szabadságérzet – Audi S5 Cabrio

Minden méter tele van örökké emlékezetes pillanatokkal, és ezért fantasztikus autó az Audi S5 Cabrio.

BMW M440i xDrive Coupé (G22)

  • Motor: 2998 ccm, soros, hathengeres, turbómotor, 48 voltos mild hibrid rendszerrel
  • Hajtás: 8 fokozatú ZF automata, összkerékhajtás
  • Teljesítmény: 374 LE (275 kW) @5500-6500
  • Nyomaték: 500 Nm @1900-5000
  • Gyorsulás (0-100 km/óra): 4,5 mp
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Méretek (mm): 4770 x 2081 x 1393
  • Tengelytáv (mm): 2851
  • Súly: 1810 kg
  • Gumik: Michelin Pilot Sport 4 S
  • Csomagtér: 440 liter
  • Ár: 32 968 100 Ft
  • gyönyörű formájú kupé
  • kényelmes az utastere
  • a vezetőnek szól
  • zseniális a sorhatos turbómotor
  • nagyszerű a futóműve
  • éles a kormányzása
  • öröm vezetni
  • ilyen egy igazán jó BMW
  • nagyon hiányoznak a beltérből a rendes gombok
  • az iDrive menüje nem autóba, hanem iPhone-ba való
Player-méter
10
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Édesapja úgy beszélt Sergio Pérezről, mintha egy Trump-kampánybeszédet hallgatnánk

Elfeledett ritkaság a BMW 320si

További cikkeink a témában
Nincs időm sportolni, de le akarok fogyni gyorsan! Hogy lehet ezt?
Hirdetés