Végtelennek tűnő egyenes felé néz a tűzpiros BMW i5 M60 Touring, körülöttem tömény bőrillat, a kezemben vaskos sportkormány, mögöttem keresztben kényelmes kanapé terül el, aztán 570 liternyi csomagtartó a hosszú tetővonal alatt. Ahogy padlóhoz szegezem a gázpedált, úgy rántja rá a horizontot a 2,5 tonnás kombira a 601 lóerő. Csendes és praktikus őrület ez.

Ez nem egy olyan autó, aminek jónak kell lennie, hanem egyenesen tökéletesnek. Mert az i5 M60 Touring nem egyszerűen egy szédítően gyors, baromi kényelmes és praktikus kombi, amit két villanymotor repít, hanem a BMW minőségérzetét, a vezetési élményét, a könnyedségét, az utazás örömét, az autózás hétköznapi jóságát kell megadnia hathengeres benzinmotor nélkül. Mindezt annak ellenére, hogy nagyobb és nehezebb, mint valaha. Magasan van a léc, és már most mondom, hogy ez messze nem a valaha volt legjobb 5-ös BMW, de így is nagyszerű autó.

3,9 másodperc nagyon rövidke idő, de a BMW i5 M60 xDrive Touringnak ennyi is elég, hogy kipörgesse a 100-ast a sebességmérőre.

Irgalmatlan erő és rengeteg nyomaték várja a tűzparancsot a jobb talpam alatt, de én csak élvezem, hogy az ablakon túl suhan a táj, messze az üvegtető felett úsznak a felhők, az utastérben pedig olyan átható csend van, hogy egy Rolls-Royce ehhez képest egy recsegő parkettás vidéki kastély. Nincsen táncoló fordulatszámmérő, nincs trombitáló sorhatos motor, a műszerfal nagy kijelzőjén csak a sebesség és a hatótáv a lényeg, valahol a réteg bőr, műanyag, acél és alumínium alatt pedig ott vannak a harmonikusan összehangolt villanymotorok.

Magabiztosan suhanó pazar utazóautó az i5 M60 Touring a mechanikus romantika nélkül is, mert ebben az 5-ös BMW-ben már sokkal inkább az a lényeg, hogy észrevétlenül teljenek a kilométerek, ezért tompább a vezetési élmény is. Annyira érett karakterű autó az elektromos G61, hogy a érzéketlen kormányzás is csak akkor tűnt fel, amikor visszaültem egy olyan BMW-be, aminek a kormánya lelkesen beszélt a tenyeremhez. Pedig a vas szintjén az i5-ös egy igazán igényes autó, hiszen elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig ötlengőkaros a futóműve. A lengéscsillapítók adaptívak, a Touring alatt hátul légrugó van, így utasokkal és csomagokkal együtt is rezzenéstelenül fut az i5-ös BMW.

Varázslatos, hogy az i5 M60 Touring a tempóval egyre precízebb és élesebb autó lesz, mely még mindig nagyon jól tudja a BMW-k legnagyobb trükkjét, hogy pontosan ott érintem vele a kanyarcsúcspontot, ahol kinéztem, közben szürreális kanyarsebességet megy, egy másik dimenzióban mozog. Érezni rajta, hogy az akkumulátor miatt alacsonyan van a súlypontja, hogy tökéletes a balansza, hogy ott van a tapadás, hogy a hátsó villanymotor sokkal jobban tol ki az ívből, mint amennyire az első húz.

Feszes a futómű, négydugattyús nyergek szorongatják az első féktárcsákat, a hátsó kerekeken pedig 2,5 fokot tud tekerni az összkerék-kormányzás, ezért aztán a BMW i5 M60 Touring bitangul meglassul a kanyar előtt, aztán szépen betámaszt, majd úgy teszi magát az apexre, mintha nem is egy 2,5 tonnás, 5,1 méter hosszú, 601 lóerős kombi volna. Ez az igazán zseniális benne, nem a hófehér bőrüléssel hátba vágó bestiális gyorsulás.

Fehér és szürke bőrbe varrva annyira hozza a modern fényűzést az i5 M60 Touring utastere, hogy egy lakberendezési magazinból sem tűnne ki.

Becsukom a súlyos ajtót, aztán amint befejeztem a mocorgást a magamra szabott bőrfotelben, még a csend is suttog a BMW-ben. Az ablakon és az üvegtetőn át beragyogja a szürkével és fehérrel kárpitozott belteret a napfény, amitől önmagában is bámulatos hangulata van az i5-ösnek. Széltében egy töréssel átfut a műszerfalon és meg sem áll az ajtókárpitokig a hangulatvilágítás kristálymintás panelje, gyönyörűek a Bowers & Wilkins hifi alumínium hangszórórácsai és a fényesre lakkozott karbon betétek. Tele van szűretlen minőségérzettel, mégsem igazán BMW-s.

Piros középjelző virít a húsos karimájú M-es sportkormányon, de az üléspozíció már nem az igazi a G61-esben, van egy kompromisszumos lecsengése. Mivel benzines és dízelmotor mellett már plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtású is van az 5-ösből, ezért a padlóban kellett a hely az akkumulátornak, ezért érezhetően magasabb lett az üléspozíció. Már nincs ott a kormánytól egy arasznyira a hangerőállító gomb és a váltókar is csak egy kristályüveg pöcök az i5 M60 Touringban. Bármennyire is jól néz ki, hatalmas visszalépés ez a belső az egyszerre modern és tradicionális G31-eshez képest.

Előttem egy 12,3 colos kijelző mutatja, hogy milyen gyorsan szaladnak a számok a sebességmérőn, hogy nagyjából 350 kilométert megy el egy feltöltéssel az i5 M60, hogy 23 kWh/100 km körüli az átlagfogyasztása, mert bármennyire is életlen kés ez egy E39-eshez képest, még mindig öröm vele autózni. Középen pedig egy 14,9 colos érintőképernyő van a BMW legfrissebb, felhőn keresztül frissülő operációs rendszerével. Ezen a nagy kijelzőn akár játszani is lehet, hogy legyen mivel szórakozni miközben töltőn lóg a sportkombi.

Gombnyomásra mozog a csomagtérajtó, melynek üvege már nem nyitható külön, ahogyan a 3-as Touringon. Puha szőnyeggel szépen kárpitozott a BMW i5 Touring csomagtere, ezért makulátlan holmikat is leporolom mielőtt elhelyezem az 570 literes térben. 40:20:40 arányban dönthető hátsó ülései vannak, így akár 1,7 köbméteresre bővíthető a raktér. Az i5 M60-as orrában nem sorakoznak dugattyúk, ennek ellenére sincs tárolóhely a töltőkábeleknek és kötelező felszereléseknek az M logós plasztik síkság alatt, csak cikázó kábelek és temérdek elpazarolt liter.

Veszettül benne van a dög az i5 M60 Touringban, pontosan annyi elszántsággal és olyan útra feszülő kiállással, amilyen egy izmos BMW kombinak kell.

Nyílhegyként világítanak a morcos fényszóróban a menetfények, a fekete hűtőmaszk keretében is kontúrvilágítás van, a hosszú gépháztetőn határozott élek vezetik a szemet az út felé. Az i5 M60-ason duplaszáras karbon tükörházak vannak és M-es kitűző van a maszk zongoralakkba fulladó lamelláján. Bőven van benne agresszió, de a nagy lemezfelületek miatt a G61-esen nagyon látszik, hogy túlnőtte még az E65-ös 7-es BMW-t is. Ezért pózol olyan jól az őrületes rajzolatú 21 colos felniken. Csinos ezzel a hosszú tetővonallal az 5-ös Touring, határozott éleket vasaltak a lemezekbe, és nem maradt el a hokiütő motívum és a hagyományosan L alakú hátsó lámpák sem.

Karcsúsítja a küszöb feketéje, melyre azért van szükség, mert ott a padló alatt terül el a 81,2 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor. Villámtöltőn akár 205 kW-tal is szívhatja magába az áramot, így 10-ről 80 százalékra nagyjából fél óra alatt töltődik. Tíz perc alatt úgy 150 kilométerre elég energiát tud felvenni. Alapáron 11 kW-tal lehet váltóáramról tölteni, de opcionálisan elérhető hozzá a 22 kW-os töltő is. Az 50 kW-os töltőről nagyjából 1,5 óra alatt lesz tele az i5 M60 Touring.

Három tizedmásodpercet ver százas sprintben a BMW M5 Touring az i5 M60 xDrive Touringra, de nem ez vagy a V8-as biturbó a legnagyobb különbség a két baromi erős kombi között, hanem a karakter. Az M5 Touring hirtelen haragú és vad, az i5 M60 Touringban az erő és az azonnali nyomaték (rövidke időre akár 820 Nm) nem tép szét, csak magabiztosan lendít tovább. Olyasmi, mint az M550i xDrive volt, csak ennél még a szomjas V8-as is többre ment egyetlen tank benzinnel.

Tengernyi vezetéstámogató rendszerrel, az autóhoz kapcsolt kiválóan működő okostelefonos applikációval és a forgalomtól függő adaptív rekuperációval nagyon könnyű az élet az i5-ös BMW-vel. Mégis messze van attól az arányos gépiességtől, amitől olyan jó az E34 Touring, tehát az első kombi 5-ös BMW. Sosem fog felérni ahhoz a mechanikai tökélyhez, amit az E39-es vagy a G31-es jelent, de a G61-es i5 M60 Touring még mindig igazi BMW. Még akkor is, ha az eszelős gyorsulást nem egy üvöltő sorhatos, hanem két villanymotor villantja.

Ez is érdekelhet:

A világ legizmosabb sportkombija – BMW M5 Touring

Ferrari F430? Lamborghini Murciélago? Porsche Carrera GT? A 727 lóerős BMW M5 Touring leszakítja a posztereket, mert ez a 2,5 tonnás sportkombi fürgébb.

BMW i5 M60 xDrive Touring (G61)

  • Hajtás: két villanymotor (192 kW elöl és 250 kW hátul)
  • Akkumulátor: 81,2 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor
  • Teljesítmény: 601 LE (442 kW)
  • Nyomaték: 795 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/óra): 3,9 mp
  • Végsebesség: 230 km/óra
  • Méretek (mm): 5060 x 2156 x 1505
  • Tengelytáv (mm): 2995
  • Csomagtér: 570-1700 liter
  • Maximális töltési teljesítmény (DC): 205 kW
  • Súly: 2425 kg
  • Ár: 41 355 000 Ft-tól
  • tűzpirosban nagyon dögös sportkombi
  • pazar a futóműve
  • kényelmes az utastere
  • eszelősen gyors
  • remek minőségű autó
  • még mindig jó vezetni
  • sokat romlott az általános ergonómia
  • halott a kormányzása
  • szűkös a hatótávja
Player-méter
8
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Spórolj időt és pénzt a wigo-val, Budapesten belül vagy kívül!

Csodálatos japán kincs ez a Nissan Skyline GT-R

Nem véletlenül hívják hurrikánnak ezt a BMW M5 Touringot

További cikkeink a témában