Három érvet is felhozott Toto Wolff csapatfőnök. Egyetértesz valamelyikkel is?
A Forma–1 ejtette a fordított rajtrácsos ötletet*, mivel nem szültetett teljes egyetértés az F1 mezőnyében, miután a Mercedes leszavazta. A Red Bull csapatfőnöke, Chris Horner szerint azért nem ment bele a címvédő, mert félteti Lewis Hamilton hetedik világbajnoki címét.
* Korábban felmerült, hogy azokon a helyszíneken, ahol két futamot is rendeznek, a második versenyt kicsit megkavarnák és a hagyományos időmérő helyett sprintfutam határozná meg a vasárnapi futam rajtsorrendjét, míg a szombati rajtrácsot pedig a világbajnoki tabella fordított sorrendje adná.
Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök viszont most megmagyarázta, miért is ellenzik az új időmérős formátum bevezetését:
#1
„Hiszek benne, hogy az F1 teljesítményalapú, vagyis a legjobb autóban ülő legjobb pilóta nyer. Nincs szükségünk olyan trükkökre, hogy izgalmasabbá tegyük a versenyt, minthogy megfordítjuk a rajtrácsot.”
#2
„Pontosan jól tudom a túrautózásból, amikor az egyik verseny határozza meg a másik rajtsorrendjét, akkor a taktikázás kerülne előtérbe. Képzeljük csak el, hogy az egyik pilótának nem sikerül jól az első spielbergi futam, ezért inkább úgy dönt, hogy kiáll a versenyből. És ez lesz az az autó, ami az első helyről indulhat a következő szombati időmérős sprintfutamon, ahol középmenzőnybeli riválisai elől rajtolhat, vagyis valószínűleg a vasárnapi futamon is pole-ból rajtolhat, és jó eséllyel meg is nyeri azt. (...) A hátulról érkező gyorsabb autók számára pedig nagyobb lesz a kiesés kockázata, ami az egész bajnokságra hatással lehet.”
#3
„Bárkié is a leggyorsabb autó – nem biztos, hogy mi vagyunk ez a csapat –, büntetve lenne, mert a második és harmadik leggyorsabb autó előle indulna. És mint tudjuk, sokszor egyáltalán nem olyan nagy a különbség. Igencsak megalkuvó megoldás lenne így előnyt adni.”
Eközben...
(Forrás: planetf1.com, fotó: formula1.com)