A képek láttán nem gondolnád, hogy már harminc éves ez a BMW 750i, amit az állapotán kívül a motorja miatt is lehet szeretni, ez a V12-es a bemutatása idején még a Mercedesnek is fejtörést okozott.
1986-ban jelent meg a 7-es sorozat második generációja, amit a maga korában az egyik legfejlettebb autónak tartottak, és még a kilencvenes évekre is magasra tette a mércét a luxusautók közt. Az E32-es szériában egy sor technikai újdonság mutatkozott be, a BMW-nél ebben volt először kipörgésgátló, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás, projektoros fényszóró és kétzónás klímaberendezés.
A legérdekesebb azonban a motorja volt, a 7-es sorozatot hathengeres és V12-es erőforrással mutatta be a BMW, a V8-as csak később érkezett. A 12 hengeres motor pedig a második világháború óta a németek első V12-ese volt, és
a megjelenése annyira meglepte a rivális Mercedest, hogy a készülő S-osztály bemutatóját állítólag ezért tolták el 1989-ről 1991-re.
A 750i volt az egyik első autó, amiben a német gyártók hallgatólagos megegyezésével 250 km/óránál korlátozta a végsebességet az elektronika. Szükség is volt rá, a 4988 köbcentis V12-es motor 299 lóerőre és 450 Nm-re volt képes, a négyfokozatú automata váltóval
7,4 másodperc alatt gyorsult százra, és 102 literes üzemanyagtankból fogyasztotta a prémiumbenzint.
Feljebb is lett volna, de a 16 hengeres modell végül nem vált valóra:
A képeken látható grafitszürke, szövetkárpitos példányt 1990-ben helyezték forgalomba a németeknél,
de bőven letagadhatna a harmincéves korából. A második francia tulajdonosa 1997-ben szerezte meg 126 ezer kilométerrel, és még most is csak 144 ezer van benne, ami látszik is az állapotán. Egy franciaországi aukción májusban 4-6 ezer dollárt, azaz másfél-kétmillió forint körüli összeget várnak érte.