Igazi legenda a Renault 5 Turbo, és a középmotoros utcai raliautónak most a modernizált változata is elkészült, ami kiváló szórakozásnak ígérkezik.
A nyolcvanas évek legendás versenyautója volt a középmotoros Renault 5 Turbo, aminek az engedélyeztetéséhez közúti változatot is építettek belőle. A 160 lóerős turbós motor tehát nem az orrában, hanem az ülések mögött kapott helyet, és a hátsó kerekeket hajtotta, ettől lett igazán izgalmas ez a méregzsák.
A francia Legende Automobiles azt tervezi, hogy feléleszti a Renault 5 Turbo legendáját,
és bemutatták a terveket a kisautó modernizált változatáról. A karosszéria ikonikus stílusán nem is változtattak, de nagyrészt szénszálas anyagból építették újra, a teljesen LED-es fényszórók és hátsó lámpák még agresszívabbá teszik.
A pilótafülke is vadonatúj, de tökéletesen hozza a nyolcvanas évek stílusát.
A műszerfal például csak a formájával retró, igazából modern, hiszen a digitális kijelzős műszeregység és a kétzónás automata klíma sem hiányzik róla. Az utastér szigorúan kétüléses, a versenyülések mögötti teret a bukócsövezés foglalja el teljesen.
A Legende Automobiles nem árult el részleteket az új Renault 5 Turbo technikájáról, de a kipufogóvégek nem véletlenül kerültek rá, ahogyan a szekvenciális váltó karja sem, ezért klasszikus benzinmotoros technikára tippelünk.
Bármi is legyen a lemezek alatt, minket teljesen meggyőzött a forma, alighanem nem lesz nehéz vevőket találni rá.