Ha járatos vagy a motorsportokban, akkor ismerősen hangzik a Dallara neve. A versenyautók építésében több évtizedes tapasztalattal rendelkező cég kihozta első utcai modelljét, a Stradale pedig igazi élményautónak ígérkezik.

A dallamos nevű Dallara egy olyan olasz műhely, amely már évtizedek óta épít versenyautókat a legnevesebb sorozatokhoz a Formula–1-től az Indycaron át a Formula E-ig. Lehet, hogy nem tudtál róla, de a közúti sportautók szénszálas vázának fejlesztésén is dolgoztak, így olyan ritkaságok, mint a KTM X-Bow és a Maserati MC12, vagy a jóval ismertebb Alfa Romeo 4C és 8C, de még a Bugatti Veyron és Chiron is a kezük nyomát viseli.

Most pedig előálltak az első olyan közútra vihető sportautóval, amely a Dallara nevét viseli.

A Stradale ugyanakkor a versenypályán nyújtja a legtöbb élményt, hiszen egy 4,18 méter hosszú, kompakt építésű, szénszálas anyagból készült pályagépről van szó. A karosszériáját az igényeid szerint rendelheted meg, lehet teljesen nyitott, de kérhetsz szélvédőt, bukókeretet, vagy akár kupétetőt is sirályszárnyas ajtókkal.

Mivel kompakt és könnyű, ezért nem kell nagy motor bele, megteszi a 2,3 literes, négyhengeres, turbós Ecoboost, ami a Focus RS és a Mustang hajtásáért is felel. 400 lóereje és 500 Nm nyomatéka bőven elegendő a versenyautós élményekhez, hiszen a Dallara Stradale mindössze 860 kilogrammot nyom.

A következő öt évben összesen 600 darab építését tervezik, egy példány 155 ezer euróba, mintegy 48 millió forintba kerül.

Player Autószalon

Legfrissebb

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon