A Saab megszűnése után nem tűnt el teljesen a svéd márka egyik modellje: a 9-3 egy ideig benzines, majd elektromos hajtással készült. Most az utóbbinak a gyártási jogát szerezheti meg az okostelefonokról ismert Xiaomi.
Sajnáltuk a Saab megszűnését, és sajnálhatták sokan mások is, ha azt nézzük, hogy hányszor próbáltak már életet lehelni a patinás svéd márka egyik utolsó modelljébe. A 9-3 második generációja 2002-ben jelent meg még az akkori Opel Vectra műszaki alapján, és jóval túlélte a Saab megszüntetését, mert még mindig tervezik a gyártását.
2012-ben szerezte meg a Saab maradékát a NEVS, azaz a National Electric Vehicle Sweden nevű cég, ami egy ideig még gyártotta a benzines 9-3-at a trollhättani üzemben. Mivel az autó már nem felelt meg a legújabb biztonsági és környezetvédelmi előírásoknak, kisszériás gyártóként regisztrálva karosszériatípusonként csak 1000 példányban.
A 9-3-ból aztán tisztán elektromos hajtású autót fejlesztettek, 177 lóerős elektromotorral és 300 kilométeres hatótávval,
a gyártása egyes források szerint 2017-ben, mások szerint 2019-ben kezdődött Kínában, de mostanában nem sokat hallottunk a NEVS tevékenységéről. A céget még 2019-ben szerezte meg az ingatlanfejlesztésben utazó Evergrande.
A legújabb hírek szerint az Evergrande megválna a NEVS-től, és az érdeklődő nem más, mint az okostelefonokról ismert Xiaomi. A kínai gyártó már korábban bejelentette, hogy beszállna az elektromos autók piacára, és
a 9-3-mal tulajdonképpen egy kész technikát és gyártási kapacitást szerezhetne, még ha nem is a legújabbat.
A szórakoztató-elektronikai cégek közül a Samsung már régóta kooperál a Renault-val, a koreai üzemben készült a Koleos, és most az Arkana is, míg a Huawei nemrég csöppent be az elektromos autók közé azzal, hogy saját nevén árulja a Dongfeng nevű gyártó autóit a kínai üzleteiben.