Jövő tavasszal érkezhet a magyar Renault-kereskedésekbe az új modell.

A két éve, Moszkvában bemutatott autót a Duster műszaki alapjaira építette a Renault. Eleinte úgy tűnt, a gyártó az EU piacán nem kínálja a típust, de mivel töretlenül hódít a csapott hátú szabadidőautók divatja, a Renault mégis meggondolta magát. Pontosabban készített egy módosított padlólemezre épült, korszerűbb, ha tetszik: európaibb Arkanát, amit még csak nem is ott készítenek, mint az eredetit.

A szigorú európai emissziós előírások miatt ez a mi Arkanánk több-kevésbé villamosított, hibridizált hajtásláncokat kapott, melyekkel a katalógus szerinti CO2-kibocsátás a büntetőadó elkerüléséhez szükséges 95 g/km-es határérték alatt marad - vagy legalábbis nem nagyon lépi azt túl. (A pontos műszaki adatokat még nem közölte a Renault.) Az EU-s piacra szánt példányok nem Moszkvából, az Arkana eddigi gyártási helyszínéről érkeznek, ezeket a kocsikat a dél-koreai üzemben, Busanban gyártják majd.

Méretek: 4568x1821x1571 mm
Tengelytáv: 2720 mm

A kompakt méretű (4,5 méternél hosszabb) Arkana méretben mindenképp, de a közölt fotók hangulatban és felszereltségben is a Mégane szintjét hozza. A csúcsváltozat egy RS Line kivitel lesz, sportos kiegészítőkkel, igényes anyagokkal az utastérben.

A műszeregység felszereltségtől függően háromféle is lehet: 4,2, 7 vagy 10 coll képátlójú kijelzőt találhatunk majd a kormány mögött. A HMI érintőképernyője az egyszerűbb változatokban 7, a drágábbakban 9,3 collos. A Renault közleményéből már olyan apróságokat is megtudhattunk, hogy az Arkanában négy USB-konnektor is lesz, az ajtózsebekben pedig elfér majd egy-egy másfél literes palack.

Az Arkana hajtásáról alapesetben a 48 voltos minimál-hibridrendszerrel felszerelt 1,3 literes, négyhengeres turbós benzinmotor gondoskodik, 140 vagy 160 lóerővel, kézi váltóval társítva. A legspórolósabb választás pedig az E-TECH fullhibrid rendszer, 1,6 literes  szívó benzinmotorral, 160 lóerővel, már alapesetben az automata váltó kényelmével. Plug-in hibridről nem tett említést a Renault, de a lehetőség adott, hiszen az 1,6-os E-TECH-nek már létezik ilyen változata a Captur-ben.

Az Arkana vezetéstámogatása és biztonsági elektronikája megfelel a ma megszokott színvonalnak, tehát az aktívan kormányzó sávtartástól az automatikusan kapcsolgató reflektoron, parkolókamera-rendszeren, hátrafelé is feigyelő ütközésgátláson át a követőradaros sebességtartóig minden benne lesz vagy benne lehet, ha a vevő megrendeli.

Az RS Line beltere
A csomagtér az alapmotoros Arkanában 513, az E-TECH hibridben 438 literes. A hátsó támlák 2/3-1/3 arányban dönthetők

Az új Renault Arkana 2021 első felében jelenik meg Európában, hazánkban várhatóan 2021 tavaszán lesz elérhető.

A városban is használható városi terepjáró – Škoda Kamiq-teszt

Egy élhető SUV, ami a klasszikus skodazöldben remekül fest.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még a végén tényleg lesz F1-es ülése Mick Schumachernek 2025-re

Tartalomhoz a forma – Peugeot E-3008-teszt

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

További cikkeink a témában