Már ültünk a Kamiqban az elzászi menetpróbán, de akkor csak igen rövid ideig teszteltük a legkisebb K betűs Škoda szabadidő-autót. Most alaposabban és autentikusabb környezetben is megnéztük.

Mármint számunkra autentikusabb, hiszen itt élünk Budapesten, a magyar utakat járjuk és nem a franciát. Mivel ez elvileg egy városi terepjáró, logikusabb urbánus környezetben letesztelni, mit tud, mik az előnyei, miért is érné meg ezt a SUV-ot választani.

Utóbbihoz nem kell sok idő, elég ránézni: egy élhető, használható, praktikus méretű autóról van szó, ami esztétikailag is rendben van. Mit több, szép. A Kamiq tulajdonképpen egy SUV-osított Scala, amely ugye a Golf-kategóriába érkezett: a futóművét 39 milliméterrel megemelték, 4 centivel ülhetsz magasabbra benne, a hosszából ugyanakkor 12 centit lecsíptek, hogy aztán abból 6-ot a magassághoz toldjanak. Az első lámpái kísértetiesen hasonlítanak a Citroënéhez, ami persze nem baj, mert ízléses.

Mivel a Kamiq az utasterét is a Scalától kapta, így egy meglehetősen tágas mini SUV-ot kapunk, azonban ennek a csomagtér látta a kárát. Bár ők büszkék a 400 literre, amennyiben nem tudod lehajtani a hátsó ülést, mert történetesen négyen utaztok benne, akkor két bőrönd nem fér be a csomagtartóba. Ez amúgy egy megtörtént eset, a reptérről úgy gurultunk haza, hogy az egyik nagy koffert a hátsó ülésre kellett bepréselni.

A csehek igyekeztek minden tudásukat, minden innovációt belegyömöszölni a műszerfalba, hatalmas, csodaszép képpel rendelkező, 9,2 colos képátlójú Amundsen infotainment-rendszerrel irányíthatsz mindent. Még azt is, amit nem kéne, például a klíma hőmérsékletét.

És még Laurát is! A kedves hangú hölgy egy hangvezérléses digitális asszisztens, akinek szépen megmondod angolul, mit szeretnél, ő pedig megpróbál segíteni. Helyenként sikerrel.

A Kamiq kapott egy változtatható képű kijelzős műszerblokkot is, valamint egy olyan trendteremtő újítást, hogy kizárólag USB-C kábellel tudsz telefont tölteni (plusz vezeték nélküli töltővel, ha tudja a telefonod). Abból viszont alapáron kettő jár előre, opcióként ugyanannyi hátra is. Ilyenje viszont jelenleg keveseknek van, szóval az autóval együtt be kell szerezned egy kábelt is.

Olyan apró, de izgalmas trükkökkel álltak még elő, mint az automatikusan nyíló ajtóvédő, ami a szegmensben elsőként jelent meg; a jégkaparó és gumiprofil-mélységmérő a tanksapka-fedélben; hálós pakolók, szatyorakasztó és LED elemlámpa a csomagtérben; vagy épp az ablakmosó-folyadék beöntését segítő műanyag tölcsérré nyíló kupak.

A Kamiq 1,0 literes háromhengeres és 1,5-ös TSI benzines motorokat kapott, előbbi 95 és 115 lóerőt, utóbbi akár 150-et is tud. Nincs túl nagy kínálat és erő, de ez az autó nem is erről szól. Kérheted a Kamiqod kézi váltóval és DSG-vel is, valamint megkaphatod a klasszikus skodazöldben, ami remekül fest, mint a képeinken láthatod is. Ezen kívül fehérben, egérszürkében, pirosban, kékben, ezüstben és barnában is kapható. Mindezért alapáron 5,8 milliót kell kicsengetned, de ízlés szerint felmehetsz 8 millióig is.

Ő is zöld, viszont méregerős:

(Fotó: Tóth István)

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon