Az olasz törvények értelmében nem lehet a Milanónak hívni a legújabb Alfa Romeót, mivel nem Olaszországban készül, és ez csak most derült ki, ezért kénytelenek voltak napokkal a bemutatója után máris átnevezni az autót.

Már az is elég megosztó, hogy elektromos autót mutatott be az Alfa Romeo, ráadásul az új modell extravagáns dizájnja is nagy hullámokat kavart, és a kedélyek napokkal a bemutató után sem csillapodtak.

Felmerült ugyanis, hogy az olaszországi törvények értelmében nem is lehetne Milanónak hívni azt a terméket, ami nem Olaszországban készül.

Márpedig az új Alfa Romeóval éppen ez a helyzet. Mivel a Stellantis építőkészletéből alkották meg, ezért ugyanott gördül le a gyártósorról, mint két testvérmodellje, a Fiat 600 és a Jeep Avenger: a lengyelországi Tychyben, ahol egy letűnt korban a Kispolszki, majd a rendszerváltás után a Cinquecento, a Seicento és az utóbbi időben a Fiat 500 is született.

Az még nem zavarta a törvényhozókat, hogy a Fiat 500 nem talján földön készül, de az új Alfa Romeo neve már lecsapta a biztosítékot,

hiszen nem Milánóban, de még csak nem is Olaszországban gyártják majd. Adolfo Urso kereskedelmi miniszter kelt ki nyilvánosan az ügyben, és bár hivatalos lépést még nem tett, a Stellantis mégis a névváltoztatás mellett döntött.

Mint az Alfa Romeónál mondják, annak ellenére, hogy szerintük a név minden jogszabályi követelménynek megfelel, és vannak sokkal fontosabb kérdések is, mint egy új autó neve, úgy döntöttek, hogy inkább beadják a derekukat, és a vevők szemében megőrzik a márkáról alkotott pozitív képet. A Milano neve ezért Alfa Romeo Junior lesz.

Az első Junior

Jól ismerik az Alfa Romeo rajongói a Junior nevet, hiszen a fiatal vásárlóknak szánt sportkupéjukat GT 1300 Junior néven mutatták be 1966-ban. 1290 köbcentis, két vezérműtengelyes motorja 89 lóerőre volt képes, amivel 170 km/órás végsebességet ért el, és a Juniorból több mint 92 ezer példányt adtak el, amivel az Alfa Romeo egyik legkelendőbb típusa lett.

Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezére úgy fogalmazott az újságírók kérdésére, hogy nem akar belekeveredni a politikába, és olyan vitákat folytatni, amelyek negatív hatással vannak az autó megítélésére. Megtehették volna, hogy csak Olaszországban nevezik át az autót, és máshol Milano marad, de minden piacon egységes nevet akartak.

Nem ez az első nézeteltérésük Olaszországgal, hiszen a kormány értelemszerűen a helyi autógyártást erősítené, Imparato azonban emlékeztetett rá, hogy amikor megalakult a Stellantis, az Alfa Romeo nagy pénzügyi gondokkal küzdött, és éppen az olyan modellektől függ a márka jövője, amelyeket nagy példányszámban, gazdaságosan lehet gyártani, mint az új Juniort.

Ez is érdekelhet:

Megosztó az Alfa Romeo első elektromos autója, a Milano

Kétféle hűtőmaszkkal, benzinmotorral és sportváltozatban is jön az Alfa Romeo új belépőmodellje, aminek a formáját még szokni kell.

Hibrid hajtással is bemutatkozott a Fiat 600

Akinek nem megoldás az elektromos autó, hibridként is választhatja a stílusos 600-ast.

Az olasz extravagancia megtestesítője az új Lancia Ypsilon

Az ismerős műszaki alapokra is tudtak egyedit tervezni a Lanciánál.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában