Több szempontból is új korszakot kezd az Alfa Romeónál a Milano, ami a márka első tisztán elektromos hajtású autója, de emellett mild hibrid benzinmotorral és sportváltozatban is kapható lesz az új belépőmodell.
Újabb kategóriába lép be az Alfa Romeo, a piacon a legkeresettebbek közé tartozó kisebb szabadidő-autók közé, amitől az eladások fellendülését várják. Míg a kompakt méretű Tonale a korábbi Giulietta vásárlóit szólítja meg, addig az egy kategóriával kisebb Milano valójában a Mito örökösének tekinthető, és persze új vevőket is hozna a milánói márkához.
Míg a Tonale még teljes egészében a Fiat égisze alatt készült, addig a Milano már a Stellantis korszakának szülötte, már csak ezért is új korszakot kezd az Alfa Romeónál. A műszaki alapokon olyan új típusokkal osztozik, mint a Fiat 600, a Lancia Ypsilon és a Jeep Avenger, de távolabbi rokonságából az Opel Mokka és a Peugeot 2008 is a testvérének tekinthető.
Az első elektromos Alfa
Mindebből kitalálható, hogy a Milano lett az Alfa Romeo első tisztán elektromos hajtású autója. Már a Stellantis továbbfejlesztett hajtásláncát kapja meg, ezért az első kerekeit 156 lóerős elektromotor hajtja, az 54 kilowattórás akkumulátorával pedig 410 kilométer a hatótávja, a 100 kilowattos villámtöltéssel fél óra alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.
Veloce néven elektromos sportváltozata is lesz a Milanónak, ahol a négy kereket 240 lóerőre képes motorok hajtják,
nem maradt ki a Torsen rendszerű mechanikus önzáró differenciál, a futóművét pedig olasz mérnökök hangolták sportosabbra. Szélesebb nyomtávval, a kategória legközvetlenebb áttételű kormányzásával és 20 colos sportabroncsokkal sokat ígér a Milano Veloce.
Nem csak elektromos változatban lesz kapható a Milano, a belépőmodellt mild hibrid benzines hajtáslánccal kínálják. A rendszer az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotorból, 21 kilowattos elektromotorral szerelt hatfokozatú duplakuplungos váltóból és 48 voltos hibrid rendszerből áll. A kombinált teljesítménye 136 lóerő, és később összkerékhajtású Q4 változata is lesz.
Kétféle scudetto
Nem lehet elmenni szó nélkül a Milano dizájnja mellett, ami első pillantásra meglepő lehet. A C-alakú fekete betétbe rejtett fényszórók karakteres arcot adnak neki, és a vásárlók mindjárt kétféle hűtőmaszk, azaz scudetto közül választhatnak: a Progresso a milánói címer által ihletett emblémát mintázza, míg a Leggenda rácsára a klasszikus Alfa Romeo felirat került.
Fekete tetővel és az ablakkeretbe rejtett hátsó kilincsekkel, a domborított sárvédőkkel és a széles fekete sávba rejtett, hármas osztású hátsó lámpáival a Milano egyedi jelenségnek számít, és egyértelműen sportos karakter a szabadidő-autók egyre népesebb táborában, de
a Giulia kortalan szépsége után igencsak megszokást igényel az Alfa Romeo rajongóitól.
Belső terének berendezése kevésbé megosztó, és bár észrevehetően a Stellantis más modelljeinek alkotóelemeiből építkezik,
az Alfa Romeónál megpróbálták a márka stílusára szabni, amennyire csak lehetséges.
A 10,25 colos digitális műszeregység ezért dupla kerek árnyékolót kapott, a szintén 10,25 colos érintőképernyőt pedig a vezető felé fordították.
Kompakt csomagolásban
Méretei megfelelnek a kategóriában megszokottnak, a 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,5 méter magas Milano körülbelül akkora, mint a Fiat 600, ezzel hat centivel hosszabb, mint a Jeep Avenger, és tizenegy centivel hosszabb a Mitónál, amelynek örökébe lép. A csomagtartója 400 literes, és a Milano Elettrica orrában jut hely a töltőkábelnek is.
Speciale a bevezető változat neve, amihez 18 colos könnyűfém kerekek, műbőr-szövetkárpitozású, masszázsfunkciós ülések, 180 fokos tolatókamera, hangulatvilágítás és elektromosan nyitható csomagtérajtó is tartozik. A későbbiekben Techno, Premium és Sport felszereltségi szintekkel lesz rendelhető, az utóbbihoz Alcantara kárpitos Sabelt ülések járnak.
Elektromos változatának navigációja a töltőpontokkal is tervez, az autóhoz okostelefon-alkalmazással is hozzá lehet férni, a Hey, Alfával megszólítható fedélzeti asszisztenst pedig ChatGPT teszi okosabbá. Már májustól előrendelhető az új Milano, amit júniusban hoznak először hazánkba, az első példányok pedig ősszel érkeznek a magyarországi kereskedésekbe.
Ez is érdekelhet: