Több szempontból is új korszakot kezd az Alfa Romeónál a Milano, ami a márka első tisztán elektromos hajtású autója, de emellett mild hibrid benzinmotorral és sportváltozatban is kapható lesz az új belépőmodell.

Újabb kategóriába lép be az Alfa Romeo, a piacon a legkeresettebbek közé tartozó kisebb szabadidő-autók közé, amitől az eladások fellendülését várják. Míg a kompakt méretű Tonale a korábbi Giulietta vásárlóit szólítja meg, addig az egy kategóriával kisebb Milano valójában a Mito örökösének tekinthető, és persze új vevőket is hozna a milánói márkához.

Míg a Tonale még teljes egészében a Fiat égisze alatt készült, addig a Milano már a Stellantis korszakának szülötte, már csak ezért is új korszakot kezd az Alfa Romeónál. A műszaki alapokon olyan új típusokkal osztozik, mint a Fiat 600, a Lancia Ypsilon és a Jeep Avenger, de távolabbi rokonságából az Opel Mokka és a Peugeot 2008 is a testvérének tekinthető.

Az első elektromos Alfa

Mindebből kitalálható, hogy a Milano lett az Alfa Romeo első tisztán elektromos hajtású autója. Már a Stellantis továbbfejlesztett hajtásláncát kapja meg, ezért az első kerekeit 156 lóerős elektromotor hajtja, az 54 kilowattórás akkumulátorával pedig 410 kilométer a hatótávja, a 100 kilowattos villámtöltéssel fél óra alatt 10-ről 80 százalékra tölthető.

Veloce néven elektromos sportváltozata is lesz a Milanónak, ahol a négy kereket 240 lóerőre képes motorok hajtják,

nem maradt ki a Torsen rendszerű mechanikus önzáró differenciál, a futóművét pedig olasz mérnökök hangolták sportosabbra. Szélesebb nyomtávval, a kategória legközvetlenebb áttételű kormányzásával és 20 colos sportabroncsokkal sokat ígér a Milano Veloce.

Nem csak elektromos változatban lesz kapható a Milano, a belépőmodellt mild hibrid benzines hajtáslánccal kínálják. A rendszer az 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotorból, 21 kilowattos elektromotorral szerelt hatfokozatú duplakuplungos váltóból és 48 voltos hibrid rendszerből áll. A kombinált teljesítménye 136 lóerő, és később összkerékhajtású Q4 változata is lesz.

Kétféle scudetto

Nem lehet elmenni szó nélkül a Milano dizájnja mellett, ami első pillantásra meglepő lehet. A C-alakú fekete betétbe rejtett fényszórók karakteres arcot adnak neki, és a vásárlók mindjárt kétféle hűtőmaszk, azaz scudetto közül választhatnak: a Progresso a milánói címer által ihletett emblémát mintázza, míg a Leggenda rácsára a klasszikus Alfa Romeo felirat került.

Fekete tetővel és az ablakkeretbe rejtett hátsó kilincsekkel, a domborított sárvédőkkel és a széles fekete sávba rejtett, hármas osztású hátsó lámpáival a Milano egyedi jelenségnek számít, és egyértelműen sportos karakter a szabadidő-autók egyre népesebb táborában, de

a Giulia kortalan szépsége után igencsak megszokást igényel az Alfa Romeo rajongóitól.

Belső terének berendezése kevésbé megosztó, és bár észrevehetően a Stellantis más modelljeinek alkotóelemeiből építkezik,

az Alfa Romeónál megpróbálták a márka stílusára szabni, amennyire csak lehetséges.

A 10,25 colos digitális műszeregység ezért dupla kerek árnyékolót kapott, a szintén 10,25 colos érintőképernyőt pedig a vezető felé fordították.

Kompakt csomagolásban

Méretei megfelelnek a kategóriában megszokottnak, a 4,17 méter hosszú, 1,78 méter széles és 1,5 méter magas Milano körülbelül akkora, mint a Fiat 600, ezzel hat centivel hosszabb, mint a Jeep Avenger, és tizenegy centivel hosszabb a Mitónál, amelynek örökébe lép. A csomagtartója 400 literes, és a Milano Elettrica orrában jut hely a töltőkábelnek is.

Speciale a bevezető változat neve, amihez 18 colos könnyűfém kerekek, műbőr-szövetkárpitozású, masszázsfunkciós ülések, 180 fokos tolatókamera, hangulatvilágítás és elektromosan nyitható csomagtérajtó is tartozik. A későbbiekben Techno, Premium és Sport felszereltségi szintekkel lesz rendelhető, az utóbbihoz Alcantara kárpitos Sabelt ülések járnak.

Elektromos változatának navigációja a töltőpontokkal is tervez, az autóhoz okostelefon-alkalmazással is hozzá lehet férni, a Hey, Alfával megszólítható fedélzeti asszisztenst pedig ChatGPT teszi okosabbá. Már májustól előrendelhető az új Milano, amit júniusban hoznak először hazánkba, az első példányok pedig ősszel érkeznek a magyarországi kereskedésekbe.

Ez is érdekelhet:

Nem lehet minden szép és jó – Alfa Romeo Tonale PHEV

280 lóerő nagyon jól hangzik egy Alfa Romeóban, de a Tonale nem egy csodálatos V6-ból, hanem konnektorról tölthető hibrid hajtással próbálja összerakni.

Gyönyörű múltidézés az új Alfa Romeo 33 Stradale

Benzines és elektromos változatban is készül, de csak nagyon kevés példányban.

Gyönyörűek az Alfa Romeo századik évfordulós sportmodelljei

520 lóerővel ünnepli a szerencsehozó négylevelű lóherét az Alfa Romeo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Harmincegy éve nő vezeti Budapest legnépszerűbb, sokat látott sztriptízbárját – A nagy Marilyn-sztori a Playeren

Ilyen bizarr F1-balesetet inkább futamon látni, mintsem szabadedzésen

Megváltoztatják az OMV jól ismert emblémáját

További cikkeink a témában