A szokatlan bevezetése után az új 600-as első menetpróbájára is tartogatott újdonságot a Fiat. A kompakt méretű crossover elsősorban elektromos autóként érkezik, de egyes piacokon egy újszerű hibrid hajtással is kapható lesz.

Szokatlan módját választotta az új 600-as bemutatójának a Fiat. Más autógyártók általában az álcázott prototípusokról mutatnak képeket, ha szeretnék fenntartani az érdeklődést az érkező újdonságuk iránt. Az olaszok ezzel szemben egész nyáron teljesen leplezetlenül mutogatták a 600-ast különféle videókban még azelőtt, hogy hivatalosan leleplezték volna.

Az első bemutatóján még tisztán elektromos hajtású autóként ismerhettük meg az új 600-ast,

de a menetpróbáján kiderült, hogy egyes piacokon egy újszerű hibrid hajtással is kapható lesz. A 600 Hybrid azoknak jelent megoldást, akik a 154 lóerős motorral hajtott, 54 kilowattórás akkuval szerelt kompakt modell 409 kilométeres hatótávja nem elegendő.

Mivel az 500, 500e és 500X modellekkel szemben a 600-as már nem a Fiat saját padlólemezére, hanem a Stellantis platformjára épül, ezért a népes családjához olyan testvérmodellek tartoznak, mint a DS 3, az Opel Mokka, a Peugeot 2008 és a Jeep Avenger.

Idővel az Avenger is megjelent benzinmotorral, és most itt a benzinnel tankolható Fiat 600 is.

Míg az Avenger esetén az 1,2 literes, 100 lóerős háromhengeres benzinmotor hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval kérhető, addig a Fiat 600 Hybridben ezt a motort a Stellantis új hatfokozatú duplakuplungos váltójával és 48 voltos mild hibrid rendszerével kombinálják, ami a megújult Peugeot 208-ban jelent meg elsőként.

A 600 Hybrid hajtása elméletileg átmenetet jelent a mild és a full hibridek közt,

hiszen a 21 kilowattos elektromotorja nemcsak a benzinmotor indítását és az akkumulátor töltését végzi, hanem egyenletes sebességnél, dugóban araszolásnál és parkolásnál az autó hajtását is ellátja. A Fiat szerint akár egy kilométert is meg lehet tenni a benzinmotor beindítása nélkül.

A Fiat egyelőre ezt az egy képet mutatta a benzines-hibrid 600-asról, de szinte teljesen ugyanúgy néz ki, mint az elektromos 600e

A Fiat egyelőre azt árulta el, hogy a 600 Hybrid tágas, a csomagtere az elektromoshoz képest 360-ról 385 literesre nőtt, fürge, 11 másodpercen belül gyorsul százra, és tiszta üzemű, 110 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A részletekre még várnunk kell, a bevezetése – azokban az országokban, ahol forgalmazzák majd – 2024-ben várható.

Ez is érdekelhet:

Elektromos városi szabadidő-autóként tér vissza a 600-as Fiat

Olasz stílussal és hatszáz kilométeres városi hatótávval hódít a Fiat 600e.

Még be sem mutatták, de már látható az új Fiat 600

A Seicento után ismét lesz hatszázas Fiat, de ez már egy egészen más autó lesz.

Az olaszok stílusos népautója volt az első Fiat 600

Az új Fiat 600 bemutatója alkalmából elmeséljük az első 600-as történetét.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés