A szokatlan bevezetése után az új 600-as első menetpróbájára is tartogatott újdonságot a Fiat. A kompakt méretű crossover elsősorban elektromos autóként érkezik, de egyes piacokon egy újszerű hibrid hajtással is kapható lesz.
Szokatlan módját választotta az új 600-as bemutatójának a Fiat. Más autógyártók általában az álcázott prototípusokról mutatnak képeket, ha szeretnék fenntartani az érdeklődést az érkező újdonságuk iránt. Az olaszok ezzel szemben egész nyáron teljesen leplezetlenül mutogatták a 600-ast különféle videókban még azelőtt, hogy hivatalosan leleplezték volna.
Az első bemutatóján még tisztán elektromos hajtású autóként ismerhettük meg az új 600-ast,
de a menetpróbáján kiderült, hogy egyes piacokon egy újszerű hibrid hajtással is kapható lesz. A 600 Hybrid azoknak jelent megoldást, akik a 154 lóerős motorral hajtott, 54 kilowattórás akkuval szerelt kompakt modell 409 kilométeres hatótávja nem elegendő.
Mivel az 500, 500e és 500X modellekkel szemben a 600-as már nem a Fiat saját padlólemezére, hanem a Stellantis platformjára épül, ezért a népes családjához olyan testvérmodellek tartoznak, mint a DS 3, az Opel Mokka, a Peugeot 2008 és a Jeep Avenger.
Idővel az Avenger is megjelent benzinmotorral, és most itt a benzinnel tankolható Fiat 600 is.
Míg az Avenger esetén az 1,2 literes, 100 lóerős háromhengeres benzinmotor hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval kérhető, addig a Fiat 600 Hybridben ezt a motort a Stellantis új hatfokozatú duplakuplungos váltójával és 48 voltos mild hibrid rendszerével kombinálják, ami a megújult Peugeot 208-ban jelent meg elsőként.
A 600 Hybrid hajtása elméletileg átmenetet jelent a mild és a full hibridek közt,
hiszen a 21 kilowattos elektromotorja nemcsak a benzinmotor indítását és az akkumulátor töltését végzi, hanem egyenletes sebességnél, dugóban araszolásnál és parkolásnál az autó hajtását is ellátja. A Fiat szerint akár egy kilométert is meg lehet tenni a benzinmotor beindítása nélkül.
A Fiat egyelőre azt árulta el, hogy a 600 Hybrid tágas, a csomagtere az elektromoshoz képest 360-ról 385 literesre nőtt, fürge, 11 másodpercen belül gyorsul százra, és tiszta üzemű, 110 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A részletekre még várnunk kell, a bevezetése – azokban az országokban, ahol forgalmazzák majd – 2024-ben várható.
Ez is érdekelhet: