Az Alpine is megmutatta a saját elképzelését a leendő modern Renault 5-ről, és az A290_ß egyszerűen fantasztikusan néz ki. A tanulmányautó pár részletével a legendás R5 Turbót idézi, de új ötleteket is mutat.

Jean Rédélé, az Alpine alapítója Renault-modellek átépítésével kezdte a karrierjét, a két márka mindig is szorosan kötődött egymáshoz, és így lesz ez a jövőben is, amikor a Renault a teljes sportrészlegét az Alpine gondjaira bízza. Renault Sport helyett Alpine lesz a neve a legsportosabb utcai modelleknek, és erre máris láthatunk egy példát.

Két éve a Renault nagyot dobott, amikor bemutatta a klasszikus Renault 5 modern változatát elektromos hajtással,

és már csak egy évet kell várnunk, hogy gyártásba kerüljön a stílusos kisautó. Addigra az Alpine is elkészül a saját változatával, most pedig egy tanulmányautóval mutatják meg, hogy mire számíthatnak a sportos kisautók rajongói.

Már a neve is különleges, az Alpine A290_ß típusjele ugyanis folytatja a márka hagyományait,

a ß, azaz béta pedig azt jelenti, hogy még a bétaváltozatról, azaz a koncepcióról van szó.

A 4,05 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,48 méter magas kisautó arányai a korábbi Renault 5-ről lehetnek ismerősek, de az Alpine dizájnerei azért alaposan átrajzolták a formát.

A plusz fényszórók és a központi kerékcsavarok a versenyautókat idézik, ahogyan a diffúzor is.

A hátsó lökhárítóban kipufogóvégnek tűnő nyílások valójában hűtésre szolgálnak,

míg az alaposan kiszélesített sárvédők közül a hátsókon ott vannak a középmotoros R5 Turbót idéző légbeömlők. A négyzetes felniket nem tudjuk ennél jobban szeretni.

A belső tér láttán nyugodtan kijelenthetjük, hogy ebben a formában nem kerül sorozatgyártásba,

az A290_ß vezetője ugyanis középen ül, mint a McLaren F1-ben, két utasa pedig hátrébb a két oldalán foglalhat helyet. Az oldalablakokon látható minta a márka nevét adó Alpokat szimbolizálja, az alpesi havas tájra utaló fehér fényezés sem véletlen.

A műszaki tartalomról egyelőre nem árult el részleteket az Alpine, de úgy tudjuk, hogy

a sorozatgyártásba kerülő modell 220 lóerős elektromotorja az első kerekeket hajtja.

Az A290 szériaváltozatára nem kell sokat várnunk, jövőre már gyártásba is kerülhet a vadonatúj Renault 5 izgalmasabb testvéreként.

Ez is érdekelhet:

A középmotoros Alpine A110-ből is elektromos autó lett

Még nem kerül sorozatgyártásba, de ami késik, nem múlik.

Hátsókerekes élménygép lett a modern Renault R5 Turbo

Az elektromos autók korában is lehetnek villámgyors zsebrakéták.

Retró stílusú elektromos autó lesz az új Renault 5

Így, ahogyan van, mehet is gyártásba!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés