A Renault egyelőre csak koncepcióként villantotta fel az R5 Turbo modern értelmezését, de mivel az R5-ös hamarosan gyártásba kerül, a prototípus alapján egy igazán sportos változatra is számítanánk belőle.
Nagy sikert aratott a formájával a Renault R5 modern változata, amit másfél éve mutattak be tanulmányautóként, és ami 2024-ben gyártásba is kerül, mint a Renault legújabb elektromos autója. A francia gyártó most egy újabb változatban készítette el az ikonikus kisautót: az R5 Turbo modern megfelelője egy elektromos hajtású élménygép lett.
A Renault R5 Turbo 3E a legendás elődjének állít emléket a formájával, és ahhoz hasonlóan a hátsó kerekeit hajtja, de nem az ülések mögé épített 1,4 literes turbómotorral, hanem a kor elvárásainak megfelelően elektromos hajtással. Mind a két hátsó kereket külön elektromotor forgatja, így a kombinált teljesítménye 380 lóerő, a maximum nyomatéka 700 Nm.
Azzal a teljesítménnyel, amiről az eredeti R5 Turbo csak álmodhatott, a modern koncepció elképesztően gyors lett,
3,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 200 km/óránál korlátozott. A hatalmas szárnyával együtt is csak négy méter hosszú, ezért elegendő volt egy 42 kilowattórás akkumulátort szerelni a padlója alá.
A brutálisan kidomborított karosszériájával, a sárvédőknél is szélesebb kerekeivel és a hatalmas hátsó légterelőjével az R5 Turbo 3E inkább a versenyautókra emlékeztet, ezt erősíti a belső térben a bukókeret és a kagylóülés is.
A vezetés élményét fokozza a drift üzemmód, 50 fokos szögben kitekerhető első kerekekkel.
Az R5 Turbo ebben a formában persze nem válhat valóra, de megadja nekünk azt a reményt, hogy miután hétköznapi elektromos autóként gyártásba kerül, izgalmas sportváltozatban is elkészülhet a múltidéző kisautó. Nem ez lesz a Renault egyetlen retró újdonsága, hamarosan az R4-est is feltámasztják egy elektromos hajtású crossoverként.
Az R5 Turbóból nemrég már készült egy nemhivatalos modern változat:
Ez is érdekelhet: