Mostanában ritkábban mutatnak be új modelleket az autógyártók, a hosszú csendet az Audi törte meg azzal, hogy kihozta a vadonatúj A3 lépcsőshátú változatát.
Az ismert okok miatt elmaradt genfi autószalon óta nem sok új modell bemutatójáról írhattunk, de most itt egy igazi újdonság: az Audi leleplezte az A3 lépcsőshátú változatát, még ha csak virtuálisan is. Már az előző szériából is készült szedán, de az új A3 Limousine népesebb mezőnybe érkezik, a Mercedes a CLA mellé kihozta a lépcsőshátú A-osztályt, és a BMW is bemutatta a 2-es Gran Coupét.
Az új A3 Limousine megtartotta az elődje sportosan elegáns stílusát, de már az Audi legújabb dizájnirányzata szerint készült.
Nagyobb is lett egy kicsivel, a 4,5 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,43 méter magas karosszériája négy centivel hosszabb, kettővel szélesebb és eggyel magasabb az elődjénél. A csomagtartója maradt 425 literes, mint eddig.
Az ötajtós A3-hoz képest 15 centivel hosszabb szedán tágasabb lett, a fejtér két centivel bővült, és a berendezése is vadonatúj.
Széria a 10,1 colos színes képernyős műszeregység, ami helyett nagyobb tudású 12,3 colos egység is kérhető, középen pedig egy fixen beépített, 10,1 colos érintőképernyő kapott helyet. Az automataváltó karja a Golfhoz hasonlóan csak egy kapcsoló.
A kínálat kezdetben háromféle motorból áll, az alapmodell a 30 TFSI egyliteres, 110 lóerős háromhengeressel, ezt követi a 35 TFSI az 1,5 literes, 150 lóerős négyhengeressel,
duplakuplungos váltónál mindkét benzines motorhoz 48 voltos mild hibrid rendszer jár.
A 2.0 TDI 150 lóerős, de később 116 lóerős is lesz belőle, majd az izgalmasabb S3 és RS3 modellek sem maradnak el.