Nagyobb akkumulátorral, gyorsabb töltéssel és hatékonyabb turbós benzinmotorral lett jobb konnektorról tölthető hibrid kompakt az Audi A3 Sportback TFSI e.
Igazán sokoldalú kompakt autó az Audi A3-as, melyből a modellfrissítés után az ötajtós és limuzin mellett már emelt hasmagasságú változat is van. A legszórakoztatóbb változatok továbbra is az S3 és RS 3 modellek, a másik végletet pedig a plug-in hibrid A3 TFSI e adja, melynek hatótávja már bőven többre is elég, mint egy ingázás.
Bruttó 25,7 kWh kapacitású akkumulátorával akár több mint 140 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.
Kezdenek elmúlni azok az idők, amikor a plug-in hibridek hatótávja csak jelképes volt, a töltés pedig lassú. A megújult Audi A3 TFSI e-ben lévő 19,7 kWh nettó kapacitású lítiumion akkumulátor 11 kW-os töltőről 2,5 óra alatt szívja tele magát, 50 kW-os DC-ről pedig tízről nyolcvan százalékra nagyjából 30 perc alatt. 143 kilométeres hatótávja pedig már túlmutat a városi használaton.
Gépházteteje alatt az 1.5 TFSI 150 vagy 177 lóerős verziója váltotta a korábbi 1,4 literes, négyhengeres turbómotort. Az elektromos hajtás állandó mágneses szinkronmotorja önmagában 85 kW teljesítményű és 330 Nm nyomatékú.
Kétféle teljesítménnyel elérhető a konnektorról tölthető A3-as, a gyengébbik 204 lóerős és 350 Nm nyomatékú (7,4 másodperces gyorsulás, 225 km/órás végsebesség), az erősebb változat pedig 272 lovas és 400 Nm a csúcsnyomatéka (6,3 másodperces gyorsulás, 237 km/órás végsebesség). Az Audi A3 TFSI e kizárólag elsőkerék-hajtással készül.
Ez is érdekelhet: