Hagyományos formátumban, de teljesen új műszaki alapokkal itt az Audi legnépszerűbb szabadidő-autója, az új Q5-ös, és a hathengeres SQ5 TFSI.

Komoly átalakuláson megy keresztül az Audi, hiszen felhagynak az eddigi toldásokkal, és rendesen beékelik az elektromos modelleket a belsőégésű motorral szerelt autók közé. Ennek eredménye, hogy évtizedeken át ismert modellnevek mögött változik a tartalom, de vannak olyanok is, melyek egyszerűen eltűnnek. Innen nézve kész csoda, hogy az Audi Q5 pontosan az maradt, ami tizenöt éven át volt: egy tisztességes szabadidő-autó.

Sosem különböztek drámaian az Audik egymástól, de a Q5-ösnél tényleg nagyítóval keresni az újdonságokat.

Minden eleme új, mégis nagyon konzervatív maradt a BMW X3-as és a Mercedes-Benz GLC legnagyobb riválisa. Ellentétben az elektromos A6-ossal vagy a Q6-ossal, a Q5-ösön nincsenek osztott fényszórók, hanem egy vékony világítótestben van a változtatható mintájú nappali menetfény és az okos LED-es lámpa. A két fényszóró között pedig ott a hatalmas hűtőmaszk, melyen kétdimenziós a négykarikás embléma. Újdonság az autó szélességében elterülő, több mint 260 szegmensből álló OLED hátsó lámpákat kiegészítő vetítőlámpa, melyet először a Q5-ösben használnak. Ez a hátsó ablak feletti légterelőből az ablakra vetített fénnyel egészíti ki a pótféklámpát, így fékezéskor látványosabban borul pirosba az autó.

Letisztultabb formájúak a lemezfelületei, de ez nem volt elég a szélcsatornában. Nagy hangsúlyt fektettek az aerodinamikára és az akusztikára, hogy hatékonyabb és halkabb legyen az Audi Q5-ös. Az autó alján teljesen leburkolták, a légfüggönyökkel pedig a kerekek mellett vezetik jobban a levegőt, valamint az hátuljánál is reszeltek az áramlatokon. Minden új Q5-ös szélvédője akusztikus üvegezésű, opcionálisan pedig az első oldalablakokkal is fokozható a csend.

Nem látványos, de lényeges változás, hogy a korábbiakkal ellentétben már nem az MLB építőkészlet adja a hosszmotoros modellek alapját, hanem a PPC (Premium Platform Combustion) platform. Elsőként az A4-est váltó A5-ösnél használták ezeket az új műszaki alapokat, a második pedig a harmadik generációs Q5, mely egyébként Mexikóban készül.

Csak a mild hibrid

Minden dízel- és benzinmotorhoz mild hibrid hajtás kapcsolódik, melynek indítómotor generátora (PTG) 24 lóerővel és 230 Nm nyomatékkal segíti a hajtást. Az energiát egy 1,7 kWh kapacitású lítium vasfoszfát akkumulátorból nyeri. A 48 voltos rendszer miatt a klímakompresszor elektromos hajtású, így leállított motor mellett is működik.

Háromféle hajtással mutatták be az új Audi Q5-öst, melyek közül a 2.0 TDI 204 lóerős és 400 Nm nyomatéka van, hozzá hétfokozatú duplakuplungos automata váltó csatlakozik, és kizárólag quattro hajtással készül. A 2,0 literes, négyhengeres, turbós benzinmotor szintén 204 lóerős, de 340 Nm a csúcsnyomatéka, alapból elsőkerekes, de összkerekes verzió is elérhető. Később megjelennek a Q5 konnektorról tölthető hibrid változatai, teljesen elektromos szabadidő-autónak pedig ott a Q6-os.

367 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal igazán izmos SUV az Audi SQ5 TFSI, melynek hátulján ott a négy kipufogó, és alapból jár a hozzá a sportfutómű. Opcionálisan akár légrugós felfüggesztése is lehet a Q5-ösöknek, melynek nemcsak a hasmagassága, hanem a karakterisztikája is érezhetően változik a különböző vezetési módokban.

Aki nem találja meg Waldót a tömegben, annak sosem fog feltűnni, hogy éppen melyik Audit látja maga körül.

Kívülről sem mindig könnyű mérőszalag nélkül megállapítani, melyik Audi áll az ember előtt, de belülről szinte lehetetlen, annyira egyforma lett mind. A Q5-ösre ráfért az innováció, így már nem nem lóg ki a Q6-tal és A5-tel megkezdett sorból.

Ebben az autóban is pontosan ugyanazok az elemek köszönnek vissza, így akár három kijelző is sorakozhat a műszerfalon. A kormány mögött ott a 11,9 colos digitális óracsoport, majd középen az MMI fedélzeti rendszer 14,5-ös érintőképernyője, extraként pedig az utas is nyomogathat egy 10,9 colos kijelzőt. A 15 wattos vezeték nélküli töltőnek (az USB-C csatlakozók 60 wattosak) pedig beépített hűtése van, így megfelelően temperált marad az okostelefon.

Utasterében ott vannak a jól megszokott kárpitok, de újrahasznosított szövet is lehet az üléseken a fenntarthatóság jegyében. Modernebb és tágasabb utastérrel kényelmesebb, a seregnyi vezetéstámogató asszisztenssel pedig biztonságosabb lett az Audi Q5-ös, mely hagyományos hajtásával még most is készen áll arra, hogy hatalmas sláger legyen.

Ez is érdekelhet:

Élesebbre fent hot hatch lett az Audi RS 3

Frissebb megjelenés, nagyobb vezetési élmény az izmos kompaktban.

Elektromos sportkombit villantott az Audi, itt az A6 és S6 e-tron!

Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.

Sportosabb lett és feljebb lépett az új Audi A5 és A5 Avant

Harminc év után megszűnik az Audi A4, és az új A5 lesz az utódja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés