Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.
Komolyan átalakuláson megy keresztül az Audi, melyben nagy szerepet kapnak az elektromos modellek, ezért húztak egy merészet és egy harminc éve bevált nevet adnak át a fenntartható jövőnek. A PPE platformra épülő Audi A6 e-tron Sportback és Avant dugattyúk, kardántengely és kipufogók nélkül is baromi dögös autó.
Tömve van modern technológiával az A6 e-tron, mely gyorsan tölt és akkora a hatótávja, hogy gond nélkül lehet vele utazni.
Rengeteg lehetőség van egy olyan elektromos autók számára fejlesztett új architektúrában, mint a PPE platform, hiszen a Győrben készülő villanymotorok dinnye nagyságúak, az akkumulátor cellái pedig a padló alatt sorakoznak, de ennél jóval több eleme van a hajtásnak, amit ügyesen kell elpakolni. Mindezt a legegyszerűbben egy szabadidő-autóba lehet betömni, hiszen az jellegéből adódóan magas, de egy finom vonalú ötajtós vagy kombi nemcsak a szemnek kellemesebb látvány, hanem hatékonyabb is.
Minden idők legjobb aerodinamikájú Audi modellje az új A6 e-tron Sportback, melynek 0,21-re szorították le a légellenállási együtthatóját, a hosszabb tetővonalú A6 e-tron Avant értéke pedig 0,24. Ehhez munkaórák százait töltötte az autó a szélcsatornában, a legapróbb terelőket is a Sportback és az Avant formájához igazították, valamint a tömítésekre is nagy hangsúlyt fektettek.
Kerekded formákkal és határozott élekkel igazi Audi az A6 e-tron, melynek hatalmas maszkja színre fújt, de aktív elemek terelik a hűtőlevegőt, az első lámpák pedig osztottak. Hangsúlyosak a menetfények, a fényszórók pedig a lökhárító fekete részébe olvadnak. Az ötajtós Sportback és a praktikus Avant is igazán sportos fazonú, 4,9 méter hosszú és 2,9 méteres tengelytávú autó, amik lendületes formatervükkel jól leplezik az akkumulátor miatt magasabb felépítést.
Utasterében az Audi Q6 e-tronból származó elemek köszönnek vissza, de az A6 e-tron esetében az opcionális digitális tükör miatt kettővel több kijelző sorakozhat a műszerfalon. Bő kézzel mérték a pixeleket a beltérben, alapból három kijelző néz szembe az utasokkal. Opcionális kiegészítő a digitális tükör, melyek nagyon kis mértékben, de csökkentik a homlokfelületet. Ezeknek a képe az ajtópaneleken lévő kijelzőkön látható.
11,9 colos képernyőn jelenik meg a digitális műszeregység, az Android alapú rendszert futtató központi érintőkijelző pedig 14,5 colos. Menet közben a vezető szemszögéből láthatatlan a képe, de 10,9 colos utasoldali képernyőn minden funkció elérhető, továbbá applikációkat lehet letölteni, filmet nézni vagy akár játszani is. Opcionális kiegészítő a digitális tükör, melyek nagyon kis mértékben, de csökkentik a homlokfelületet. Ezeknek a képe az ajtópaneleken lévő kijelzőkön látható. Mivel az autóban folyamatos az online kapcsolat, ezért a fedélzeti rendszeren keresztül akár a Google fiókunkba vagy a Spotify-ba is bejelentkezhetünk, így a telefonon is megszokott applikációkat lehet használni az autóban.
Vaskos konzol húzódik az Audi A6 e-tronban a vezető és az utas között, rajta pedig pohártartók, tárolórekeszek és vezeték nélküli telefontöltő van. Az autó csomagtartója mindkét karosszériaváltozat esetében 502 literes, az ülések döntése után a Sportback 1330 literesre bővül, az Avantba pedig 1422 liternyi holmit lehet beletömni. Összehasonlításképp az Audi A6 Avant hathengeres dízelmotorral és összkerékhajtással szerelt változatának csomagtartója 550 literes, a bővítés után pedig 1660 literre nő a raktér. A ritkábban használt töltőkábelt az autó orrában lévő 27 literes rekeszbe lehet behajtogatni.
Nagyobb show-t csinál az Audi A6 e-tron a fénnyel, mint az éjszakai élet Las Vegas-ban.
Nappali fényt csinálnak az éjszakában az Audi LED-es fényszórói, de szinte annyira lényegtelenek, hogy világítás nélkül alig láthatóak a feketeségben. A főszerep most a menetfényeké, melyek tényleg nagyon látványosak az autó mindkét végén. Menüből változtatható a menetfények rajzolata, de biztonsági figyelmeztető funkciót is ellátnak a lámpák. Hátul összesen 450 különálló OLED szegmens rajzolja ki a fényeket, amivel akár a hirtelen fékezésre vagy nyitott ajtóra figyelmeztető háromszögeket is kirajzolhat az A6 e-tron.
Hagyományos árnyékoló helyett elektrokromatikus az üvegezett tetőpanel, mely a Porsche Taycanhoz hasonlóan szegmensenként homályosítható el. A több rétegből álló üveglap egyik eleme egy olyan speciális fólia, melynek kristályszerű szemcséi elektromos áram hatására átfordulnak, ettől lesz gombnyomásra tejüveg az átlátszó felület.
Gyorsan tölt, piszkosul erős és messzire megy az elektromos Audi A6 e-tron.
Ahogyan a Porsche Macant és a Q6 e-tront, úgy az A6 e-tront is a szabadon variálható, a MEB platfomnál igényesebb PPE (Premium Platform Electric) építőkészletből rakták össze. Kezdetben kétféle modell elérhető, melyek közül a gyengébbikben egyetlen villanymotor hajtja a hátsó kerekeket. A 367 lóerős A6 e-tron 5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 210 km/óra.
Bruttó 100 kWh (nettó 94,9 kWh) kapacitású, 180 cellából álló akkumulátorát a kínai CATL szállítja, a 800 voltos rendszer lehetővé teszi, hogy akár 270 kW-tal is tölthető legyen az autó. Ez annyit tesz, hogy tíz perc alatt akár 310 kilométernyi energiát szívhat magába, 10-ről 80 százalékra pedig 21 perc alatt töltődik fel az Audi A6 e-tron. Ezzel a gyár szerint akár 756 kilométert is elmegy egy töltéssel, az Avant hatótávja közel 40 kilométerrel kisebb.
Alapáron jár az aktív légrugós futómű az Audi S6 e-tronhoz, melyben a két villanymotor virtuális összkerékhajtást és 503 lóerőt (rajtprogrammal 551 lóerőt) rak össze. A sportosabb változat 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 240 km/óra a végsebessége. Ha pedig nem elég a 220 kW-os rekuperáció, akkor elöl hatdugattyús fékek állítják meg a száguldó jövőt.
Ez is érdekelhet: