Magasra tette a lécet a sportos behemótok között a megújult Audi RS Q8, melynek legerősebb változata gyorsabban szaladt körbe a Nürburgringen, mint egy Ferrari 430 Scuderia.
Rendesen megmutatták az Audi mérnökei, hogy egy modellfrissítés többről is szólhat, mint néhány átdolgozott részlet a karosszéria könnyen alakítható pontjain. Az Audi RS Q8 átdolgozott futóművel és erősebb nyolchengeres motorral jóval többre képes, mint amire valaha használni fogják.
Szigorúbb LED-es fényszórókkal és méhsejt mintázatú hűtőmaszkkal igazán agresszív az Audi RS Q8.
Szinte alig van fényezett felület az autó orrán, annyira sok nyíláson kap hűtőlevegőt a nyolchengeres turbómotor. A fekete keretes maszk mellett szinte eltűnnek a lézer erősítésű okos fényszórók, melyek nappali menetfénye az MMI menüjéből változtatható. Hasonlóan látványosak az autó teljes szélességében világító OLED hátsó lámpák, szinte ellopják a show-t a diffúzorból meredő ovális kipufogócsövekről.
Könnyű megkülönböztetni egymástól a gyengébb és az erősebbik modellt. Az RS Q8-ason alapból magasfényű fekete kiegészítők vannak, az RS Q8 performance-on pedig matt szürke a hűtőmaszk kerete, a hátsó lámpák közötti elem és a kipufogók feletti ívek. A felnik akár arany színűek is lehetnek, a 23 colos kovácsolt alufelnik pedig 20 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget.
RS Q8 performance a Nürburgringen
Nagy küzdelem folyik a Nürburgring leggyorsabb szabadidő-autói között, ahol megjelenésekor az Audi RS Q8 performance szerezte meg a gyorsan vándorló serleget. Hat másodperccel gyorsabban ért körbe a 20,832 kilométeres Nordschleifén, mint a modellfrissítés előtti változat, a 640 lóerős RS Q8 performance 7 perc 36,698 másodperces köridőt futott.
Keret nélküli ablakaival a kupékat idézi a testes RS Q8-as, utasterében pedig méhsejt mintában varrt ülések hozzák a sportos hangulatot. A műszerfalon három kijelző található, az alcantarába húzott kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszerfal RS módban zöld, sárga és piros fényekkel jelzi a váltások optimális idejét, ha valaki manuális módban használná a nyolcfokozatú automatát. Központi érintőképernyője alatt a klímapanelnek is gombok helyett önálló kijelzője van.
3,6 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100 km/órás sebességre a 2,4 tonnás Audi RS Q8 performance.
Rengeteg autóban bukkan fel a 4,0 literes, biturbó V8-as, mely RS Q8-as csúcsváltozatában 640 lóerős és 850 Nm nyomatéka van. Az alapmodellben 600 lóerő és 800 Nm nyomatékra lőtték be a 4.0 TFSI-t, így két tizedmásodperccel később éri el a százas tempót. A nyolchengeres motorhoz nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik és az Audi híresen remek összkerékhajtása. Az RS Q8-ban a teljesen mechanikus középső differenciálmű 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, de képes akár 70 százalékot az első tengelyre vagy 85 százalékot a hátsó tengelyre küldeni, ha épp ott van szükség tapadásra.
Légrugós futóművel és adaptív lengéscsillapítókkal szerelik az Audi RS Q8-at, az aktív kanyarstabilizátorok 1,5 kilowattos villanymotorjait a 48 voltos mild hibrid rendszer látja el energiával, így minimális a karosszéria dőlése. Szintén a stabilitást és a mozgékonyságot növeli az összkerék-kormányzás.
Cseppet sem szerények az elöl 420, hátul pedig 370 milliméteres féktárcsák, de lehet ezt még fokozni. Az opcionális karbon-kerémia fékek első tárcsái 440 milliméter átmérőjűek és tízdugattyús nyergek szorongatják. Mert valaminek kőkeményen meg kell állítania a száguldó behemótot.
Ez is érdekelhet: