Magasra tette a lécet a sportos behemótok között a megújult Audi RS Q8, melynek legerősebb változata gyorsabban szaladt körbe a Nürburgringen, mint egy Ferrari 430 Scuderia.

Rendesen megmutatták az Audi mérnökei, hogy egy modellfrissítés többről is szólhat, mint néhány átdolgozott részlet a karosszéria könnyen alakítható pontjain. Az Audi RS Q8 átdolgozott futóművel és erősebb nyolchengeres motorral jóval többre képes, mint amire valaha használni fogják.

Szigorúbb LED-es fényszórókkal és méhsejt mintázatú hűtőmaszkkal igazán agresszív az Audi RS Q8.

Szinte alig van fényezett felület az autó orrán, annyira sok nyíláson kap hűtőlevegőt a nyolchengeres turbómotor. A fekete keretes maszk mellett szinte eltűnnek a lézer erősítésű okos fényszórók, melyek nappali menetfénye az MMI menüjéből változtatható. Hasonlóan látványosak az autó teljes szélességében világító OLED hátsó lámpák, szinte ellopják a show-t a diffúzorból meredő ovális kipufogócsövekről.

Könnyű megkülönböztetni egymástól a gyengébb és az erősebbik modellt. Az RS Q8-ason alapból magasfényű fekete kiegészítők vannak, az RS Q8 performance-on pedig matt szürke a hűtőmaszk kerete, a hátsó lámpák közötti elem és a kipufogók feletti ívek. A felnik akár arany színűek is lehetnek, a 23 colos kovácsolt alufelnik pedig 20 kilogrammal csökkentik a rugózatlan tömeget.

RS Q8 performance a Nürburgringen

Nagy küzdelem folyik a Nürburgring leggyorsabb szabadidő-autói között, ahol megjelenésekor az Audi RS Q8 performance szerezte meg a gyorsan vándorló serleget. Hat másodperccel gyorsabban ért körbe a 20,832 kilométeres Nordschleifén, mint a modellfrissítés előtti változat, a 640 lóerős RS Q8 performance 7 perc 36,698 másodperces köridőt futott.

Keret nélküli ablakaival a kupékat idézi a testes RS Q8-as, utasterében pedig méhsejt mintában varrt ülések hozzák a sportos hangulatot. A műszerfalon három kijelző található, az alcantarába húzott kormány mögött egy 12,3 colos digitális műszerfal RS módban zöld, sárga és piros fényekkel jelzi a váltások optimális idejét, ha valaki manuális módban használná a nyolcfokozatú automatát. Központi érintőképernyője alatt a klímapanelnek is gombok helyett önálló kijelzője van.

3,6 másodperc alatt ugrik álló helyzetből 100 km/órás sebességre a 2,4 tonnás Audi RS Q8 performance.

Rengeteg autóban bukkan fel a 4,0 literes, biturbó V8-as, mely RS Q8-as csúcsváltozatában 640 lóerős és 850 Nm nyomatéka van. Az alapmodellben 600 lóerő és 800 Nm nyomatékra lőtték be a 4.0 TFSI-t, így két tizedmásodperccel később éri el a százas tempót. A nyolchengeres motorhoz nyolcfokozatú automata váltó csatlakozik és az Audi híresen remek összkerékhajtása. Az RS Q8-ban a teljesen mechanikus középső differenciálmű 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, de képes akár 70 százalékot az első tengelyre vagy 85 százalékot a hátsó tengelyre küldeni, ha épp ott van szükség tapadásra.

Légrugós futóművel és adaptív lengéscsillapítókkal szerelik az Audi RS Q8-at, az aktív kanyarstabilizátorok 1,5 kilowattos villanymotorjait a 48 voltos mild hibrid rendszer látja el energiával, így minimális a karosszéria dőlése. Szintén a stabilitást és a mozgékonyságot növeli az összkerék-kormányzás.

Cseppet sem szerények az elöl 420, hátul pedig 370 milliméteres féktárcsák, de lehet ezt még fokozni. Az opcionális karbon-kerémia fékek első tárcsái 440 milliméter átmérőjűek és tízdugattyús nyergek szorongatják. Mert valaminek kőkeményen meg kell állítania a száguldó behemótot.

Ez is érdekelhet:

Élesebbek az Audi nehézbombázói

Erősebb és gyorsabb az RS 6 Avant és az RS 7 Sportback, amiket hardveresen is komolyan átdolgoztak, hogy a Performance modellek intenzívebb vezetési élményt adjanak.

333 lóerővel csap oda a megújult Audi S3

Izmosabb és izgalmasabb lett az Audi sportos kompaktja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hat nagyon komoly kocsi hat nagyon dögös lánnyal, de itt rád is szükség lesz!

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában