Üvöltő öthengeres turbómotorral, szorosan tartó kagylóülésekkel, izgalmas részletekkel és nagyobb tempóval itt a frissített Audi RS 3, a modern hot hatch-ek legnagyobb királya.
Szúrós tekintetű fényszórói, kiszélesített karosszériája és a hátsó diffúzorból meredő nagy kipufogóvégek mind azt üzenik, hogy az Audi RS 3 pokoli gyors autó, és ez valóban így is van. A modellfrissített változaton nemcsak a dizájnerek dolgoztak, hanem a mérnökök is élesebbre hangolták az öthengeres hot hatch-et.
Ennek az autónak nem motorja van, hanem lelke, mert az Audi öthengerese annyira csodálatos.
Miközben minden a költséghatékony gyártásról és az elektrifikációról szól, igazi különlegesség az RS 3-as 2.5 TFSI-je, melyet a hagyományok tartanak életben. Mivel nem fért el több dugattyú az Audi 100-as géptérben, ezért döntöttek végül az öthengeres motor mellett, aztán az S1-es versenyautó legyőzhetetlenné tette Walter Röhrlt, utána pedig a Porschéval közösen megszületett az RS2 Avant. A páratlan hengerszámnak történelme és felejthetetlen karaktere van, valamint nagyszerű hangja, melyet az 1-2-4-5-3-as gyújtássorrend ad neki.
Testesebben szól a 400 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú motor az áthangolt kipufogón keresztül, az Audi RS 3 Sportback és a négyajtós változat is 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebesség pedig 290 km/óra. Ezzel a százas sprinttel 3 tizedmásodpercet ver a Porsche 911 Carrerára. 7 perc 33,123 másodperces köridejével pedig a kategória leggyorsabb autója a 20,8 kilométer hosszan kanyargó Nordschleifén.
Ellentétben a hosszmotoros Audi sportmodellekkel, a keresztmotoros MQB platformra épülő RS 3-ban nem Torsen rendszerű összkerékhajtás van, viszont a hátsó differenciálmű két oldalán elektronikusan vezérelt kuplungok vannak, ezért szabadon oszthatja el a nyomatékot a kerekek között. Az nyomatékvektorozással az Audi RS 3 nagyobb kanyartempókat tud, de akár driftelni is lehet vele. A frissített hot hatch könnyebben kapható a mókára is, de még kikapcsolt menetstabilizáló mellett is kezes marad a versenypályán. Opcionálisan Pirelli P Zero Trofeo R utcán is használható semi slick gumikkal szerelik.
Sötét színek dominálnak az Audi RS 3-as utasterében, hiszen egy sportautóban semmi ne vonja el a vezető figyelmét az útról, az üléseken és a műszerfalon túl a tetőkárpit is fekete, így nincsenek zavaró tükröződések az ablakokon, akadálytalan kilátás nyílik a kanyarcsúcspontokra. Új elem az alul és felül lapított sportkormány, valamint a méhsejt mintában varrt opcionális kagylóülések, melyek megnehezítik a beszállást és a mindennapokat, cserébe értékes tizedmásodperceket jelentenek a hétvégi pályanapokon.
Digitális óracsoportja 12,3 colos és a szokványos nézeteken túl kifejezetten az RS-hez készült módja is van, ahol a sebesség helyett a fordulatszám és a fokozatok kerülnek előtérbe. A szürke hétköznapokon vagy utazáskor pedig a térképet jelenítheti meg nagyban a kormány mögötti kijelző. 10,1 colos központi érintőképernyőjén a szokványos elemeken túl megjelenhetnek a telemetriai adatok, valamint olyan fontos műszerek, mint a hűtőfolyadék, a hátsó differenciálmű, a fékek, a motorolaj és a váltóolaj hőmérséklete.
Nem látható, de nagyon meghatározó eleme az autónak a beltér illata, ezért az Audi több mint kétszáz belső elemet vizsgált meg, hogy a minőségi bőrkárpitok és a műanyagok aromája harmóniában legyenek egymással. Ezért még egy forró nyári napon is kellemes újautó illata lesz az Audi RS 3-nak.
Ez is érdekelhet: