Üvöltő öthengeres turbómotorral, szorosan tartó kagylóülésekkel, izgalmas részletekkel és nagyobb tempóval itt a frissített Audi RS 3, a modern hot hatch-ek legnagyobb királya.

Szúrós tekintetű fényszórói, kiszélesített karosszériája és a hátsó diffúzorból meredő nagy kipufogóvégek mind azt üzenik, hogy az Audi RS 3 pokoli gyors autó, és ez valóban így is van. A modellfrissített változaton nemcsak a dizájnerek dolgoztak, hanem a mérnökök is élesebbre hangolták az öthengeres hot hatch-et.

Ennek az autónak nem motorja van, hanem lelke, mert az Audi öthengerese annyira csodálatos.

Miközben minden a költséghatékony gyártásról és az elektrifikációról szól, igazi különlegesség az RS 3-as 2.5 TFSI-je, melyet a hagyományok tartanak életben. Mivel nem fért el több dugattyú az Audi 100-as géptérben, ezért döntöttek végül az öthengeres motor mellett, aztán az S1-es versenyautó legyőzhetetlenné tette Walter Röhrlt, utána pedig a Porschéval közösen megszületett az RS2 Avant. A páratlan hengerszámnak történelme és felejthetetlen karaktere van, valamint nagyszerű hangja, melyet az 1-2-4-5-3-as gyújtássorrend ad neki.

Testesebben szól a 400 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú motor az áthangolt kipufogón keresztül, az Audi RS 3 Sportback és a négyajtós változat is 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebesség pedig 290 km/óra. Ezzel a százas sprinttel 3 tizedmásodpercet ver a Porsche 911 Carrerára. 7 perc 33,123 másodperces köridejével pedig a kategória leggyorsabb autója a 20,8 kilométer hosszan kanyargó Nordschleifén.

Ellentétben a hosszmotoros Audi sportmodellekkel, a keresztmotoros MQB platformra épülő RS 3-ban nem Torsen rendszerű összkerékhajtás van, viszont a hátsó differenciálmű két oldalán elektronikusan vezérelt kuplungok vannak, ezért szabadon oszthatja el a nyomatékot a kerekek között. Az nyomatékvektorozással az Audi RS 3 nagyobb kanyartempókat tud, de akár driftelni is lehet vele. A frissített hot hatch könnyebben kapható a mókára is, de még kikapcsolt menetstabilizáló mellett is kezes marad a versenypályán. Opcionálisan Pirelli P Zero Trofeo R utcán is használható semi slick gumikkal szerelik.

Sötét színek dominálnak az Audi RS 3-as utasterében, hiszen egy sportautóban semmi ne vonja el a vezető figyelmét az útról, az üléseken és a műszerfalon túl a tetőkárpit is fekete, így nincsenek zavaró tükröződések az ablakokon, akadálytalan kilátás nyílik a kanyarcsúcspontokra. Új elem az alul és felül lapított sportkormány, valamint a méhsejt mintában varrt opcionális kagylóülések, melyek megnehezítik a beszállást és a mindennapokat, cserébe értékes tizedmásodperceket jelentenek a hétvégi pályanapokon.

Digitális óracsoportja 12,3 colos és a szokványos nézeteken túl kifejezetten az RS-hez készült módja is van, ahol a sebesség helyett a fordulatszám és a fokozatok kerülnek előtérbe. A szürke hétköznapokon vagy utazáskor pedig a térképet jelenítheti meg nagyban a kormány mögötti kijelző. 10,1 colos központi érintőképernyőjén a szokványos elemeken túl megjelenhetnek a telemetriai adatok, valamint olyan fontos műszerek, mint a hűtőfolyadék, a hátsó differenciálmű, a fékek, a motorolaj és a váltóolaj hőmérséklete.

Nem látható, de nagyon meghatározó eleme az autónak a beltér illata, ezért az Audi több mint kétszáz belső elemet vizsgált meg, hogy a minőségi bőrkárpitok és a műanyagok aromája harmóniában legyenek egymással. Ezért még egy forró nyári napon is kellemes újautó illata lesz az Audi RS 3-nak.

Ez is érdekelhet:

333 lóerővel csap oda a megújult Audi S3

Izmosabb és izgalmasabb lett az Audi sportos kompaktja.

Elektromos sportkombit villantott az Audi, itt az A6 és S6 e-tron!

Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.

Sportosabb lett és feljebb lépett az új Audi A5 és A5 Avant

Harminc év után megszűnik az Audi A4, és az új A5 lesz az utódja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

További cikkeink a témában