Az Audi előállt az önvezető jövőautó-tanulmánysorozatának negyedik tagjával, és az Activesphere Concept azt mutatja meg, hogy milyen lenne a sportos stílusú terepkupéja, persze elektromos hajtással.
Skysphere és Grandsphere Concept néven még 2021-ben állt elő két igazán látványos tanulmányautóval az Audi, majd a roadster és a granturismo után jött az Urbansphere Concept, egy önvezetésre is képes egyterű koncepciója, most pedig itt a folytatás, az Activesphere Concept, ami egy sportos elektromos terepkupé víziója.
Csaknem ötméteres hosszával, 2,97 méteres tengelytávjával és 2,07 méteres szélességével az Activesphere Concept jókora jármű, de tekintélyes méretéhez képest egészen arányos formájú. A kupészerű tetővonala alatt négyajtós a karosszériája, de
ennél is érdekesebb, hogy a hátsó szélvédő felemelésével szinte pick-up válhat belőle.
Ezúttal is nagy figyelmet fordítottak a belső térre, a berendezés igény szerint változtatható. Ha magunk vezetnénk az autót, akkor ott a szögletes kormánykerék, de
ha önvezető módra váltanánk, akkor elcsomagolja a volánt, hogy még tágasabb legyen az utastér.
Sőt, az Audinál megszokott formájú hűtőmaszk is egy ablak, és mivel az Activesphere Concept orrában nincs motor, ezért mindig látható, hogy mi történik az autó előtt. A 22 colos kerekek érdekessége, hogy terepen nyitott mintájúak a jobb hűtés érdekében, aszfalton pedig zárt formát vesznek fel, hogy jobb legyen az aerodinamikájuk.
A funkciók kezelését teljesen új szintre emelte az Audi, és az Activesphere Concept talán ezen a téren a leginkább futurisztikus. A vezető és az utasok is VR-szemüveget kapnak,
a rendszer pedig nemcsak a körülöttük lévő világot vetíti köréjük, hanem egy személyre szabott kezelőfelületet is, amit gesztusokkal vezérelhetnek.
A korábbi koncepciókhoz hasonlóan az Activesphere Concept is az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett Premium Platform Electric alapokat használja, akárcsak az A6 e-tron és a következő Macan. A kerekeket 442 lóerős és 735 Nm nyomatékú elektromotor hajtja, a 100 kilowattórás akkumulátor pedig 600 kilométeres hatótávot enged.
A korábbi társaihoz hasonlóan az Activesphere Concept sem egy sorozatgyártású modell előzetese, az Audi következő nagy dobása ugyanis a teljesen elektromos A6 e-tron lesz. Mégis jól mutatja, hogy dizájn és funkciók terén merre tart a márka, és ha valami, akkor a jelenlegi A7 Sportback kategóriájának folytatása még lehet belőle.
Ez is érdekelhet: