Aerodinamikusabb formával és nagyobb hatótávval itt az Audi Q6 Sportback e-tron és sportosabb verziója, a 489 lóerős SQ6 Sportback e-tron.
Látszólag úgy tűnhet, hogy a lecsapott tetejű szabadidő-autókban semmi jó nincs, hiszen erősen véleményes esztétikájuk messze nem hozza a kupék sportos eleganciáját, de a lejtős tető miatt még a praktikum is kiveszik belőlük. Cserébe viszont az aerodinamikailag kedvezőbb formával az olyan elektromos autók hatótávja kilométerekkel nő meg, ezért is az Audi Q6 Sportback e-tron jut egy feltöltéssel a legtovább.
656 kilométerrel Sportback változat hatótávja a legnagyobb az Audi Q6 e-tronok között.
Harminchét milliméterrel alacsonyabb a lecsapott tetejű Q6 e-tron, a légellenállási együtthatója pedig a hagyományos szabadidő-autó 0,28-as értékével szemben 0,26-ra csökkent. Így a nagyobbik 100 kWh bruttó (nettó 94,9 kWh) kapacitású akkumulátorral nagyjából 30 kilométerrel nőtt az autó hatótávja.
Mivel a PPE (Premium Platform Electric) alapokra épített Q6 Sportback e-tron 800 voltos rendszerű, ezért 270 kW-os töltővel tíz perc alatt több mint 250 kilométerre elég energiát szippanthat magába. Kisebb akkumulátorral és hátsókerék-hajtással a Q6 Sportback e-tron 7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, a hatótávja pedig 545 kilométer.
Újrahasznosított anyagok és rengeteg kijelző lehet az Audi Q6 Sportback e-tron utasterében.
Hajlított lap alatt vannak a legfőbb kijelzők az utasokkal szemben, ebből a digitális óracsoport 11,9 colos, az MMI fedélzeti rendszer központi érintőképernyője pedig 14,5 colos. Ezen kívül opcionális a 10,9 colos utasoldali kijelző. A lejtős tetővonal miatt kicsit szűkebb a hátsó fejtér és valamivel kisebb a Sportback csomagtartója. Az orrban lévő rekesz ugyanúgy 64 literes, a hagyományos csomagtér 511 literes (a sima Q6-osé 526 liter), az ülések döntése után 1373 literre bővíthető.
Legerősebb és leggyorsabb változata az SQ6 Sportback e-tron, aminek két villanymotorja 489 lóerős rendszerteljesítményt ad ki. Ezzel 4,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amennyiben valaki ilyesmire vágyik egy 2,5 tonnás szabadidő-autóban.
Ez is érdekelhet: