Aerodinamikusabb formával és nagyobb hatótávval itt az Audi Q6 Sportback e-tron és sportosabb verziója, a 489 lóerős SQ6 Sportback e-tron.

Látszólag úgy tűnhet, hogy a lecsapott tetejű szabadidő-autókban semmi jó nincs, hiszen erősen véleményes esztétikájuk messze nem hozza a kupék sportos eleganciáját, de a lejtős tető miatt még a praktikum is kiveszik belőlük. Cserébe viszont az aerodinamikailag kedvezőbb formával az olyan elektromos autók hatótávja kilométerekkel nő meg, ezért is az Audi Q6 Sportback e-tron jut egy feltöltéssel a legtovább.

656 kilométerrel Sportback változat hatótávja a legnagyobb az Audi Q6 e-tronok között.

Harminchét milliméterrel alacsonyabb a lecsapott tetejű Q6 e-tron, a légellenállási együtthatója pedig a hagyományos szabadidő-autó 0,28-as értékével szemben 0,26-ra csökkent. Így a nagyobbik 100 kWh bruttó (nettó 94,9 kWh) kapacitású akkumulátorral nagyjából 30 kilométerrel nőtt az autó hatótávja.

Mivel a PPE (Premium Platform Electric) alapokra épített Q6 Sportback e-tron 800 voltos rendszerű, ezért 270 kW-os töltővel tíz perc alatt több mint 250 kilométerre elég energiát szippanthat magába. Kisebb akkumulátorral és hátsókerék-hajtással a Q6 Sportback e-tron 7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra, a hatótávja pedig 545 kilométer.

Újrahasznosított anyagok és rengeteg kijelző lehet az Audi Q6 Sportback e-tron utasterében.

Hajlított lap alatt vannak a legfőbb kijelzők az utasokkal szemben, ebből a digitális óracsoport 11,9 colos, az MMI fedélzeti rendszer központi érintőképernyője pedig 14,5 colos. Ezen kívül opcionális a 10,9 colos utasoldali kijelző. A lejtős tetővonal miatt kicsit szűkebb a hátsó fejtér és valamivel kisebb a Sportback csomagtartója. Az orrban lévő rekesz ugyanúgy 64 literes, a hagyományos csomagtér 511 literes (a sima Q6-osé 526 liter), az ülések döntése után 1373 literre bővíthető.

Legerősebb és leggyorsabb változata az SQ6 Sportback e-tron, aminek két villanymotorja 489 lóerős rendszerteljesítményt ad ki. Ezzel 4,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra, amennyiben valaki ilyesmire vágyik egy 2,5 tonnás szabadidő-autóban.

Ez is érdekelhet:

Ez lesz a következő nagy dobás – Audi A5 és S5

Alapjaiban új autó az A5-ös, és pontosan olyan, amilyennek egy Audinak lennie kell.

Pontosan ott lett jobb az új Audi Q5, ahol már nagyon kellett

Hagyományos formátumban, de teljesen új műszaki alapokkal itt az Audi legnépszerűbb szabadidő-autója, az új Q5-ös, és a hathengeres SQ5 TFSI.

Elektromos sportkombit villantott az Audi, itt az A6 és S6 e-tron!

Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés