Nem az Audi, hanem a márkával versenyző Mattias Ekström csapata építette az új quattrót, amit az autó ősével rali-világbajnoki címet szerző Stig Blomqvist is kipróbált.

A nyolcvanas évek legendás raliautója volt az Audi Sport quattro S1, aminek egy példányát nemrég rekordáron adták el egy aukción.

Minden idők legdrágábban eladott raliautója lett ez az Audi Sport Quattro S1

Juha Kankkunen nyert vele, most egy vagyont adtak érte.

Az akár 500 lóerős turbós öthengeres motorjával és az állandó összkerékhajtásával az Audi versenyautója átírta az erőviszonyokat, 1987-ig összesen 24 világbajnoki futamot nyertek vele.

Most a legendás versenyautó színeiben tért vissza az Audi quattro,

amit ezúttal nem a gyáriak készítettek. Mattias Ekström jól ismeri az Audit, az előző S1-ből épített gépével ralikrossz-világbajnoki címet szerzett, és négy második helye mellett kétszer is bajnokká avatták a DTM-ben, szintén a négykarikás márkával.

Az új Audi A1-ből épített quattro versenyautó teljesítménye a szabályoknak megfelelően jóval szerényebb az elődénél.

Az 1,6 literes, turbós motorja 263 lóerős, és ötfokozatú szekvenciális váltón keresztül természetesen mind a négy kereket hajtja. A rali-világbajnokságon a WRC2 és WRC3 kategóriák győzelméért lehet indulni vele.

A prototípust nem akárki próbálta ki, a 74 éves Stig Blomqvist ment vele egy kört,

aki 1984-ben éppen az Audi quattróval szerezte meg rali-világbajnoki címét, és az új modell vezetését is élvezte. Ha Ekström csapata is elégedett lesz az új quattro  teljesítményével, akkor tőlük lehet majd kibérelni vagy megvásárolni az elkészült versenyautókat.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés