Pokoli gyors az Audi RS 6 Avant Performance. Ehhez még csak ideális körülmények sem kellenek, sem felmentés a fizika törvényei alól. Hűvös kegyetlenséggel és mérnöki precizitással zúz át bármilyen szakaszon, legyen az kanyargós hegyi út vagy horizontba nyúló egyenes. Ez veszettül gyors. Mindig. Mindenhol.
Üvöltve, hörögve, ordítva, durrogva rántja maga mögé az utat az Audi RS 6 Avant Performance. A fordulatszámmérő virtuális skáláján táncol a pixelekből kirakott tű, a sebességmérőn veszettül pörögnek a számok, az ablakon túli világ pedig olyan absztrakt masszává olvad, mintha ecsettel festették volna vászonra. Ez a 630 lóerős sportkombi kéjes élvezettel villantja meg minden egyes pillanatban a szűretlen mérnöki őrülettel alkotott, kigrammolt, tesztelt, precízen hangolt mechanika diadalát.
Vigyázz!
Baljósabb kiállása van, mint Darth Vadernek bármikor a Star Wars történetében, az Audi RS 6 Avant Performance ebben a napsütésben kéklő Sebring feketében maga a tömény technokrata kegyetlenség. Sokat elmond az RS 6 Avantról, hogy a kombi A6-tal csak néhány karosszériaelemen osztozik, a nagyobbat terpesztő nyomtáv miatt az RS 7 Sportback arcát viseli és a tükörben jó ránézni, hogy oldalanként 40 milliméterrel szélesebb. Élesre vasalt lemezein a párhuzamosok még a végtelenben sem találkoznak, a versenyautók stílusában kigyúrt sárvédő szélesítések pedig úgy feszülnek rá az ötküllős felnikre, mint Gymshark Onyx a masszív izmokra.
Megvillannak a hűtők a ritka rácsozású maszk mögött, a lökhárítókban lévő nyílások is funkcionálisak, a gépháztető élénél pedig az Audi Sport quattro hármas osztású nyílásai bukkannak fel. Fenyegetőek a sötétség különböző tónusai a fekete hűtőmaszkkal és ablakkeretekkel, valamint a szénszálas tükörházakkal és küszöbökkel. Széles és lapos az RS 6, a hosszan elnyúló tetővonallal és a döntött tetőoszlopokkal pedig szépen idézi meg az Audi 100 Avantot. Két ordas átmérőjű, ovális kipufogóvéget zenget meg a elsöprő erejű biturbó V8-as.
Mátrix LED-es fényszóróiban a rideg agresszió ritmusában világítanak a menetfények, a vetítőlencse körül pedig lézermart és szálcsiszolt alumínium elemek vannak. Öröm nézegetni minden döbbenetesen tökéletes részletét. A vörösen izzó hátsó lámpákkal együtt nyitáskor és záráskor szépen koreografált műsort adnak elő a lumenek. Sugárzik belőle a feszültség, minden átkozott milliméterén látszik, hogy az RS 6 Avant annyira irgalmatlanul erős, mint egy B csoportos raligép, olyan gyors, akár egy vérbeli sportautó, de mellette praktikus, mint egy kombi, és annyira stabilan az útra van ragasztva, amennyire csak egy Audi quattro lehet.
Kész!
Klasszikus modern audis felépítés, hogy a 4,0 literes V8-as motor az első tengelyen ül az RS 6 Avant orrában, mögötte ott a nyolcfokozatú hidrodinamikus automata váltó (ZF), a mechanikus középső differenciálmű és a hátsó hajtás elemei. Elöl és hátul ötlengőkaros futóműve van, adaptív lengéscsillapítással, gombnyomásra komfortossá vagy feszessé váló légrugózással, összkerék-kormányzással. Ezernyi szenzor figyeli a gyorsulást, a gázpedál állását, a kormányszöget, a rugózást, a tapadási viszonyokat, szóval minden mérhető tényezőt, melyből aztán ez a 2,2 tonnás sportkombi villámgyorsan és lézerpontosan csinál bármikor szürreális tempójú autózást.
Kilencven fokos hengerszögű, közvetlen befecskendezésés, nyolchengeres benzinmotorjának furata és lökete is 86 milliméteres, forgattyúsháza öntött alumínium, gyújtássorrendje pedig 1-3-7-2-6-5-4-8. Két kettős megfúvású turbófeltöltője a hengersorok közötti forróságban tolja a levegőt a szívócsatornába, hogy a gázoknak minél kisebb utat kelljen bejárniuk, így rövidebb a reakcióideje és kompaktabb a felépítése. 48 voltos mild hibrid rendszere már guruláskor leállítja a motort, de részterhelésen leállítja négy henger befecskendezését és gyújtását, elzárja a szívó- és kipufogószelepeket, hogy több százas benzin maradjon a 73 literes tankban. Az Audi RS 6 Avant Performance 6000-es fordulaton 630 lóerőt üvölt ki magából és 850 newtonméter a csúcsnyomatéka, tehát rohadt nagyot tud szakítani.
Nagyszerű műszaki alapok vannak az RS 6 Avant határozottan hajtogatott lemezei alatt, melyeket az Audin kívül a Bentley és a Porsche is használ. A korábban az A4-estől a Flying Spurig használt moduláris hosszmotoros építőkészlet (MLB evo) csúcsa egyértelműen a plug-in hibrid Panamera Turbo S E-Hybrid, melynek elsöprő ereje és a Porschékhoz igazított hangolása teljesen másképp ragaszt vigyort vagy döbbenetet az arcra, mint az RS 6 Avant. Innen is látszik, hogy nincs új elem a receptben, mégis nagyon más karakter az Audi RS 6 Avant Performance, mint minden más. Mert a mágia a tradíciókhoz hű hangolásban, azokban az apró finomságokban van, melyet az RS2 Avant óta csiszolnak Ingolstadtban.
Rajt!
Határozottan tart az RS 6 Avant Performance kék cérnával varrott sportülése, a kezeim között alcantarába varrt sportkormány van, mely sokkal inkább versenyautót és kesztyűs kezeket kíván, de ebben a sportkombiban van annyi tűzerő, hogy viselni tudja. Az üléseken és a műszerfalon finom tapintású fekete bőrkárpit van, a karbon dekorbetétekben a cérnára rímelő kék szálak futnak. Halk kattanással húzza be a szervomotor az ajtót, becsatolom a kék biztonsági övet, aztán megnyomom a piros karimás indítógombot, a tűzfal mögött pedig azonnal dübörögni kezd az RS 6 Avant Performance biturbó V8-asa. Rezgései átjárják az egész karosszériát, kis gázra rendesen meglöki az autót, mintha lazán megütne egy bokszzsákot az edzés elején.
Gépiesen morog a fekete hűtőmaszk mögül a motor, az ovális kipufogókból pedig alapjáraton baljós szeletelés hallatszik. Az Audi RS 6 Avant Performanceban nyolc kilogrammal kevesebb a hangszigetelés, ezért olyan, mintha nem a távoli páholyból nézném a zenekart, hanem lent a küzdőtéren tombolnék rá. Csak erre a koncertre 74 millió forint a jegy. Kiemelkednek a Bang & Olufsen hangrendszer szoborszerű magassugárzói a szélvédő tövében, de az 1920 wattos és 23 hangszórós hifinél nagyobb showt csinál a üvöltő V8-as, a süvítő turbófeltöltők és a minden váltás után durrogó kipufogó.
Dühös morgással feszül neki az egyenesnek az Audi RS 6 Avant Performance, a jobb lábammal a gázpedált nyomom koppanás, a ballal pedig állok a féken, a rajtautomatika felkészült a kilövésre. Amint leugrok a fékről, az RS 6 Avant rászabadítja a világra a 850 newtonméter nyomatékot, megtekeri a négy széles sportgumit, az orra pedig megemelkedik, mint egy felszálló repülőnek. Közben tehetetlenül préselődök az ülésbe, a hátamba méhsejt mintázatot, a tarkómba pedig RS logót üt a kegyetlenül gyorsuló sportkombi. 3,4 másodperc alatt kipörög a 100 a sebességmérőre, de további 8,6 másodperc alatt megduplázza 200-ra.
Komfortosra állított légrugózással, észrevétlenül kapcsolgató váltóval és adaptív tempomattal pazar utazóautó az Audi RS 6 Avant, mert az utastere tágas és kényelmes, még kétszázas tempó körül is csak csendben simogatja a szél. Vezeték nélkül csatlakozik az Apple CarPlay, kéznél vannak a pohártartók, a levegőt pedig négyzónás klíma temperálja. A csomagtartó alaphelyzetben 548 literes és sínen tologatható, igényes rögzítőkkel lehet a helyükön tartani a cuccokat. Mert az RS 6 Avant mindig odaülteti a vállamra a kisördögöt, mindig kell egy masszív gáz, hogy zengjen a V8-as.
Alapvetően a nyomaték 60 százalékát küldi hátra a quattro összkerékhajtás, de simán lehet 70 az első tengelyen vagy 85 százalék a hátsón. Kanyarban az ívkülső kerékre súlyozza a hajtást, az ívbelsőt pedig fékezi, ezért az összkerék-kormányzással együtt rezzenéstelenül rántja maga alá az apexet. Az Audi mágiája, hogy a kormánnyal kiválasztom az irányt, a gázpedállal pedig a sebességet, a gép pedig megoldja, hogy pontosan úgy történjen. Ha pedig nagyobb gázt adok, akkor éppen annyira rebben meg a feneke, hogy egy pillanatra elhitesse velem, hogy ez egy idézet Walter Röhrltől.
Szédítően stabil és kegyetlenül gyors az RS 6, a kormányzása pontos és éppen annyi mechanikai érzet szivárog át a rengeteg rétegen, amennyi a magabiztos őrülethez kell. 22 colos felnijei mögött tízdugattyús monoblock nyergek szorongatják az elöl 440 milliméter átmérőjű karbon-kerámia tárcsákat, a hátsó féktárcsák 370 milliméteresek. Minden mozzanata határozott, minden reakciója tökéletesen kiszámított. Az egész autó egy szexi sportkombi formájú technológiai erődemonstráció, melyen minden millimétere azért ilyen, hogy vezetni legyen fantasztikus, de sosem audisan steril. Ettől olyan mágikus az Audi RS 6 Avant Performance.
Ez is érdekelhet:
- őrületes a formaterv
- zseniális a biturbó V8-as
- mesteri a quattro összkerékhajtás
- szédítően gyors
- nagy tempónál is rendíthetetlenül stabil
- nagyszerű utazóautó
- élmény vezetni
- túl sok kijelző az utastérben
- rémesek az utastéri zongoralakk betétek




















