Nyolchengeres motorral itt vannak minden idők legjobban vezethető és legerősebb Porsche luxuslimuzinjai. A vezetés örömét a Panamera GTS garantálja, a szédítő gyorsulást pedig a konnektorról tölthető Panamera Turbo S E-Hybrid.

Központi anyás felnikkel, hatalmas légbeömlőkkel és aktív aerodinamikával egyértelműen a nagy tempójú és élvezetes autózásra hangolták a Porsche Panamerát, és ez különösen igaz a legerősebb változatokra, melyekben a nyolchengeres turbómotor kapta a főszerepet.

7 perc 24,172 másodperc alatt zavarta körbe Lars Kern a Panamera Turbo S E-Hybridet a 20,8 kilométer hosszan kanyargó Nürburgringen.

Rövid változatában is több mint 5 méter hosszú a Porsche Panamera, a 4,0 literes, bitrubó V8-as motorral és plug-in hibrid hajtással megpakolt Turbo S E-Hyibrid pedig alulról karcolja a 2,5 tonnát. Ennek ellenére képes 2,9 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/órás sebességre ugrani, a kétszázas sprintet pedig 6,5 másodperc alatt hozza, végsebessége 325 km/óra. Ez messze nem az az unalmas hibrid.

Karbon csomag és versenypályán ideálisan tapadó kerekek is rendelhetőek hozzá, de a mindennapokban sokkal hasznosabb, hogy a 25,9 kWh-s akkumulátorral nagyjából 90 kilométert képes megtenni helyi emissziómentesen. 11 kW-os töltővel a teljesen lemerült akkumulátort kevesebb mint 40 perc alatt lehet száz százalékra tölteni.

Mindkét Panamerában a 4,0 literes, biturbó V8-as motor továbbfejlesztett változata van, hozzá nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltó és összkerékhajtás csatlakozik. A V8-as ebben a formájában már felkészült az Euro 7 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésére.

Nem sok kérdést hagy a legizmosabb Panamera, 599 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal a Turbo S E-Hybrid benzinmotorja önmagában is elképesztően erős, de ehhez jön még a váltóházba integrált 190 lovas és 450 Nm nyomatékú villanymotor. A rendszerteljesítmény 782 lóerő, a maximális nyomaték pedig kereken 1000 Nm.

Ha nem a számok, hanem a vezetési élmény a fontos, akkor nincs jobb luxuslimuzin a Panamera GTS-nél.

Ez sem könnyű, viszont 2,2 tonnája ellenére a Porsche Panamera GTS képes úgy mozogni, mint egy igazi sportautó. A Porsche mágikus futóművét csak a konnektorról tölthető hibrid modellekbe szerelik, de a GTS is minden olyan műszaki csemegét tud, ami messze minden más elé helyezi a sportos limuzinok között. Opcionálisan karbon-kerámia fékek (PCCB) lassítják, elektronikusan vezérelt differenciálműve húz rá a kanyarra, aktív kanyarstabilizátorok csökkentik minimálisra a karosszéria mozgását, 10 milliméterrel ültetett sportfutóműve van, kétkamrás légrugókkal.

Ellentétben a megújult Porsche 911-essel, a Panamera GTS nem lett hibrid, itt a 4,0 literes, biturbó V8-as motor 500 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 660 Nm nyomatéka van. Ezzel 3,8 másodperc alatt futja a 100-as sprintet, 14,6 másodperc kell neki, hogy elérje a 200-as osztást, a végsebessége pedig 302 km/óra. Mivel a Panamera GTS-hez alapfelszereltségként jár a Sport Chrono csomag, ezért az ütős rajtolások garantáltak.

Ez is érdekelhet:

290-nel is száguldhat a plug-in hibrid Porsche Panamera

Egy feltöltéssel kibír több mint 90 kilométert városban.

Hadat üzen a fizikának az új Porsche Panamera

Futóműve egy igazi varázslat, az utastere pedig tömény luxus.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés