Nyolchengeres motorral itt vannak minden idők legjobban vezethető és legerősebb Porsche luxuslimuzinjai. A vezetés örömét a Panamera GTS garantálja, a szédítő gyorsulást pedig a konnektorról tölthető Panamera Turbo S E-Hybrid.

Központi anyás felnikkel, hatalmas légbeömlőkkel és aktív aerodinamikával egyértelműen a nagy tempójú és élvezetes autózásra hangolták a Porsche Panamerát, és ez különösen igaz a legerősebb változatokra, melyekben a nyolchengeres turbómotor kapta a főszerepet.

7 perc 24,172 másodperc alatt zavarta körbe Lars Kern a Panamera Turbo S E-Hybridet a 20,8 kilométer hosszan kanyargó Nürburgringen.

Rövid változatában is több mint 5 méter hosszú a Porsche Panamera, a 4,0 literes, bitrubó V8-as motorral és plug-in hibrid hajtással megpakolt Turbo S E-Hyibrid pedig alulról karcolja a 2,5 tonnát. Ennek ellenére képes 2,9 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/órás sebességre ugrani, a kétszázas sprintet pedig 6,5 másodperc alatt hozza, végsebessége 325 km/óra. Ez messze nem az az unalmas hibrid.

Karbon csomag és versenypályán ideálisan tapadó kerekek is rendelhetőek hozzá, de a mindennapokban sokkal hasznosabb, hogy a 25,9 kWh-s akkumulátorral nagyjából 90 kilométert képes megtenni helyi emissziómentesen. 11 kW-os töltővel a teljesen lemerült akkumulátort kevesebb mint 40 perc alatt lehet száz százalékra tölteni.

Mindkét Panamerában a 4,0 literes, biturbó V8-as motor továbbfejlesztett változata van, hozzá nyolcfokozatú, duplakuplungos automata váltó és összkerékhajtás csatlakozik. A V8-as ebben a formájában már felkészült az Euro 7 károsanyag-kibocsátási norma bevezetésére.

Nem sok kérdést hagy a legizmosabb Panamera, 599 lóerővel és 800 Nm nyomatékkal a Turbo S E-Hybrid benzinmotorja önmagában is elképesztően erős, de ehhez jön még a váltóházba integrált 190 lovas és 450 Nm nyomatékú villanymotor. A rendszerteljesítmény 782 lóerő, a maximális nyomaték pedig kereken 1000 Nm.

Ha nem a számok, hanem a vezetési élmény a fontos, akkor nincs jobb luxuslimuzin a Panamera GTS-nél.

Ez sem könnyű, viszont 2,2 tonnája ellenére a Porsche Panamera GTS képes úgy mozogni, mint egy igazi sportautó. A Porsche mágikus futóművét csak a konnektorról tölthető hibrid modellekbe szerelik, de a GTS is minden olyan műszaki csemegét tud, ami messze minden más elé helyezi a sportos limuzinok között. Opcionálisan karbon-kerámia fékek (PCCB) lassítják, elektronikusan vezérelt differenciálműve húz rá a kanyarra, aktív kanyarstabilizátorok csökkentik minimálisra a karosszéria mozgását, 10 milliméterrel ültetett sportfutóműve van, kétkamrás légrugókkal.

Ellentétben a megújult Porsche 911-essel, a Panamera GTS nem lett hibrid, itt a 4,0 literes, biturbó V8-as motor 500 lóerőt ad le 6500-as fordulaton és 660 Nm nyomatéka van. Ezzel 3,8 másodperc alatt futja a 100-as sprintet, 14,6 másodperc kell neki, hogy elérje a 200-as osztást, a végsebessége pedig 302 km/óra. Mivel a Panamera GTS-hez alapfelszereltségként jár a Sport Chrono csomag, ezért az ütős rajtolások garantáltak.

Ez is érdekelhet:

290-nel is száguldhat a plug-in hibrid Porsche Panamera

Egy feltöltéssel kibír több mint 90 kilométert városban.

Hadat üzen a fizikának az új Porsche Panamera

Futóműve egy igazi varázslat, az utastere pedig tömény luxus.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában