Nem vette el az Audi kedvét, hogy nem aratott sikert az idei Dakar-ralin, mert jövőre is nekifutnak a sivatagi futamnak. Most megmutatták, hogyan fejlesztették ehhez tovább az RS Q e-tront.

Az Audi meglepetésre egy hibrid hajtású homokfutóval állt rajthoz az idei Dakar-ralin, de a várakozásokkal ellentétben a futam már nem sikerült annyira jól, a csapat legjobb eredménye Matthias Ekström kilencedik helye lett. Nemrég az Audi bejelentette, hogy beszáll a Formula–1-be, de előtte még megnyernék a Dakart, amihez bemutatták a jövő évi gépet.

Az új RS Q e-tron első ránézésre nem sokban különbözik az idei versenyautótól,

pedig az Audi szerint az E2-es változat minden karosszériaeleme új, a változásokat a légellenállás csökkenése és a könnyebb szerelhetőség is indokolta. Az Audinál csökkentették a tömeget, egyszerűbben cserélhető kerekeket és energiatakarékosabb légkondicionálót szereltek be.

Az új és a korábbi modell látszólag egyforma, pedig sok mindenben különböznek

A hajtásláncról nem esett szó, ezért csak feltételezhetjük, hogy az RS Q e-tron megtartotta az elődjéből ismerős rendszert, ahol 680 lóerős elektromotor hajtja a kerekeket, és a DTM-ből ismerős benzinmotor tölti hozzá az akkumulátorokat. Az autót már a Dakar előtt kipróbálják, idén októberben a Marokkó-ralin derül ki, mennyire lett ütőképes.

Ez is érdekelhet:

Az Audi ezzel a terepjáróval indul a következő Dakar-ralin

680 lóerős hibrid prototípus az RS Q e-tron.

Látványos képeken a szaúdi Dakar-rali, ahol a Toyota legyőzte az Audit

Az elektromos Audival nem tudtak a V6-os Toyota fölé kerekedni.

Bámulatosan mutat a Forma–1-es autón az Audi festése

Ha nem is ebben a formában válik valóra, mégis jó látni egy F1-es autót az Audi színeiben.

És ezt olvastad már?
Igazi atomvillanás a Mercedes-AMG S 63