Rengeteg útja van annak, hogy az elektromos hajtás beférkőzzön a veteránok világába, de ez az 1968-as Austin Mini nem egy friss átalakítás, hanem egy igazi öreg villanyautó.

Zöldes karosszériája messze nem tökéletes állapotú, vannak rajta karcok és horpadások is, ráadásul gyanúsan ül a picike kerekein. Ez azért van, mert nem a szokásos négyhengeres van benne, hanem az akkumulátorok és villanymotor súlya nyomja az apró autót.

Gépházteteje alatt nem a váltóval összenőtt négyhengeres motor és az oldalra szorított hűtő van, hanem az elektromos hajtás elemei, de a csomagteret is maradéktalanul kitölti a technika. Az elektromos Mini ötlete Maurice Bonafous mérnöktől származik és a francia British Leyland készítette a Varta együttműködésével. Tízórás töltés után nagyjából 1 órányi működésre képes, ami nem igazán sok, viszont akár 80 km/órás sebességgel is tud menni.

Mostanra sok cég kínál elektromossá alakított veteránokat, de ez a Mini nagyon távol esik attól a technikai színvonaltól, amiket a mai villanyautók tudnak. Összehasonlításképpen az új elektromos MINI Cooper E már 184 lóerős és akár 300 kilométert is elmegy egy feltöltéssel, ami nem tart tovább 30 percnél.

Ez is érdekelhet:

Stílusos elektromos autót építettek a klasszikus Miniből

Ha jobban bejön a régi Mini stílusa, de már elektromos autót szeretnél.

Egy korszakot zár le ez a 2001-es Mini Cooper S

Egyszerre régi és modern ez a Mini.

A Tesla motorja hajtja ezt az elektromosra alakított Minit

Lehet vele meglepetést okozni, az biztos.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés