Rengeteg útja van annak, hogy az elektromos hajtás beférkőzzön a veteránok világába, de ez az 1968-as Austin Mini nem egy friss átalakítás, hanem egy igazi öreg villanyautó.

Zöldes karosszériája messze nem tökéletes állapotú, vannak rajta karcok és horpadások is, ráadásul gyanúsan ül a picike kerekein. Ez azért van, mert nem a szokásos négyhengeres van benne, hanem az akkumulátorok és villanymotor súlya nyomja az apró autót.

Gépházteteje alatt nem a váltóval összenőtt négyhengeres motor és az oldalra szorított hűtő van, hanem az elektromos hajtás elemei, de a csomagteret is maradéktalanul kitölti a technika. Az elektromos Mini ötlete Maurice Bonafous mérnöktől származik és a francia British Leyland készítette a Varta együttműködésével. Tízórás töltés után nagyjából 1 órányi működésre képes, ami nem igazán sok, viszont akár 80 km/órás sebességgel is tud menni.

Mostanra sok cég kínál elektromossá alakított veteránokat, de ez a Mini nagyon távol esik attól a technikai színvonaltól, amiket a mai villanyautók tudnak. Összehasonlításképpen az új elektromos MINI Cooper E már 184 lóerős és akár 300 kilométert is elmegy egy feltöltéssel, ami nem tart tovább 30 percnél.

Ez is érdekelhet:

Stílusos elektromos autót építettek a klasszikus Miniből

Ha jobban bejön a régi Mini stílusa, de már elektromos autót szeretnél.

Egy korszakot zár le ez a 2001-es Mini Cooper S

Egyszerre régi és modern ez a Mini.

A Tesla motorja hajtja ezt az elektromosra alakított Minit

Lehet vele meglepetést okozni, az biztos.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

WhatsApp-üzenetek miatt kerülhet komoly bajba az F1 az Andretti-ügyben

Hogyan lehet egy veterán autónak tökéletes fényezése? Így

Egy csepp aerodinamika – 40 éves az Opel Kadett E

További cikkeink a témában