Remek helykihasználású és takarékos kisautónak született az eredeti Mini, melyből mostanra népszerű veterán és modern stílusikon lett. Ez itt az eredeti Mini Cooper S legutolsó darabja.

1959. augusztus 26-án mutatta be a British Motor Corporation az eredeti Minit, mely nagyszerű megoldás volt a szuezi olajválság miatt egekbe szökő üzemanyagárakra. Ebben a helyzetben sokaknak volt szüksége egy remek helykihasználású és takarékos autóra, mely az alapvető mobilitást biztosítja. Távolról sem annyira puritán a 2001-es Mini Cooper S, melynek utolsó limitált szériából csak ötven darab készült.

Minden klasszikus Mini Cooper S közül ez itt a legutolsó, az ötvenedik darab, és tökéletes állapotban van.

Több mint négy évtized alatt közel 5,3 millió darab készült belőle, majd átvette helyét a teljes egészében BMW szárnyai alatt fejlesztett modell, ami már a csupa nagybetűvel írt MINI. Ez a Brooklands green fényezésű autó egy korszakot zárt le, amikor 2001. április 25-én gördült ki a Rover gyárból. Gépháztetején fehér csíkok harmonizálnak a szintén fehér tetővel, az ablakokon keresztül pedig megvillan a merész vörös bőrbelső.

Amíg korábban a pőre lemezfelületek uralkodtak a Mini utasterében, addig ez a kései Cooper S tele van bőrrel és dekorbetétekkel, különösen jól mutatnak benne a retró számlapos műszerek, amik érdekes kontrasztban vannak a modern rádióval. 1,3 literes, négyhengeres motorja 90 lóerős, ami nem tűnik soknak, de a Mini Cooper S csak 700 kilogramm.

Ez is érdekelhet:

Így lett szükségautóból divatcikk a MINI Cooper

Vegyük át gyorsan, hogyan lett a Miniből MINI.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában