Háromszor is meg kellett szakítani az Ausztrál Nagydíjat, amit a mezőny végül a biztonsági autó mögött fejezett be.

Kettős arcát mutatta a Red Bull az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, ugyanis míg Max Verstappen megszerezte a pole pozíciót, addig csapattársa, Sergio Pérez az utolsó helyről, pontosabban a bokszutcából indulhatott. Eközben a Mercedes erőn felül teljesítve hozta el a második és a harmadik rajtkockát:

Egészen eseménydúsan indult a melbourne-i futam: a rajtot követően mindkét Mercedes-pilóta elment Verstappen mellett, majd még az első tíz körben két biztonsági autós fázis is bolondította versenyt Leclerc, illetve Albon kicsúszása miatt – mivel utóbbi esetnél túl sok törmelék került pályára, piros zászlóval megszakították a versenyt:

Ekkor Hamilton, Verstappen és Alonso volt az első hármas, ugyanis még a második biztonsági autós fázis alatt Russell és Sainz is kiment egy ingyen kerékcserére, ám a stratégiai előnyük odalett, mivel a piros zászló alatt mindenki büntetlenül cserélhet kereket – a brit az élről a hetedik helyre, a spanyol pedig a negyedikről a tizenegyedikre esett vissza.

A verseny kevesebb mint tíz perc múlva állórajttal folytatódott, Verstappen pedig két körön belül az élre állt (bár a holland pole-ból indult, ekkor vezette először a futamot) – kihasználva a Red Bull tempóelőnyét csont nélkül ment el Hamilton mellett:

 

Russell balszerencséje a 18. körben folytatódott: kigyulladt az autója, így kénytelen volt félreállni és feladni a versenyt. Ezzel szemben Sainznak nagyon jól ment a kármentés a balszerencsésen időzített kerékcsere után: a 25. körre már negyedik pozícióig küzdötte vissza magát.

Négy körrel a vége előtt Magnussen eltalálta a falat, defektet kapott, a gumija lerepült, ez pedig előbb biztonsági autós fázist, majd újabb piros zászlós megszakítást hozott. Ez azt is jelentette, hogy nem az SC mögött fejeződik be a futam, hanem lesz versenyzés, lesz egy amolyan mini sprintfutam, vagyis egy jó rajttal az élen állók közül bárki megnyerheti a versenyt.

Az állórajt után Verstappen megtartotta a vezetést, mögötte azonban káosz uralkodott el, többen is összeütköztek, és ismét piros zászlóval szakították meg a versenyt – Pérez kicsúszott, Sainz Alonsót, Gasly pedig a csapattársa Ocont ütötte ki, és Sargeant, De Vries és Stroll is a kavicságyban kötött ki:

A versenyirányítás hamar közölte, hogy nincs vége a futamnak és a mezőny negyedik alkalommal is nekivág a versenynek. Ez gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a pilóták a biztonsági autó mögött tettek egy kört abban a sorrendben, ahogy a baleset előtt álltak, természetesen a kiesett autók nélkül.

A versenyt így Verstappen nyerte, Hamilton és Alonso előtt.

Bár Sainz negyedikként ért célba, de ötmásodperces időbüntetést kapott Alonsóval való ütközése miatt, így csúszott vissza a 12. helyre, vagyis a Ferrari nullázott Melbourne-ben, ahogy az Alpine is. A másik oldalon ott van a McLarenc újonca, Piastri, aki megszerezte F1-es pályafutása első pontjait, ráadásul mindezt hazai pályán ünnepelhette meg.

A szezon négy hét múlva a sprinthétvégés Azeri Nagydíjjal folytatódik.

(Fotó: Formula1.com, nyitókép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Egy olyan csapattal bővülhet az F1, amit nők és férfiak egyenlő arányban alkotnának, beleértve a pilótafelállást is

A nemi szempontból teljesen egyenlő F1-es csapat állítólag szaúd-arábiai támogatással csatlakozna.

Névváltással próbálja meg kompenzálni az eredménytelenséget az egyik F1-es csapat

Nem jönnek az eredmények, így pedig igencsak költségessé vált az istálló üzemeltetése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés