Háromszor is meg kellett szakítani az Ausztrál Nagydíjat, amit a mezőny végül a biztonsági autó mögött fejezett be.

Kettős arcát mutatta a Red Bull az Ausztrál Nagydíj időmérőjén, ugyanis míg Max Verstappen megszerezte a pole pozíciót, addig csapattársa, Sergio Pérez az utolsó helyről, pontosabban a bokszutcából indulhatott. Eközben a Mercedes erőn felül teljesítve hozta el a második és a harmadik rajtkockát:

Egészen eseménydúsan indult a melbourne-i futam: a rajtot követően mindkét Mercedes-pilóta elment Verstappen mellett, majd még az első tíz körben két biztonsági autós fázis is bolondította versenyt Leclerc, illetve Albon kicsúszása miatt – mivel utóbbi esetnél túl sok törmelék került pályára, piros zászlóval megszakították a versenyt:

Ekkor Hamilton, Verstappen és Alonso volt az első hármas, ugyanis még a második biztonsági autós fázis alatt Russell és Sainz is kiment egy ingyen kerékcserére, ám a stratégiai előnyük odalett, mivel a piros zászló alatt mindenki büntetlenül cserélhet kereket – a brit az élről a hetedik helyre, a spanyol pedig a negyedikről a tizenegyedikre esett vissza.

A verseny kevesebb mint tíz perc múlva állórajttal folytatódott, Verstappen pedig két körön belül az élre állt (bár a holland pole-ból indult, ekkor vezette először a futamot) – kihasználva a Red Bull tempóelőnyét csont nélkül ment el Hamilton mellett:

 

Russell balszerencséje a 18. körben folytatódott: kigyulladt az autója, így kénytelen volt félreállni és feladni a versenyt. Ezzel szemben Sainznak nagyon jól ment a kármentés a balszerencsésen időzített kerékcsere után: a 25. körre már negyedik pozícióig küzdötte vissza magát.

Négy körrel a vége előtt Magnussen eltalálta a falat, defektet kapott, a gumija lerepült, ez pedig előbb biztonsági autós fázist, majd újabb piros zászlós megszakítást hozott. Ez azt is jelentette, hogy nem az SC mögött fejeződik be a futam, hanem lesz versenyzés, lesz egy amolyan mini sprintfutam, vagyis egy jó rajttal az élen állók közül bárki megnyerheti a versenyt.

Az állórajt után Verstappen megtartotta a vezetést, mögötte azonban káosz uralkodott el, többen is összeütköztek, és ismét piros zászlóval szakították meg a versenyt – Pérez kicsúszott, Sainz Alonsót, Gasly pedig a csapattársa Ocont ütötte ki, és Sargeant, De Vries és Stroll is a kavicságyban kötött ki:

A versenyirányítás hamar közölte, hogy nincs vége a futamnak és a mezőny negyedik alkalommal is nekivág a versenynek. Ez gyakorlatban úgy nézett ki, hogy a pilóták a biztonsági autó mögött tettek egy kört abban a sorrendben, ahogy a baleset előtt álltak, természetesen a kiesett autók nélkül.

A versenyt így Verstappen nyerte, Hamilton és Alonso előtt.

Bár Sainz negyedikként ért célba, de ötmásodperces időbüntetést kapott Alonsóval való ütközése miatt, így csúszott vissza a 12. helyre, vagyis a Ferrari nullázott Melbourne-ben, ahogy az Alpine is. A másik oldalon ott van a McLarenc újonca, Piastri, aki megszerezte F1-es pályafutása első pontjait, ráadásul mindezt hazai pályán ünnepelhette meg.

A szezon négy hét múlva a sprinthétvégés Azeri Nagydíjjal folytatódik.

(Fotó: Formula1.com, nyitókép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Egy olyan csapattal bővülhet az F1, amit nők és férfiak egyenlő arányban alkotnának, beleértve a pilótafelállást is

A nemi szempontból teljesen egyenlő F1-es csapat állítólag szaúd-arábiai támogatással csatlakozna.

Névváltással próbálja meg kompenzálni az eredménytelenséget az egyik F1-es csapat

Nem jönnek az eredmények, így pedig igencsak költségessé vált az istálló üzemeltetése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ricciardo teljesítménye mellett eltörpül Verstappen pole pozíciója a miami sprintkvalifikáción

Le sem tagadhatná, hogy a Tesla riválisának készült ez a kínai autó

További cikkeink a témában