Minden eddigi elektromos szupersportautónál is gyorsabb a Pininfarina Battista, ami döbbenetes számaival egészen új szintre emeli a gyártók közötti versengést a helyi emissziótól mentes jövőben.
Soha korábban nem készült olyan erős autó Olaszországban, mint a Pininfarina Battista, mely ezzel lekörözi az olyan nagymúltú gyártókat, mint az Alfa Romeo, a Ferrari vagy a Maserati. Teljesen másik dimenzióban játszik a Battista, amit világosan kifejez az is, hogy csak 150 darab készül belőle Cambianóban.
Egészen biztos, hogy hamar elkapkodják mindet, a helyi adóterhek nélkül 2,2 millió dolláros ár ellenére is.
Nem csak a műszaki adatokkal igyekszik lenyűgözni a Pininfarina, hanem a kidolgozás minőségével is, mely olasz luxusmárkákhoz mérhető. Minden autón nagyjából 1250 munkaórát dolgoznak és összesen 128 millió lehetséges belső kombinációból választhatja ki a kedves vevő az elképzeléseihez passzolót.
Legtöbb esetben az elektromos hajtású autó csendessége előny, ám a szupersportautók műfejaben azért sokszor a lelkesítő motorhang legalább annyira fontos, ezért a Battistában öt különböző hangzás választható az egyszerű Purától, a Calma, Energica, Furiosán át egészen a Valore-ig. 120 kWh akkumulátora van, a kerekeket pedig négy villanymotor hajtja. Egyetlen feltöltéssel a WLTP szabvány szerint 476 kilométert képes megtenni, a valósághoz közelebb álló amerikai EPA alapján 300 mérföldet (483 km-t).
1900 lóerős maximális rendszerteljesítménye és 2340 Nm nyomatéka bőven túltesz a Bugatti Chironon is.
Dubaiban azt is megmutatták, hogy a Battista mindennél gyorsabb az elektromos autók között. Álló helyzetből 60 mérföld/órás sebességre (97 km/óra) 1,79 másodperc alatt gyorsul, a mifelénk népszerűbb referenciának számító 100-as sprintet pedig 1,86 másodperc alatt zavarja le.
Amennyiben a 200 km/órás sebesség a cél, elég csak 4,75 másodpercig nyomni a gázpedált, tehát annyi idő alatt éri el a 200-at, mint egy hátsókerekes BMW M240i a 100-at. Világrekord a féktávja is, 100-ról 31 méter alatt áll meg.
Ez is érdekelhet: