Ross Brawn szerint éppen egy tipikus Forma–1-es sztorit látunk a Mercedes innovációja kapcsán.
Érdekes újítással állt elő a Mercedes az új idényre, Lewis Hamilton kormánya előre, illetve hátrafelé történő mozgatásával képes volt az első kerekek állását változtatni menet közben, amivel az autó dőlésszögét és a légellenállás mértékét tudta befolyásolni.
Az F1 mezőnye természetesen felhördült a DAS (dual-axis steering = kettős tengelyű kormányzás) elnevezésű fejlesztés miatt, ám az FIA kivizsgálta azt, és szabályosnak ítélte meg – igaz, jövőre már tiltott lesz a használata.
Ettől a dolog még mindig nagyon fáj a többi csapatnak – talán irigyek? –, ám az F1-et, egészen pontosan a sorozat sportigazgatóját, Ross Brawnt lenyűgözte az innováció, ugyanakkor az istállók reakciói egyáltalán nem lepték meg:
„Nem különösebben foglalkoztam vele, csak távolról követtem az eseményeket kissé lenyűgözve, de ez egy klasszikus Forma–1-es sztori. Valaki előáll egy új fejlesztéssel, amiről valakik azt gondolják, hogy szabályos a használata, valakik pedig váltig állítják, hogy nem engedélyezett megoldás. Mindig ez történik.”
Brawn szerint a DAS igazi tesztje majd a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon lesz – a Red Bull mindenesetre azért kiszámolta, mennyi időt csalt el a Mercedes rejtélyes trükközésével:
(Forrás: Eurosport, fotó: Getty Images)