Visszatérnek az alapokhoz.

Az FIA-nál már egy ideje dolgoznak azon, hogy megoldást találjanak azokra az esetekre, amikor a vizessé vált pálya miatt drasztikusan csökkennek a látási viszonyok, ami egyébként veszélyesebb, mint az ilyen körülmények között fellépő tapadáscsökkenés.

A hónap elején a Ferrari saját, mesterségesen vizessé tett fioranói tesztpályáján tesztelte az FIA-val közösen fejlesztett, a kerekeket a korábbinál jobban, szinte teljesen egészen befedő karbon sárvédőket. Ezek nemcsak kifejezetten ronda megjelenést adtak az F1-es Ferrarinak, de az elemzett adatok alapján az is bebizonyosodott, a feladatukat sem látják el kellő hatékonysággal.

Az FIA végül úgy döntött, hogy megbukott a komplett sárvédő elgondolás, ezért ejti az ötletet – erről a szövetség együléses szakágakért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis beszélt:

„Bár ezeknek a sárvédőknek van némi hatásuk, nem elég jelentősek ahhoz, hogy ezt a megoldást válasszuk.”

A nagy mennyiségű permetfelverődés kialakulásának két fő tényezője van: az egyik az, hogy mennyi vizet szív fel a diffúzor a talajról, a másik pedig a kerekekről származik. Miután azonban a sárvédők nem bizonyultak hatásos megoldásnak, ezért Tombazis szerint visszatértnek az alapokhoz, hogy megtalálják azt a konstrukciót, ami lehetővé teszi a zavartalan versenyzést az esős időjárási körülmények között is.

(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Egy merőben váratlan helyre igazolhat Sainz

Vadnak tűnik ez a forgatókönyv, de logikus választás lenne Carlos Sainz Jr. részéről.

Sergio Pérez kikosarazta a Red Bull ajánlatát

Visszaült a nyeregbe Sergio Pérez?

Egy ajtó máris bezárult Carlos Sainz előtt?

Papíron még így is maradt opciója Carlos Sainznak.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még a Ford Mustang GTD is lehet durvább!

Egyszerre új és régi az ötajtós MINI Cooper

A világ leggyorsabb elektromos autója annál is gyorsabb, mint gondolnád

További cikkeink a témában