Visszatérnek az alapokhoz.
Az FIA-nál már egy ideje dolgoznak azon, hogy megoldást találjanak azokra az esetekre, amikor a vizessé vált pálya miatt drasztikusan csökkennek a látási viszonyok, ami egyébként veszélyesebb, mint az ilyen körülmények között fellépő tapadáscsökkenés.
A hónap elején a Ferrari saját, mesterségesen vizessé tett fioranói tesztpályáján tesztelte az FIA-val közösen fejlesztett, a kerekeket a korábbinál jobban, szinte teljesen egészen befedő karbon sárvédőket. Ezek nemcsak kifejezetten ronda megjelenést adtak az F1-es Ferrarinak, de az elemzett adatok alapján az is bebizonyosodott, a feladatukat sem látják el kellő hatékonysággal.
Az FIA végül úgy döntött, hogy megbukott a komplett sárvédő elgondolás, ezért ejti az ötletet – erről a szövetség együléses szakágakért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis beszélt:
„Bár ezeknek a sárvédőknek van némi hatásuk, nem elég jelentősek ahhoz, hogy ezt a megoldást válasszuk.”
A nagy mennyiségű permetfelverődés kialakulásának két fő tényezője van: az egyik az, hogy mennyi vizet szív fel a diffúzor a talajról, a másik pedig a kerekekről származik. Miután azonban a sárvédők nem bizonyultak hatásos megoldásnak, ezért Tombazis szerint visszatértnek az alapokhoz, hogy megtalálják azt a konstrukciót, ami lehetővé teszi a zavartalan versenyzést az esős időjárási körülmények között is.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: