A Lexus az utolsók közt tartott hátsókerék-hajtású szedánt a középkategóriában, de az IS alaposan átdolgozott változata nálunk már nem lesz kapható.
1999 óta van középkategóriás autója a Lexusnak, a hátsókerék-hajtású IS, amit olyan riválisok ellen szántak, mint az Audi A4, a BMW 3-as sorozata és a Mercedes-Benz C-osztály. A jelenlegi, harmadik generációja 2013-ban jelent meg, és ez az utolsó, amit megkaphattunk, mert a most bemutatott, alaposan átdolgozott modellt már nem hozzák Európába.
A Lexus nem egy vadonatúj modellt tervezett, hanem alaposan átdolgozta az eddigit,
ezért a karosszéria eltalált arányai maradtak, de megosztó helyett egységesebb lett, és még mindig nagyon feltűnő a dizájn. Újak a fényszórók, a hatalmas orsó alakú hűtőmaszk, a 19 colos kerekek és a fénycsíkkal összekötött széles hátsó lámpák is.
A 4,71 méter hosszú IS-ben a műszerfalat is modernizálták, középre egy 10,3 colos érintőképernyő került,
ami Android Auto és Apple CarPlay okostelefon-tükrözésre is képes, és a Lexus szokásához híven az ülések közt lévő érintőpaddal is kezelhető. Az F-Sportban a műszeregység közepén van egy vetített számlap, ami motorosan mozgatható.
Európában már csak hibridként lehetett kapni az autót, de mivel nálunk úgysem forgalmazzák, ezért a hibridről ezúttal nem esett szó.
Az Egyesült Államokban a kétliteres, 244 lóerős turbós négyhengeres a belépőmodell, ezt követi a 3,5 literes, 264 lóerős V6-os összkerékhajtással, a csúcsmodell a 3 literes V6-os 315 lóerővel, ami hátsó- és összkerékhajtással is kapható.
A Lexus nem most kezdett hozzá a modellkínálat átalakításához,
hiszen már korábban kiderült, hogy a kompakt CT-nek sem lesz utódja, helyette a vagány crossover UX-et kínálja a márka, majd a felsőkategóriás, hátsókerék-hajtású GS helyére az amerikai piacról a hasonló méretű ES érkezett, most pedig az IS-nek is búcsút inthetünk.