A BAC egyelőre kitart a benzinmotor mellett, ezért az együléses Mono legújabb kiadása is pörgős szívómotort kapott. Első pillantásra nem látszik rajta, de a liverpooli aszfalttorpedót szinte teljesen áttervezték.
A liverpooli Briggs Automotive Company egyetlen terméke az együléses Mono, amelyet 2011-ben mutattak be, és az eltelt évek alatt folyamatosan fejlesztettek rajta. Az első modell a Cosworth által felkészített 2,3 literes Ford-motort kapott, és mivel 280 lóerős teljesítményéhez csak 540 kilogrammos tömeg társult, egészen félelmetesen ment.
A BAC eddig több mint százötven példányt gyártott a Monóból, és Magyarországon arról a legismertebb, hogy az egyiket éppen a Lánchíd alagútjában törték össze. Most jött el az ideje, hogy bemutassák a Mono legújabb változatát, amely csak első pillantásra ugyanolyan, mint az eddigi, valójában az alapoktól kezdve áttervezték.
Nem változott azonban a recept, a Mono továbbra is egy szuperkönnyű, minimalista pályagép, amit izmos motor hajt.
A motorja ezúttal 2,5 literes, négyhengeres szívómotor, 320 lóerős teljesítményre és 313 Nm nyomatékra képes, hozzá hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik, amely természetesen a hátsó kerekeket hajtja.
Az új Mono ezzel mindössze 2,7 másodperc alatt rajtol nulláról százra, egy tizeddel hamarabb, mint az elődje, pedig már az is észvesztő volt. A pályafutása alatt több díjat is elnyert, a Pagani Huayra mögött sokáig a második leggyorsabb volt a Top Gear pályáján, és 1 perc 54 másodperces köridővel a Hungaroringen is a BAC Mono tartja az utcai autók rekordját.
Ez is érdekelhet: