A régió egyik legnagyobb klasszikus járműveket felvonultató eseményévé vált a Balatonfüred Concours d’Elegance, amit ezen a hétvégén már nyolcadik alkalommal rendeznek meg. Mutatunk egy pár autót, amit érdemes megnézni a parti sétányon.

Minden évben ötven különleges és gyönyörű veterán és youngtimer jármű érkezik Balatonfüredre, hogy részt vehessen a Concours d’Elegance-on, azon a látványos seregszemlén, amelyen hagyományosan megválasztják a legszebbeket. Idén a legidősebb nevezett autó elmúlt száz éves, egy Citroën Type C 1922-ből, a legújabbak pedig a kilencvenes évek álomautói, mint az Alpina B10 Bi-Turbo, a BMW 850i vagy a Honda NSX, amelyek közül biztosan megtalálod a kedvencedet.

A BMW első modern roadstere, a Z1 (2,5 literes, 170 lóerős hathengeres) és a Bavarian Classics csodás M5 Touringja (3,8 literes, 340 lóerős hathengeres). A Z1-ből nyolcezer, az M5 Touringból a hatfokozatú váltóval csak 209 darab készült
III. Károly király első autója volt az MGC GT, ezt a '68-as példányt 2,9 literes, 131 lóerős hathengeres hajtja, mögötte egy nemrég elkészült Talbot Le Mans 1933-ból
Porsche 911 Turbo két generációja: a fekete a 930-as széria 1989-ből (3,3 literes, 300 lóerős), a piros a 993-as szériából való, 1996-ból (3,6 literes, 408 lóerős)

BMW-k minden mennyiségben

Az esemény főszponzora idén is a BMW Group Magyarország, és a bajor márkánál ezúttal is kitettek magukért, ami a standjukat illeti. Idén százéves a BMW motorkerékpáros részlege, ezért közel egy tucat új és klasszikus kétkerekűt lehet megnézni, míg a MINI az eredeti kabrió harmincadik évfordulójára hozta el az új Cabrio Seaside Edition kiadását. Magyarországon pedig itt láthatod először az új BMW XM és M3 Touring modelleket is.

Sportautók az Atlanti-óceán két oldaláról: 1957-es MG A roadster (1,5 literes, 68 lóerős) és 1968-as Chevrolet Camaro Convertible (5,4 literes, 210 lóerős)
Veteránok időrendben: a jellegzetes hűtőmaszkjáról felismerhető Edsel Corsair 1959-ből (5,9 literes, 303 lóerős V8-as), a sokunknak ismerős Škoda 1000 MB 1966-ból (1,0 literes, 45 lóerős) és a W123-as Mercedes-Benz 280 E 1979-ből (2,7 literes, 183 lóerős)
Két álomautó 1991-ből: az E34-es 5-ös BMW-ből készült Alpina B10 Bi-Turbo (3,5 literes, 360 lóerős) és az ikonikus Honda NSX (3,0 literes, 273 lóerős V6-os)

A balatonfüredi Concours d’Elegance az a hely, ahol a fakerekű veteránokat éppúgy megtalálod, mint a krómban fürdő csodákat és gyerekkorod álomautóit, ahol élvezheted a motorok hangját, és ha szerencséd van, a tulajok mesélnek kedvencükről. Mostanra már beálltak a városi parkolóházba az autók, de május 14-én vasárnap reggel ismét felsorakoznak a füredi Tagore sétányon, ahol 13 órakor bemutatják és díjazzák a legszebbeket, 15 órától pedig még egy díszkört tesznek az autók a városban.

Ez is érdekelhet:

III. Károly nem benzinvérű, de azért van egy pár jó autója

Az új brit uralkodó nem kimondottan autórajongó, de a kedvenc autóját ötven éve hajtja.

A tökéletes roadster kortalan – BMW Z8-sztori

Időtlen eleganciájával és kivételes vezetési élményével a Z8 egyre értékesebb klasszikus – ezért is volt hihetetlen élmény elvinni egy körre a Balaton-felvidéken.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hathengeres turbómotorral már Európában is helyet követel a Ram 1500

Bruno Sacco, a legszebb Mercedesek atyja

Nem fog több taxit gyártani a Mercedes, pedig évtizedekig profin csinálták

További cikkeink a témában