Jim Delwiche tízéves unokájára nézve azt kérdezte a kis Johan-Frank Dirickxtől, hogy milyen autót vegyen. Nem sokkal később szűkítette a kört, így már csak a Corvette és a Porsche közül kellett választania.

Johan nagyapja egészen addig főleg angol sportautókat vezetett, de mindennapi használatra valami praktikusabb autót keresett, mely nem csak az élményt adja meg, hanem bírja a szürke hétköznapokkal járó feladatokat is.

Jim unokája végül a Porschét választotta, mely aztán generációkon átívelő szenvedély lett.

Tágas térben, lámpákkal és a tetőablakokon át beáradó fénnyel megvilágított garázsban nagyjából 50 darab Porsche áll a belgiumi Antwerpenben. Az egyik falnál székek sorakoznak, mindnek egyedi mintázata van, melyek Porsche versenyautókat idéznek. Temérdek apróság fedezhető fel körbe a garázsban az autózáshoz kapcsolódó régi erekélytől a plafonról lógó színes csomagtérfedelekig.

Jim első Porschéja egy 2,0 literes 911 Targa S lett, amit aztán egy 2,2 literes 911 S követett, majd jött a 2,4 literes motorral szerelt 911 S. Aztán egy igazi különlegesség gurult a gyűjteménybe a sárga színű 911 Carrera RS 2.7-tel.

Amint Johan letette a jogosítványt, kezébe vehette az autók kulcsait és elvihette őket egy körre.

18 évesen már meg is vásárolta az első Porschéjét, egy használt 911 T-t, melynek állapota felújítást kívánt. A restaurálást azonban nem tudta finanszírozni, ezért végül kénytelen volt eladni az autót. Amíg közgazdasági tanulmányait végezte, addig nagyapja autóival cirkált a városban. Maradandó élmény volt neki a 930-as, ezért kettő is áll a garázsban az első 911 Turbóból.

Dirickx egyébként a kellemes patina híve. Szereti, ha egy autó jól karbantartott, de nem tagadja meg a korát, ezért kizárólag azokat az autókat restauráltatja tökéletesre, ami másképp nem nyújthatna élményt.

Harmincas éveiben vásárolt egy 964 Carrera RS-t a jellegzetes Rubystar színben, ami nagyapja Carrera RS 2.7-esére emlékeztette, hiszen ugyanúgy egy kikönnyített sportautó. A 964 Carrera RS-nek alumínium karosszériaelemei vannak és magnézium felnijei, a felesleges hangszigetelést és kényelmi extrákat pedig kidobták belőle. A Carrera 2-nél 150 kg-mal könnyebb autót 260 lóerős, 3,6 literes, hathengeres bokszermotor repíti.

Nagyapja RS-ét egyébként három évtizeddel később találta meg Barcelona közelében, az autó rettenetes állapotban volt.

Régi rendőrautó és versenygépek is állnak a garázsban, a gyűjtemény Szent Grálja viszont egyértelműen az 1967-es évjáratú 911 R, melyből csak 20 darab készült. Nem csak léghűtéses 911-esek, hanem az első vízhűtéses, 996-os generációból is áll itt egy 911 GT3 RS.

Mindent felülmúl a 2019-es Porsche 935-ös, mely a Moby Dick alapján készült 77 darabos limitált széria. A kifejezetten versenypályára szánt gép alapját a GT2 RS adja, motorja 700 lóerős és nem is kaphat rendszámot. Ezzel ugyan nem tud egy kört menni a városban Johan, mint régen nagyapja autóival, de azért ezen kívül is van miből válogatni.

Ez is érdekelhet:

80 évesen vette meg a nyolcvanadik Porschéjét

Minden nap másikat vehet elő a garázsból.

Százmilliárdos értékű autógyűjteményét mutatja meg Ralph Lauren

A legértékesebb klasszikus autócsodák pihennek a kollekciójában.

 

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában