Kabriózásban nincs feljebb ennél a Bentley-nél – Continental GT-menetpróba

A kabriózás eleve fényűző műfaj, és ha a nyitott tetős autók csúcsát keresed, akkor ne menj tovább ennél a Bentley-nél. A vadonatúj Continental GT vászontetős változata mindent megad, amit egy luxusautótól csak elvárhatsz. Kipróbáltuk a közel százmilliós luxuscirkálót.

A luxusmárkák közül nem mindnek van budapesti bemutatóterme, és ugyan megállja a helyét az érvelés, hogy aki a legdrágább modellek közül válogatna, úgyis gyakran jár Münchenben vagy Nizzában, és ott megrendelheti, azért mégis megvan a kényelme annak, hogy csak besétálsz a budapesti szalonba, kiválasztod a neked tetsző konfigurációt, és néhány hónap múlva ugyanott átveheted azt az autót, amire mindig is vágytál. A Bentley-nél a múlt év vége óta így működik.

Az idén éppen százéves márka az utóbbi időben a Volkswagen-csoporthoz tartozik, és éppen ezért tudott megújulni úgy, hogy megőrizte a patinás brand minden vonzerejét, de a legmodernebb csúcstechnikával felvértezve az újabb konkurensek mellé is oda lehet állni vele.

és a harmadik generációjánál járó Continental GT éppen ilyen autó.

Karcsúbb formájával, fényűzőbb utasterével és izmosabb motorjával a Continental GT a legjobb, amit a márka kínálhat, és lehet, hogy a kupéváltozata a szebbik, de a vászontetős kabrió a vonzóbb, mert abban tavasztól őszig még jobban kiélvezheted az életet.

Ha ránézel, azonnal megmondod róla, hogy ez a Continental GT,

de aztán feltűnik, hogy nem éppen úgy néz ki, ahogyan emlékeztél rá. A jellegzetes sziluettje megvan, akárcsak a méretes hűtőrács és a hangsúlyosan domborodó hátsó sárvédő, de az egész autó karcsúbb lett. A tengelytávját 135 mm-rel megnyújtották, újak a kristályszerűen ragyogó fényszórók is, de az ellipszis formájú hátsó lámpákról ismered fel a legkönnyebben az új modellt.

4,85 méter hosszú és közel két méter széles, úgyhogy hiába kétajtós, ezzel bárhol meg lehet jelenni, ahová luxusautóval illik menni. A legújabb modell karosszériája húsz százalékkal könnyebb lett, de még így is 2414 kilogrammot nyom. A kabrióhoz szükséges merevítések miatt 170-nel nehezebb a kupénál is, de így lesz olyan masszív, mintha egy tömbből faragták volna ki.

Egy Bentley konfigurálásában el lehet veszni,

az egész a színek, felnik és kárpitok kiválasztásával kezdődik, amiből szédítő a választék. A karosszériát 70-féle árnyalatban lehet rendelni, 15-féle kárpittal és nyolcféle fabetéttel, amit tapasztalt mesterek faragnak a Bentley gyárában, ezt láttuk is, amikor ott jártunk. Ehhez jön, hogy a vászontetőt hétféle színben lehet kérni, akár tweed mintával is, mint a képeken, ami jól illik ehhez a burgundi vörös fényezéshez.

A kerekek közül nincs kisebb 21 colosnál, de ha már válogatsz, akkor ne add alább a 22 colnál, nem fogod megbánni, ez a polírozott darab remekül illik a Continental GT-hez. A képeken látható autó egy First Edition, a bevezetést követően rendelhető limitált széria, amire a küszöb felirata és a műszerfal britzászlós mintája is utal.

A legfinomabb tapintású anyagok vesznek körbe, a bőrkárpitot rombuszmintás varrással díszítették, az ülések 20-féle irányban állíthatók, és persze szellőztetéssel és masszázsfunkcióval is ellátták, hogy szinte pihentebben szállj ki az út végén, mint ahogyan elindultál.

a hátsó ülésre dobott táskával és kabáttal. A csomagtartója papíron 235 literes, de emiatt sem kell aggódnod, pont annyi táska fér be, amennyi egy hétvégi kirándulásra szükséges, mást pedig úgysem ezzel szállítanál. Nem próbáltuk ki, de bolondság lenne, ha nem egy golfzsák után méretezték volna.

A belső tér egyébként a legmodernebb technikát rejti, és ezt szó szerint értjük.

A legnagyobb dobás ugyanis a középkonzol 12,3 colos, nagyfelbontású érintőképernyője, amit logikus menüvel és okostelefon-tükrözéssel is elláttak, és ha zavar a látványa, akkor beforgathatod a műszerfalba, mint James Bond a rendszámtábláját. A helyére egyszerű fabetét, vagy három klasszikus számlapos óra is kerülhet: egy hőmérő, egy iránytű és egy stopper.

A műszereket egy 12,3 colos képernyő vetíti eléd, színes head-up display is van, és minden olyan logika szerint működik, mint egy Audiban, a kormánykeréken lévő kapcsolókkal lapozhatsz a menükben. Talán ez az egyetlen részlet, ami nem egyedi a Bentley-ben, de minek találtak volna fel újra valamit, amit a németek egyszer már tökéletesre fejlesztettek?

ami természetesen 12 hengert kelt életre. A 6 literes W12-es TSI dupla turbóval 635 lóerőre képes, a legnagyobb nyomatéka 900 Nm, amit nyolcfokozatú duplakuplungos váltó továbbít mind a négy kerékhez. Már rendelhető az 542 lóerős biturbó V8-as is hozzá, de olyat máshol is kapsz, ha ránk hallgatsz, egy Bentley tizenkét hengerrel az igazi.

Egy Rollsban hiába akarjuk, nem tudunk fokozatot választani, és a kipufogó hangjától sem fog kirázni a hideg, de az a márka nem is arról szól. A Continental GT-t vezetni akarjuk, sokat és messzire, és közben jól érezni magunkat a kormány mögött, amihez hozzátartozik, hogy néha odalépünk neki.

3,8 másodperc alatt van százon, egy tizeddel több idő alatt, mint a kupé, ami semmiség, és a végsebesség ebben is 333 km/óra. A komfortos mellett sportos módot is választhatsz, amivel nemcsak gyorsabban lő ki, és határozottabban kapcsolgat, de a hangja is ércesebbé válik, úgy durrog-ropog, hogy arra megfordul az utca népe.

A Continental GT természetesen összkerékhajtású, de amennyire csak lehet, hátsókerekesként viselkedik az autó, és csak szükség esetén továbbítja a nyomatékot az első kerekekre.

A tökéletes útfekvésről légrugózás és aktív futómű gondoskodik, ami a 48 voltos hálózatról villámgyorsan működik.

A tető ekkor már nyitva van, hogy mi is élvezzük a hangját,

nem telt nagy erőfeszítésbe, az elektromos szerkezet 19 másodperc alatt hajtogatja össze a vásznat, és ehhez meg sem kell állni, 50 km/órás sebesség alatt menet közben is lehet villantani vele. A hátsó ülések helyére szélfogó hálót tehetsz, amivel még bőven autópálya-tempó felett is huzatmentes marad az utastér, és ha nincs nyári hőség, a fejtámaszokba épített nyakfűtés előzi meg a megfázást.

A Bentley kényelmes suhanásban is remekel, a légrugózása még a borzalmas útjainkat is kisimítja, csak a nagy kátyúkra kell figyelned, ha nem akarod, hogy csorbuljanak a felnik. A többrétegű vászontetővel mesésen csendes az autó, élvezheted a hifit, amiből a 16 hangszórós, 1500 wattos Bang & Olufsen még nem a csúcs,

Már csak a megrendeléséhez szükséges összeget kell félretenni a bankszámlán, ami a kabrió esetén 175 ezer font, a felextrázott tesztautó közel 100 millió forintba kerül. Ezért a pénzért igazán exkluzív autót kapunk, hiszen Bentley-ből nem készül több 10 ezernél egy évben, a budapesti szalonba 15 darab jut ebből, aminek a felét idénre már lekötötték – mi szóltunk, nem árt, ha sietsz.

Ez is érdekelhet:

Bejártuk a Bentley crewe-i gyárát, elmondjuk, milyen - Roadster

A gyárlátogatás általában az a pont egy autóbemutatón, amit a legkevésbé élvezek, mivel a monoton lemezhajtogatást végző robotokkal nem lehet szóba elegyedni. Erre épp csak belépek a Bentley crewe-i gyárának előcsarnokába - pontosabban a woodshopba, de erről majd később -, és máris le vagyok nyűgözve.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon